Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: AK-allroadrit 2009  (gelezen 42162 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #210 Gepost op: 05-07-2009, 21:48 »
Shit zeg, was het er zo'n eentje met van die wandelstokken? Voorvork nog wel oke?

Ik weet in iedergeval waarvoor die snavel dient: das kreukelzone  :P
Voorvork zag er tamelijk ongedeerd uit; tis meer de snavel/koplamp/tanks/zadel die een erge opdonder hebben gehad.
 
Komende week wordt de motor thuis afgeleverd dus dan kan kan ik het goed bestuderen.
 
Het was beetje jammer hoe het ging; notabene het stuk wat er vorig jaar ook inzat en gisteren ook en vandaag dus ook. Redelijk in het begin waar je een lus hebt met diep mul zand met daartussen een single track. Daarin heb je af en toe wat van die opgedroogde geultjes. Waarvan ik er eentje over het hoofd zag. Mijn voorwiel schoot erin en zette mijn voorwiel een stap opzij, alsof je van een paralele stoep afrijdt. Toen kon ik niet meer corrigeren en belande ik in het bos ernaast. Eerst 2 boompjes meegenomen in de ondergang en toen stopte hun grote broer mij: 2:1 voor mij dus  :o
 
@ Marten; jij had nog een rally kuip te koop hé?  ;)
 
@Ad & celsa; hulde voor het roadbook. Ik kon er prima mee uit de voeten. Een enkele keer een wat onduidelijke situatie maar een beetje puzzelen hoort er ook bij toch, je moet het ons ook niet te makkelijk maken  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #211 Gepost op: 05-07-2009, 22:38 »
Mooi balen :(... 2 boompjes om dan nog een knal tegen de 3e. Had je aardig vaart denk ik?

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #212 Gepost op: 06-07-2009, 07:43 »
Heb ook genoten ! Bedankt allemaal.
 
Heb een paar plaatjes kunnen schieten, die zijn te vinden op  Erwins fotoboekenplank
 
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #213 Gepost op: 06-07-2009, 07:57 »
Doet ut nie

Deze wel?!
http://erwindob.smugmug.com/gallery/8800866_n7xDA/1/582747371_chW5L

Was de koffie nog lekker, stiekum plaatjes overslaan om bij het cafe te komen he  ;D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #214 Gepost op: 06-07-2009, 08:06 »
Thanks, is wel vreemd dattie het niet deed
Effe veranderd, als het goed is dan doet het linkje het nu wel.
 
Had die plaatjes in m'n gedachten al overgeslagen, zo'n trek had ik in koffie. 8)
Goeie bak daar, je krijg er zelfs een soesje en een kokosmakroontje bij  :)
 
Zonder jou was ik echt verdwaald geweest, nooit bij dat cafe aangekomen, en had ik daar ook nooit net op tijd weg kunnen voordat een stuk of 70 deelnemers van de GroteHellsAngelsGrensstreekRit daar ook neerstreken.  Had m'n TTtje daar tussen al dat chroom moeten staan.........
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #215 Gepost op: 06-07-2009, 08:38 »
Mooie fotos zitten ertussen!

Heb deze even van jullie site gepikt... ssst! ;D :D

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #216 Gepost op: 06-07-2009, 09:11 »
Ook super gereden op zaterdag... ik was echt blij met het 'digitale' roadbook met totaalstanden! In het begin (bij die camping, single track) klopte er volgens mij iets niet in het roadbook... daarna ongeveer nog 3 keer fout gereden, dus viel mee. Lekker gereden...
 
Alleen onderweg GPS60Csx kwijtgeraakt... duur dagje dus  :-X
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #217 Gepost op: 06-07-2009, 09:13 »

Alleen onderweg GPS60Csx kwijtgeraakt... duur dagje dus  :-X

Auw!!! Ducktape of cabletie zijn altijd de beste optie in het vervolg voor een extra stukje zekerheid....
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #218 Gepost op: 06-07-2009, 09:33 »
Auw!!! Ducktape of cabletie zijn altijd de beste optie in het vervolg voor een extra stukje zekerheid....

Yep... dure les  :-\
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #219 Gepost op: 06-07-2009, 09:39 »

Yep... dure les  :-\

Heb je zaterdag helaas niet meer overdag gezien, voor de rest alles goed gegaan??
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #220 Gepost op: 06-07-2009, 10:09 »
Jammer dat ik enkel op zondag heb kunnen rijden. De grote spelbreker was enkel het stof, Met twee achter (half naast)elkaar lukt het nog met wat duidelijke afspraken te maken (ieder zijn lijn houden!), was je met meerdere rijders was het onbegonnen werk en zelfs gevaarlijk dan was je verplicht op te splitsen. Vandaar dat er wat jongens de volledige rit(ten) niet hebben kunnen uitrijden. Zulke zand en landpaden zijn echt een must in andere omstandigheden of wanneer je er echt alléén voor gaat!
Wat het roadbook betreft.......ik denk dat de perfecte roadbook niet bestaat......ieder heeft een eigen mening en we moeten een middenweg zoeken die voor ieder aanvaardbaar is.
De bemetering is ook weer iets wat soms met een korreltje zout moet nemen maar we proberen het zo precies mogelijk te houden, en eventuele foutjes in de toekomst te vermijden.
Opmerking van Martin om het volgnummer te verkleinen en ergens in een hoekje te plaatsen vind ik persoonlijk wel een goed idéé, vermits dat louter informatief is en enkel noodzakelijk bij stilstaande momenten handig is. De informatieve text mag misschien ook wat groter.
Eens bekijken of drie plaatjes naast elkaar beter(duidelijker) is?
 
Ad en pa, nogmaals bedankt voor het feine weekend en prima organisatie en de moeite om ons toch weer de kans te geven onze hobby uit te oefenen,
Alle oude en nieuwe gezichten ook bedankt en tot op de volgende!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #221 Gepost op: 06-07-2009, 10:13 »
Speciaal voor Ad heb ik een roadbooksjabloon in MS Excel gemaakt met meer ruimte voor commentaar, maar tevens met hier een daar plek voor een GPS-coordinaatje indien je door de stof verdwaald bent ;D

Zo te horen hebben jullie weer leuk gereden in het Brabantse land...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #222 Gepost op: 06-07-2009, 10:43 »
Wat een geweldig weekend was dat zeg!!
Het was voor mij de eerste echte off-road & roadbook ervaring, en om wat zaken uit te testen.

Vrijdag veels te vroeg op de camping, ongeveer 14:30 was ik er.... De heen reis was een ervaring apart. Voor het eerst op dikke crossnoppen over de weg, vanuit Zaanstad naar Hilvarenbeek....dag ervoor opgelegd, motor meteen weggezet, en de volgende dag bagage er op en rijden maar......wow.... Motor was onwijs zoekerig, en onderweg op de snelweg ineens een dikke regenbui....schuim op de weg. Nog meer glibberen....30Km/u over de snelweg....kolere.

Dag 1 uitermate vermaakt......en heel vaak verdwaald (Moest het nog leren en de logica inzien hoe het werkt met de afstanden). Geen idee soms waar ik zat en welk punt op de roadbook ik zat. Regelmatig op mederijders gewacht om te vragen waar ik zat, bedankt!!

Toen een uur lopen dwalen in een bos met mulle paden.....zwaar verdwaald en echt geen benul waar ik zat op het roadbook. Eindelijk, maar helemaal stuk weer uit het bos weten komen.....toen maar Ad gebeld. Die heeft me naar een punt geloodst waar ik het weer op kon pakken. Vermoeid van het dwalen zag ik weinig logica meer in het roadbook....te moe.
Zag ik ineens Irene voorbij rijden, snel erachteraan! Tijdje met haar opgereden tot we bij een hek met een politieverordening kwamen.....afgesloten. Toen zijn we retour camping gegaan.

Roadbook gekregen en goed bekeken wat ik nou fout heb gedaan.......de tip van Miriam Pol(bij een presentatie) en Irene (afstanden korter dan 300m) gebruikt...belangrijke punten acceren. Leek wel een kleurplaat op den duur en een dik uur werk.
Na een gezellige avond bij de camper van Toon lekker knorren en op voor dag 2.

Nog een broodje gekregen van Erik en Irene met een kopje jus de orange, terwijl ik m'n laatste, geplette, platte oude ligareepje, uit de verpakking aan het uitlikken was......ik was dus vergeten eten mee te nemen.... :-X Ik dank jullie van harte, echt cool!

Dag 2 afgesproken met, ik ben erg slecht in namen onthouden :-\ , een groepje van 3 rijders op een Super Enduro, XL600 en een Domi.
Dit was top!! Mijn tempo lag op den duur een stuk hoger dan dag 1 en ging echt lekker! De Domi lag nog op z'n kop in een greppel........
Navigeren ging ook een heel stuk beter!! Mijn 'kleurplaat' werkte voor mij erg goed!! 
Met een ervaren groepje meerijden werkt goed en een hoop geleerd die dag.
Het was wel erg warm, en had te weinig drinken bij me. Lekker gegeten bij een cafe......alleen dat ongelofelijke slappe geouwehoer van een gast die ook een enduro had gehad en weg had gedaan omdat ie zo gevaarkijk reed...blablabla...... Die gast bleef maar lullen...non stop....echt ongelofelijk. Ben je al gaar, heb je zo'n figuur naast je!?!......Pffff, shut up!!!! ;D
Jongens, bedankt dat jullie mij op sleeptouw hebben genomen!! Echt top, en weer een hoop geleerd en overwonnen, bedankt mannen!

Vandaaruit naar de Camping...was mooi voor die dag... Was echt een gave route!!

Mijn (te zware...30Kg) bagage opgebonden en weer naar huis. Onderweg moest ik stoppen bij een pomp ivm uitdrogingsverschijnselen...ik begon flauw te worden en vlekken te zien ::) ....Ik had die dag nieteens 1 liter gedronken, en 5 liter uitgezweet ofzo....na 4 aquarius ging het weer, even bijkomen en rijden maar. Trouwens een stuk beter op ingereden noppen.


Een hoop geleerd en kunnen testen. In 1 woord was dit weekend helemaal geweldig!!!!
Iedereen bedankt en Ad voor de route en Ketelaars senoir voor de opvang bagage.

Volgende keer zeker weer van de partij, wat was dit gaaf zeg!!! 8) ...dan met camelbag en eten mee....en kijken of m'n bagage lichter kan...waar die 30Kg nou van komt? Zoveel geks had ik nou ook niet mee.... ;D

Dit riekt naar meer.... 8) ;)


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #223 Gepost op: 06-07-2009, 11:23 »
Ah, dat was jij dus op die blauwe XT [ ik op zwarte BIG]
We vroegen ons zondag terug op de camping al af of je hard gevallen was toen we je zagen lopen maar je had vocht te kort dus..
 
jammer dat ik het niet door had, zat nog een liter of 2 aan sportdrank in de tassen, ben gewend dat er iemand is die te weinig/geen drinken mee heeft maar het viel mee in m'n groep deze x..
 
Je keek me ook raar aan toen ik ff staand naast je reed op de snelweg  ;)
 
Maar mooi dat je je vermaakt hebt, ik ook en op naar de volgende meer daagse  8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #224 Gepost op: 06-07-2009, 11:32 »


Mijn (te zware...30Kg) bagage opgebonden en weer naar huis. Onderweg moest ik stoppen bij een pomp ivm uitdrogingsverschijnselen...ik begon flauw te worden en vlekken te zien ::) ....Ik had die dag nieteens 1 liter gedronken, en 5 liter uitgezweet ofzo....na 4 aquarius ging het weer, even bijkomen en rijden maar. Trouwens een stuk beter op ingereden noppen.


Gr. Johan.

Camelbag!! Op zaterdag in het stof achter Nilzz, Toon en Willem gereden, voor de lunch 1.5 liter op en na de lunch nog eens 2 liter!

Camelbag!!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog