Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: AK-allroadrit 2009  (gelezen 42167 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #195 Gepost op: 03-07-2009, 21:24 »
Gelijk maar ff een BBQ-tje erbij regelen?  :D

Da's een bon plan ! Als jullie de BBQ meezeulen dan grillen we graag mee  :-*
Kolen, vlees en slaai zijn morgen zo gekocht maar nu nog even zo'n ding kopen gaat ons niet meer lukken  ::) 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #196 Gepost op: 04-07-2009, 06:27 »
Phoe, best vroeg zo. Tot straks.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #197 Gepost op: 04-07-2009, 18:01 »
Ben terug... mooi op tijd niet dan? Ik reed alleen de zaterdag en heb het laatste lusje van 60km geskipped. Vond het mooi geweest: nat van het zweet, spieren gingen zeer doen, ging teveel op sporten lijken. En da's niet gezond!

Aan de Tenere lag het niet. Ook met de Metzeler Enduro 3 ging het prima. Heb een groot deel zelfs op volle spanning gereden. Daarna wel een halve bar voor en achter verlaagd, maar dat maakte geen verschil in het vele losse zand waar we door moesten. Had waarschijnijk op 1 bar of zo moeten gaan zitten om echt verschil te merken.

Maakt allemaal niet uit. Het rijden in het losse zand ligt me wel: gas houden, kont naar achter en het voorwiel zijn ding laten doen. Zaten wel 1 of 2 stukken tussen waar het wel heeeeel erg diep los zand was en ik blij was dat ik er door was. Was wel heeeeel blij dat het geen modderballet was, dan had ik al veel eerder af moeten haken. Hier en daar hadden boeren hun land, en een stuk zandweg, besproeid. Bij de eerste de beste modderpoel lag ik dan ook op m'n kant. Kwestie van gebrek aan lef. Later ging het een stuk beter: met vaart en op het gas er door! Yeeeehaaaa!

Maar wat mooi rijden daar in Brabant en Belgie: lijkt wel of er meer zandwegen zijn dan asfalt wegen! Soms enkele km's lang op een zandweg, dat maak je in Nederland zelden mee. Enkele single-tracks waren ook wel een uitdaging voor een wat lompere machine als de Tenere. Toch heeft het ding me weer verbaasd: hobbelend over een geitepad en net zo makkelijk (of zelfs nog makkelijker) met 150 op de klok over de snelweg in 1,5 uur weer naar huis! Een echte all-road!

Was voor mij de eerste keer dat ik een roadbook reed. Heb grotendeels in m'n uppie gereden en dat bevalt me wel. Geen stof om te happen. Ging best goed, hoewel ik meerdere keren een afslag gemist heb, heb ik de route wel weer terug kunnen vinden en op kunnen pikken. Heb gereden zonder fietsteller oid; gewoon op de tripteller in het dashboard en da's goed te doen. Het Chamet-roadbook dat ik voor de gelegenheid had aangeschaft is, af fabriek, niet off-road bestendig is: het schudden en trillen deed een onderdeel er uit vallen en de rollen spontaan terugdraaien waardoor de paginas er uit dreigden te vallen. Niks wat niet met duct-tape was op te lossen... had ik bij, net als de waterpomptang die ik later nodig had om het rempedaal weer recht te buigen nadat ik'm op z'n kant had gelegd. Ben een keer of 4 omgevallen en in alle gevallen is het gewoon een kwestie van gebrek aan lef en overtuiging: twijfelen bij het nemen van een haaks bochtje in mul zand en dan van het gas af gaan .... niet doen dus. De Tenere is het wel gewend en ik ben intussen aardig handig in het weer overeind zetten ;)  Gelukkig had ik de lange sjorband die me de vorige keer uit het slootwater heeft gehesen deze keer niet nodig....

Heb nu wel door wat voor een enorme klus het moet zijn om een goed roadbook-ritje in elkaar te zetten. Knap werk.

kortom: ik heb me prima vermaakt.

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #198 Gepost op: 05-07-2009, 13:57 »
Mijn IMO doet een beetje moeilijk sinds de OER.

Mogelijk om achter iemand aan te cruisen dit weekend?

Thanks Toon en Nilzzz, niet alleen voor de biertjes maar ook dat ik in jullie spoor mocht volgen!




 ;D ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #199 Gepost op: 05-07-2009, 16:30 »
Ik ben ook weer thuis. Helaas op dag 2 na plaatje 38 gestopt door een overstekende boom.  :(
 
Die heeft me motor wel wat afgetakeld waardoor de voorkappen aan diggelen liggen. Door de service van Ad opgehaald en bij hem thuis heeft de schadeservice van de verzekering mijn motor opgehaald.
 
Ohja, zelf heb ik gelukkig niets behalve een hoop nieuwe ideeen wat ik zal gaan doen met de voorkant  :-*

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #200 Gepost op: 05-07-2009, 16:32 »
Zo ook weer thuis en schoon. Was een heerlijk weekend. Het is lekker rijden daar. Wel wat mul hier en daar. Paul navigeerde omdat mijn IMO niks weergaf dus zat het hele weekend in de stof. En dat was er zat. Vandaag bijna 2x bij een T splitsing rechtdoor geschoten omdat ik door het stof die niet had gezien. Begin wel stukjes te herkennen. En die blijven altijd leuk!!
Gelijk paul zijn bus/camper uitgeprobeerd. Nog wat puntjes aanpassen hij is helemaal in orde.

Post Merge: 05-07-2009, 16:33
Ik ben ook weer thuis. Helaas op dag 2 na plaatje 38 gestopt door een overstekende boom.  :(
 
Die heeft me motor wel wat afgetakeld waardoor de voorkappen aan diggelen liggen. Door de service van Ad opgehaald en bij hem thuis heeft de schadeservice van de verzekering mijn motor opgehaald.
 
Ohja, zelf heb ik gelukkig niets behalve een hoop nieuwe ideeen wat ik zal gaan doen met de voorkant  :-*

Zonde zeg. Zag je hem te laat?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #201 Gepost op: 05-07-2009, 17:18 »
Helaas op dag 2 na plaatje 38 gestopt door een overstekende boom.  :(

Shit zeg, was het er zo'n eentje met van die wandelstokken? Voorvork nog wel oke?

Vandaag vond ik de route mooier dan gisteren, kwam ook omdat ik die van gisteren vorig jaar al gereden had. Nu wat meer afwisseling en van die heerlijk veeg paden :) . Wel de hele dag samen met m'n kater gereden, bedankt Roos en consorten  :D .

Was wel een knutsel weekend, roadbook stopte met draaien nadat een van de draadjes van de afstandsbediening was doorgeschuurd. Zaterdag avond geprobeert te maken, maar zonder succes. Vandaag hield m'n houder het voor gezien, metaal was moe ofzo. Mbv bandenlichters, 3 km duc tape en naturlijk een paar ty-rips de boel op de motor weten te houden. Dus ik heb weer wat te klussen.

Bedankt allen voor de gezelligheid en het stof.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #202 Gepost op: 05-07-2009, 18:21 »
De rit van zaterdag had ik vorig jaar ook al gereden, en veel teller standen bleken niet te kloppen, dus veel gezoek.. en aangezien Frans op weg naar m'n huis z'n gaskabel brak waren we laat vertrokken..
Na 200km maar naar de camping gegaan.
 
Vandaag rustig vertrokken maar deze x niet als laatste ;)
 
Ad vertelde dat het 1e gedeelte veel dag 1 had dus maar overgeslegen en de rest gereden, roadbook bleek beter te klopppen en ook het kwartje viel bij ons roadbook nieuwelingen, dus lekker door gereden en om 14 uur terug..
 
BIG88 in onze groep heeft ons als ervaren rot ons gang laten gaan en ons gered als we mis reden, bedankt Hans  8)
 
Toch leuk om met dat oude zware lompe ding lekker met 100 op de teller over die lange mulle paden te stuifen.. vooral als je op kop rijd  ;)
 
Ad bedankt voor het top weekend en Shifty succes met het herstel van je GO!!
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #203 Gepost op: 05-07-2009, 18:42 »

 en veel teller standen bleken niet te kloppen, dus veel gezoek.. 
Zappa, ik zou voorstellen dan een andere km teller te monteren, bij andere klopte dat toch  ???
 
roadbook bleek beter te klopppen en ook het kwartje viel bij ons roadbook nieuwelingen,
 
Zou dat de reden niet zijn ::)
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #204 Gepost op: 05-07-2009, 18:48 »
Ben weer veilig thuis....sjesus wat ben ik gaar (te gaar om te typen eigenlijk)!!! Hulde!

Morgen uitgebreider berichtje.


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #205 Gepost op: 05-07-2009, 19:21 »
en veel teller standen bleken niet te kloppen, dus veel gezoek.. 
Zappa, ik zou voorstellen dan een andere km teller te monteren, bij andere klopte dat toch  ???
 
roadbook bleek beter te klopppen en ook het kwartje viel bij ons roadbook nieuwelingen,
 
Zou dat de reden niet zijn ::)
 
 
Idd, door de afronding op 100 m, moet je soms een weg pakken na 50m en soms na 150. Plaatje vooruit kijken helpt dan veel, maar ging soms bij mij ook fout. Dat maakt het toch gewoon leuk. Dacht soms ook dat het roadbook niet klopte, maar opnieuw en het kopte opeens wel ;D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #206 Gepost op: 05-07-2009, 19:36 »
en veel teller standen bleken niet te kloppen, dus veel gezoek.. 
Zappa, ik zou voorstellen dan een andere km teller te monteren, bij andere klopte dat toch  ???
 
roadbook bleek beter te klopppen en ook het kwartje viel bij ons roadbook nieuwelingen,
 
Zou dat de reden niet zijn ::)
 
 

Heb er meer deelnemers over gehoord, somige afstanden waren meer dan 400 m mis..
 
En we hadden dus onze ervaren Hans bij ons maar die was vaak de weg kwijt..
 
Je hebt er veel werk in gestopt met je Tripy en daarvoor bedankt maar hij rond vreemd af  ;)
 
Maar we hebben ons dus wel prima vermaakt en lekker stof gehapt  8)
Die korte stukken waren het probleem niet, het is makkelijk te zien dat er binnen 50m/300m maar 1 pad is, met een mis stand van 400/500m is het wat lastiger  ;) 

 
En Spoed, je kwam leuk voorbij stuifen op een makkelijk navigeer stuk.. en ging mooi mis  ;) 
 
Dacht al dat het wel ff zou duren voordat je weer langs zou komen maar dat was pas op de camping.. mooi duc tape/bandenlichter/ty-rap werk stuk trouwens  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #207 Gepost op: 05-07-2009, 19:43 »
Ik ben alleen op zaterdag wel een keer of 10 verkeerd gereden, maar had niet het idee dat dat aan het roadbook lag. Op zich zou je met een op 100meter nauwkeurig roadbook uit de voeten moeten kunnen omdat het maar een paar keer voor kwam dat er meerdere afslagen binnen de 100 meter lagen. En waar dat wel het geval was, was in het roadbook een landmark aangegeven die je hielp om de juiste te pakken.... moet je wel de tijd hebben/nemen om op de omgeving te letten. En idd één of twee plaatjes vooruit kijken helpt ook omdat de aanwijzingen zich soms snel opvolgen: bv. 3 binnen 500 meter.

Maar ik vond het idd wel een leuk puzzelrit element toevoegen. In de streek waar gereden is heb je eigenlijk geen route nodig: zandpaden genoeg voor het kiezen om je een hele dag te vermaken zonder echt ergens naar toe te rijden!

Op zaterdag wel 'de betekenis van een paar verkeersborden moeten oprekken' om toch de route te kunnen vervolgen...

oh ja... XToon nog bedankt voor het biertje na sluitingstijd op vrijdagavond en Ad nog bedankt voor de organisatie.

.... en de groeten aan die andere gasten (namen kwijt, maar: 950 Enduro, Dominator en XL uit oud Bijerland + knul op DR-big [aka shifty-PK]).

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #208 Gepost op: 05-07-2009, 20:00 »
Wij hebben ook een topweekend gehad, vrijdag avond lekker biertje/wijntje gedronken en wat sterke verhalen verteld, zaterdag heerlijk gereden en de dag ook weer leuk afgesloten met de nodige biertjes en wijntjes en sterke verhalen  ::)
 
Volgens mij was het roadbook (zaterdag) prima, mijn vector telt wel met 2 decimalen, dus je weet aan welke kant van de afronding naar 100 je zit, maar of dat nou echt uitmaakt.... Een klein foutje van de uitzetter/schrijver hoort er nou eenmaal bij, voor zover ik er een enkele heb kunnen ontdekken, dat is in dure rally´s ook zo.. Van iedereen die ik gesproken heb waren ze vol lof over de kwaliteit van het roadbook... Chapeau Marcel  ;)
 
Ad en al het leuke gezelschap, bedankt weer voor het geslaagde weekend  :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: AK-allroadrit 2009
« Reactie #209 Gepost op: 05-07-2009, 21:00 »
Ik heb mij ook prima vermaakt dit weekend, beetje stoffig haha...maar wel toppie. Alle mensen bedankt die hierin weer het nodige werk hebben verricht en Marcel nog bedankt voor het roadbook-kastje...eindelijk eens kunnen oefenen.
 
Edwin
 
rode DR-800