ik heb deze reactie naar de krant gestuurd vanmorgen, incl mijn reactie op het artikel op de stentor.nl
in het Artikel van Roel Kleine over de wildcrossers staat een storende fout. Naast de tikfouten, wordt er verwezen naar een ongeluk met een motor en een paard. In het artikel staat dat het paard moest worden afgemaakt na het botsing met een crossmotor.
Er klopt een aantal zaken niet.
Ten eerste was de motor geen crossmotor, maar een legale (offroad) motor die volstrekt legaal op een openbare weg langs een weiland reed, waarbij door de politie is bevestigd dat er ook geen sprake was van overschrijdingen qua geluid of snelheid.
Ten tweede is het paard uit de wei gebroken en op de motor afgerend. Dat het zich daarmee dusdanig verwond heeft is jammer. Triest is het pas dat dit wel gemeld wordt door de journalist, maar dat de motorrijder bijna overleden is door deze aanval van het paard wordt vergeten.
De conclusie( van de politie) is dat de eigenaar van het paard aansprakelijk is en dat de motorrijder niets fout heeft gedaan in dit geval. Het is dus onjuist dit voorval in verband te brengen met de wildcrossers in het artikel.
Ik, en 99% van de offroad gemeenschap met mij, verwerp het gedrag van de wildcrossers in het artikel van Kleine ten zeerste. Maar het “over één kam scheren” door de heer Kleine van verschillende groepen motorrijders is onzorgvuldig en draag bij aan een negatieve beeldvorming van een groep mensen die volstrekt legaal met hun sport bezig zijn. Het zou de Stentor sieren als het eens wat genuanceerder een beter gedocumenteerd naar dit onderwerp zou kijken, en hier eens een artikel over zou schrijven. De wereld bestaat niet alleen maar uit wildcrossers. Er zijn legale crossers, rallyrijders, offroadrijders, Als bijlage heb ik ook mijn reactie op de website toegevoegd.
Uiteraard ben ik beschikbaar voor commentaar. Ik hoop dat u zo vriendelijk wilt zijn deze reactie ook aan de heer Kleine door te sturen, wellicht is hij bereid dit onderwerp eens van een andere kant te bezien.
Met vriendelijke groet,
---------
ik voeld eme wel een beetje een heilig boontje na deze mail.. dat wel
.