Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)  (gelezen 17884 keer)

Offline member

• KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #15 Gepost op: 04-12-2008, 17:50 »
dan verdient het ook de aandacht van de onpartijdigheid van de journalist.

Als het een goeie journalist was, werkte hij wel ergens anders...

Even los van het feit dat ik schijt van mensen die dit in NL doen, kan dat filmpje overal geschoten zijn, is dus geen bewijs, maar stemmingmakerij.

En wat mij betreft moet natuurmomumenten zo snel mogelijk opgeheven worden. Dat zijn pas echt natuurterroristen: stukken grond opkopen en het dan afsluiten voor al het publiek. Raar het dat het op de nog toegankelijke plekken zo druk is. Over een eenzijdige benadering gesproken. 'Onze' natuur?

Maar goed, misschien moeten we hier geen topic vollullen, maar een reactie naar die krant sturen dat zo ook de andere kant van het verhaal te horen krijgen...Nodigen we ze een keer uit voor een ritje ofzo?

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

« Reactie #16 Gepost op: 04-12-2008, 20:06 »
Ik denk dat het wel goed is om elkaar intern steeds weer op te roepen om je vooral aan de wet te houden. Zorg voor een motor/rijstijl die geen overlast geeft. Je mag geen 140 op een zandweg, en daar is een goede reden voor; je mag niet rondrijden zonder demper, en ook daar is een goede reden voor. En zoals in het artikel helder wordt aangegeven: je mag niet wildcrossen en ook dat heeft een goede reden.
Als wij ons daar allemaal zo'n beetje aan houden is er niks aan de hand, maar helaas trekt onze hobby ook steeds weer beoefenaars die wildcrossend met 140 km u en 100+ Db de tolerantie van de omstanders probeert af te dwingen.

Ik ben echt niet roomser dan de paus, maar voor iedere overtreding komt een filmpje op Youtube. Iedere debiel die op zondagochtend blind aan het gassen is maakt vijanden.

Offline member

« Reactie #17 Gepost op: 04-12-2008, 20:10 »
en die zwijnen zijn zo vreselijk schuw die gaan echt al bij het minste of geringste geluid op de loop.
Ik loop bijna wekelijks een mooi stuk over de Veluwe en het moeilijkste te spotten zijn de Zwijnen, Herten en reeen geen probleem.

En wat het stuk maken betrefd, Kijk eens wat een zwijn omploegd in de berm van de N224 bv! dat is nog erger dan een paar sporen die wij graven.

Buiten dat je ziet aan het ontbreken van de kentekenplaat al dat dit jongens zijn die overal schijt aan hebben. Helaas :( maken ze voor ons ook de hobby kapot

Offline member

« Reactie #18 Gepost op: 04-12-2008, 20:34 »
ik heb deze reactie naar de krant gestuurd vanmorgen, incl mijn reactie op het artikel  op de stentor.nl

in het Artikel van Roel Kleine over de wildcrossers staat een storende fout.  Naast de tikfouten, wordt er verwezen naar een ongeluk met een motor en een paard. In het artikel staat dat het paard moest worden afgemaakt na het botsing met een crossmotor.

Er klopt een aantal zaken niet. 

Ten eerste was de motor geen crossmotor, maar een legale (offroad) motor die volstrekt legaal op een openbare weg langs een weiland reed, waarbij door de politie is bevestigd dat er ook geen sprake was van overschrijdingen qua geluid of snelheid.

Ten tweede is het paard uit de wei gebroken en op de motor afgerend. Dat het zich daarmee dusdanig verwond heeft is jammer. Triest is het pas dat dit wel gemeld wordt door de journalist, maar dat de motorrijder bijna overleden is door deze aanval van het paard wordt vergeten. 

De conclusie( van de politie) is dat de eigenaar van het paard aansprakelijk is en dat de motorrijder niets fout heeft gedaan in dit geval.  Het is dus onjuist dit voorval  in verband te brengen met de wildcrossers in het artikel.   

Ik, en 99% van de offroad gemeenschap met mij, verwerp het gedrag van de wildcrossers in het artikel van Kleine ten zeerste.  Maar het “over één kam scheren” door de heer Kleine van verschillende groepen motorrijders is onzorgvuldig en draag bij aan een negatieve beeldvorming van een groep mensen die volstrekt legaal met hun sport bezig zijn.  Het zou de Stentor sieren als het eens wat genuanceerder een beter gedocumenteerd naar dit onderwerp zou kijken, en hier eens een artikel over zou schrijven.  De wereld bestaat niet alleen maar uit wildcrossers.  Er zijn legale crossers, rallyrijders, offroadrijders,  Als bijlage heb ik ook mijn reactie op de website toegevoegd.

Uiteraard ben ik beschikbaar voor commentaar.  Ik hoop dat u zo vriendelijk wilt zijn deze reactie ook aan de heer Kleine door te sturen, wellicht is hij bereid dit onderwerp eens van een andere kant te bezien.

Met vriendelijke groet,
---------
ik voeld eme wel een  beetje een heilig boontje na deze mail.. dat wel  :)  .
offroadmotorloos. even.

Offline member

• Aut viam inveniam, aut faciam
« Reactie #19 Gepost op: 04-12-2008, 20:39 »
@ jw
je moest een weten hoe vaak dienders de wet overtreden zonder reden, maar dan toch een boete geven als één meter na het 50km bord 55 of 60 rijd. over heilige boontjes gesproken

Offline member

« Reactie #20 Gepost op: 04-12-2008, 20:49 »
Na alle bovenstaande verhalen valt het filmpje erg tegen...
eh ...mee :)
Er zijn denk ik te weinig legale mogelijkheden, maar dit valt natuurlijk erg moelijk goed te praten.

Offline member

« Reactie #21 Gepost op: 04-12-2008, 22:40 »
Tevens kan ik mij niet aan de gedachten onttrekken dat de filmer zich buiten de gebaande paden bevind en zich evengoed schuldig maakt aan het verstoren van de natuur.
Goed gezien Jouke! Dat was ook het eerste waar ik op lette in dit filmpje. Die milieufreaks schuwen niets om hun mening uit te dragen. En de gemiddelde Nederlander trapt er nog in ook.
Daar komt bij dat er hier bij ons al teveel wilde zwijnen rondlopen, dus een paar op het bord is zelfs goed voor de natuur... (geintje... ;))
Maar, als je alles verbiedt, krijg je dit soort akties. Hier kun je bijna nergens meer legaal rijden, dus ja... Kijk maar naar het rookverbod. Zelf rook ik niet en een rookvrij restaurant vind ik ook erg fijn, maar als je naar een kroeg gaat... En ook die club komt nu in verzet.
Dus, zet gewoon een aantal paden open en dit soort akties zullen minder worden omdat de rijders elkaar zullen corrigeren (in ieder geval de meeste). Maar nu voel ik niet de minste aanleiding om dit af te keuren, tot grote spijt van de natuur.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

« Reactie #22 Gepost op: 04-12-2008, 22:58 »
Hier in mijn hoek word de ATB fiets al in het verdom hoekje gestopt :-\

* wist de rest maar naar wat nadenken*

DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

« Reactie #23 Gepost op: 04-12-2008, 23:01 »
Ha, ha, 't was wel mooi een Honda die daar stond te klote :D :D :D :D :D :D

:stupid:
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

« Reactie #24 Gepost op: 05-12-2008, 13:20 »
We moeten er rekening mee houden dat er nu eenmaal mensen zijn met een bepaald karakter zoals deze journalist. Je doet snel niets goed.

Wij als 'cross country' gemeenschap zullen gewoon beter moeten nadenken wat we doen. Deze jongens op het filmpje hebben minder goed nagedacht.

Offline member

« Reactie #25 Gepost op: 05-12-2008, 15:37 »
tsja wel of niet goed nagedacht....
dat laat ik in het midden feit is dat ze daar(hoogstwaarschijnlijk) niet
mogen komen met crossers(met all/offroad ook niet) maar er toch waren.
ook wij als welwillende meegaande meedenkede en begrijpende arm-ers
komen ook wel eens ergens waar we niet mogen komen, toch?
dus gezien dat gegeven kunnen we de schrijver en maker van het filmpe niks verwijten.

wat ik ze idd met velen hier wel verwijt is dat ze de publieke opinie proberen te
manipuleren, dmv foutieve berichtgeving.(knip/plakwerk met evers)
voorgenoemd geval met het paard en een akkefietje van 2 jaar oud.
als dat alle "bewezen"overlast zou zijn in 2 jaar dan zijn wij toch goed bezig.

wat ik echter vermoed, maar niet hard kan maken is dat schrijver/filmer sowieso
een hekel hebben aan gemotoriseerd verkeer in de openbare natuurgebieden en
dat het artikel er ook zonder filmpje gekomen zou zijn.
eveneens denk ik, dat als ze motorrijders in legaal buitengebied hadden kunnen
filmen dat ook gebeurd zou zijn en dan het laten voorkomen dat dat in een natuurreservaat
zou hebben afgespeeld.(JE ZAL ZO EEN BUURMAN HEBBEN)

over schade die "crossers" aanrichten zijn de meningen verdeeld.
goh een beetje zand omgeploegd, een regenbuitje en het is weer als vanouds.
wild laat zich niet permanent verjagen door geluidsoverlast dus dat is ook geen punt.
maar ja een boswachter zal daar anders over denken....

helaas is het zo dat deze stemmingmakers altijd op ons voor zullen blijvenn lopen
omdat dit in de media wordt gebracht op een wijze die op het eerste gezicht
steekhoudend is en uiteraard breed (negatief) uitgemeten.
een eventuele retificatie is maar een regeltje dus dat valt niet op.
op deze manier blijft het beeld van de asociale crosser hangen bij het grote publiek.

ik wordt er een beetje moe van om tegen (on)bekenden altijd maar weer uit te moeten
leggen dat de meerderheid onder ons gewoon op een legale en recreatieve manier een leuke hobby beoefent waarbij overlast tot een absoluut minimum beperkt is/word.

helaas doen de jongens in het filmpje onze hobby geen goed.
aan de andere kant begin ik steeds meer tot een omslagpunt te komen om
illegale paden te gaan berijden omdat de keuze uit legaal steeds beperkter wordt en ik
toch offroad wil blijven doen.

mvgr rene

Offline member

« Reactie #26 Gepost op: 05-12-2008, 23:33 »
Hmmmm, ik vraag me ook af wat er waar is van het gerucht dat er allerlei olie en verfresten zijn aangetroffen in de grond rondom zijn huis  ???
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

« Reactie #27 Gepost op: 05-12-2008, 23:57 »
 ??? 't was daarnet zelfs een item op tv!
Ik werd gebeld dat ik even moest kijken en warempel,hetzelde niveau; hart van nederland.

Offline member

« Reactie #28 Gepost op: 06-12-2008, 00:18 »
Ja, toch maar gekeken pap? :P
Het is een akelige waarheid. van HvNL kan je sowieso wel verwachten dat ze subjectief en dramatisch zijn.
Het is triest maar ik denk dat dit item met "op hol geslagen zielige zwijntjes" de opinie van zgn natuurliefhebbende buitenstaanders in 'het hart' raakt.
Ik ga geen argumenten noemen waarom het allemaal niet klopt, dat weet iedereen wel en dat kan je sowieso van 9 v/d 10 uitzendingen van HvNL wel zeggen.

morgen veluwe ritje? nu kan het nog :P

EDIT: linkje

Offline member

« Reactie #29 Gepost op: 06-12-2008, 00:21 »
Mooi hoor, 2 blauwe petten die door het bos crossen filmen om ons zwart te maken >:(
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl