Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)  (gelezen 17777 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #105 Gepost op: 29-01-2009, 10:47 »
Tsja.....zie je maar weer dat een klein clubje, wat zich niet kan gedragen, het wederom verziekt voor de rest....
Want voor die tijd waren de motoren niet echt een probleem, omdat het nog netjes ging en met respect gereden werd.

Maarja, wat ga je nu krijgen, heb je een Off-roadhelm en een fiets met noppen, of semi noppen, word je gelijk met die 'kleine' groep vergeleken.
Ik word hier moe van >:( ........

En die milieu-eisen worden steeds strenger....ik merk het hier nu ook al. .....einde 4x4 terrein, word niet toegewezen.

Ik hou mijn hart vast in de aankomende jaren............ :'(

Gr, Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #106 Gepost op: 29-01-2009, 12:32 »
Ben benieuwd wat de millieumaffia gaat roepen als we met de electrische "motoren" door de bossen gaan "crossen". (ik denk over 5 jaar)
Geluid???
olie? ???
vervuiling?
schade? (evers doen meer)
 
Maar....., ongelukken: ja :o   
  • met nordic wandeldingen. :-\
  • "wild" dat je niet hoort aankomen :o
  • heuvel bikes (in NL)
  • paarden (slaan niet op hol van geluid, maar de ruiter hoort je niet)
  • boswachters (staan op de "uitkijk" naar illegale "herriepijpen")

ps deze zondag wezen wandelen door "onze" bossen. Werd gek van die heuvelbikes die constant geluidloos mij weer bijna voor de voeten reden. Ze hadden niet eens een "goedgekeurde" bel op hun fiets. Ook reden ze zonder verlichting en zonder reflectiewielen. Daar moeten ze nu eens boetes voor geven >:( ;D
Riep ze nog na dat ze een uitlaat op die fiets moesten gaan zetten, dan kon ik ze tenminste aan horen komen (je weet wel, vandie illegale herriepijpen  ;D )
 
                       
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #107 Gepost op: 29-01-2009, 17:11 »
Een bericht gevonden van mei 2008 uit Rosmalen....

Citaat
Offensief tegen rustverstorende motorcrossers

Het afgelopen jaar kwamen er veel klachten binnen van wandelaars, bewoners of andere betrokkenen die gebruik maken van natuurgebieden. De rust werd vaak ruw verstoord door groepen crossers die het gebied doorkruisten en veel schade aanrichtten aan paden of beplanting. Ook deden zich een aantal ernstige ongevallen voor, daarom is besloten streng repressief beleid toe te passen en bij elke geconstateerde overtreding te verbaliseren.

De politie gaat de overlastgevende groepen in beeld brengen, waarschuwen en tegen alle geconstateerde overtredingen op de openbare weg of in de natuurgebieden optreden, hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen normale motorrijders en crossers; ook de bestuurder van een crossmotor dient zijn zaakjes op grond van de verkeerswetgeving op orde te hebben. De politie zal dan ook verbaliserend optreden bij constatering van technische gebreken, teveel geluidsuitstoot, omgebogen kentekenplaten of het niet kunnen tonen van de vereiste papieren. Op de eerste overtreding staat een transactiebedrag van minimaal 150 euro en bij een tweede geconstateerde overtreding volgt inbeslagname van de crossmotor. Voor het vastleggen van overtredingen wordt door de opsporingsambtenaren ook gebruik gemaakt van digitale camera’s.

Kijk dat bedoel ik nou...... :'( :'(

 Gr. Johan
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #108 Gepost op: 29-01-2009, 17:29 »
Een bericht gevonden van mei 2008 uit Rosmalen....

Kijk dat bedoel ik nou...... :'( :'(

 Gr. Johan

Valt mee, ze bedoelen hiermee dat ze iemand met een crossmotor een bekeuring zullen geven voor het niet functioneren van het remlicht, en dan eentje voor het ontbreken van kentekenplaatverlichting en dan eentje voor het ontbreken van een retro-reflector en dan eentje voor de hoek waaronder de kentekenplaat gemondeerd is etc. etc.

Je kunt dan als crosser, afhankelijk hoe je je gedraagt tijdens de aanhouding, 'zomaar' tegen 10 bekeuringen aanlopen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #109 Gepost op: 30-01-2009, 10:37 »
Ja, okee....iets te voorbarig. ;)

Je mag trouwens als opsporingsambtenaar max. 3 bekeuringen (mini pv's) uitschrijven. En dit is van toepassing op de betrokkene.
Bijvoorbeeld bij staandehouding met meerdere opsp. ambt., mag niet elke opsp. ambt. er elk 3 uitschrijven....nee, max. 3 op de staandegehouden persoon. Hier zijn afspraken over bij het OM.

Als het een opstapeling van overtredingen wordt, dan neig je al gauw naar art. 5 WVW verbaal.
Of dat het voertuig diverse overtredingen in het  voertuigregelement (voertuigeisen) begaat en niet aan de typegoedkeuring voldoet, kan ie aan het verkeer ontrokken worden en aangeboden worden voor een herkeuring bij het RDW.


Gr. Johan.

Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #110 Gepost op: 30-01-2009, 12:51 »
Hij mag wel meer bekeuringen uitschrijven maar dan mag hij achter zijn pc gaan tikken. Dat doet men niet snel ivm de tijd en schiet behoorlijk zijn doel voorbij.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #111 Gepost op: 30-01-2009, 19:04 »
Uit de Aanwijzing administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften:...."Om ongewenste cumulatie van sancties te voorkomen wordt per gebeurtenis aan de betrokkene voor ten hoogste drie gedragingen een sanctie opgelegd."

Ik verzin het echt nie. ;)

Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #112 Gepost op: 31-01-2009, 08:29 »
Oké, weer wat geleerd.  :-X
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #113 Gepost op: 31-01-2009, 11:28 »
Was vanochtend aan het wild crossen (op de fiets) met Gerben. Waren wat houthakkers flink aan de gang al dan niet legaal (auto met aanhangertje). Wat een tering herrie zeg en dan maken wij ons druk dat we met onze goed gedempte uitlaten toch wild verstoren. Denk dat ik volgende week eens een filmpje ga maken en een mooi verhaal naar de Stentor stuur.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #114 Gepost op: 01-02-2009, 01:27 »
Hij mag wel meer bekeuringen uitschrijven maar dan mag hij achter zijn pc gaan tikken. Dat doet men niet snel ivm de tijd en schiet behoorlijk zijn doel voorbij.

Mocht laatst dus mee naar de pc.. en het werden er 3... moet wel zeggen dat de brommer aan [bijna] alle eisen voldoet...
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #115 Gepost op: 01-02-2009, 09:21 »

Mocht laatst dus mee naar de pc.. en het werden er 3... moet wel zeggen dat de brommer aan [bijna] alle eisen voldoet...

210 euri's lichter?
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #116 Gepost op: 01-02-2009, 22:01 »
Was vanochtend aan het wild crossen (op de fiets) met Gerben. Waren wat houthakkers flink aan de gang al dan niet legaal (auto met aanhangertje). Wat een tering herrie zeg en dan maken wij ons druk dat we met onze goed gedempte uitlaten toch wild verstoren. Denk dat ik volgende week eens een filmpje ga maken en een mooi verhaal naar de Stentor stuur.

begrijpelijke reactie, maar hoe zou je het vinden als die houthakkers jouw aanmelden bij de stentor?  das allemaal negatieve energie imho, blijf gewoon lekker fietsen!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #117 Gepost op: 01-02-2009, 22:48 »
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Bos-crossers op de voorpagina van de Stentor ( Apeldoornse Courant)
« Reactie #119 Gepost op: 01-02-2009, 22:56 »
Ach.. zo vaak naar de kroeg was een stuk duurder en minder leuk ;)
Kosten per keer vallen erg mee dus ;D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl