Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Raid de L'Amitee 2009  (gelezen 6409 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Raid de L'Amitee 2009
« Gepost op: 11-12-2008, 21:31 »
Kogel door de moskee..............het gaat gebeuren!

Man of 8 (telling heden) uit NL gaat naar Marokko voor de Raid in april/mei 2009.

Zie www.aiofrance.com voor de rest.

Meer belangstelling?? ? ?? ? ??

Groet,

Erik





Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #1 Gepost op: 13-12-2008, 15:07 »
Dat ziet er leuk uit!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #2 Gepost op: 14-12-2008, 11:53 »
Wij zijn ook al een paar maandjes aan het dubben om dit te gaan doen...
Wij is Wilfried en ikke en misschien Danny en Gerjan had er ook wel zin in om net als vorig jaar eerst even wat stoom af te laten voor ie zich in de OER stort ;)

Wij konden op de website en aan de telefoon alleen niet veel wijzer worden over hoe die kampeerregeling zit.....
Voor 2000,- euro van Sete naar Sete met eten, vervoer van kist/sporttas/etc, en slapen in ´luxe´ gelegenheden.
Voor 1200,- euro van Sete naar Sete met eten, vervoer van kist/sporttas/etc, maar dan slapen in je eiugenmeegenomen tent, etc..

Wij willen graag voor optie 2 gaan (de optie van zelf in Marrakech en terug klinkt niet zo aanlokkelijk) maar snappen niet goed waar we dan onze tent op mogen zetten... Moeten we echt zelf ergens een plekje gaan zoeken (evt ver van het bivak) of is er ergens een terreintje geregeld. Daarnaast zie ik op de foto´s een aantal "kampeerders" die overdag met een tent achterop door de duinen ploeteren...

Welk pakket hebben jullie op het oog en hebben jullie al een idee hoe die kampeergelegenheid zit?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #3 Gepost op: 14-12-2008, 15:42 »
Zie ook bij de buren op tenere.nl

De hoofdmoot gaat voor de courte light.
Da's slapen in een grote tent van de organisatie (hoop ik want die ga ik zelf niet meenemen) met eigen slaapzakje en voor de rest weinig tot niks.
Motoren zelf naar Parijs brengen en laten vervoeren door de organisatie.
Vliegen op Marrakech op de 29-4 en 10-5 weer terug. Kost 7 vakantiedagen omdat Kon.dag erin valt.

Organisatie is frans dus eh.. dan weet je het wel. Was d'r met nog 10 anderen uit NL bij in 2005 en dat was eigenlijk best prima. Mooi land, mooie routes, niet geklokt en een ontspannen sfeertje in het kamp. Gaan we dus weer doen.

Groet,

Erik



Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #4 Gepost op: 15-12-2008, 13:40 »
in 2005 was het slapen in grote berbertenten en zo. Of gewoon lekker buiten. De luxe optie was toen voor de auto's, dat zijn kennelijk meer luxepaarden ;-)

Ik vond het een supergoeie rit. Hele mooie routes door de Atlas en wat meer tijd onderweg omdat het geen snelheids wedstrijd is. Alhoewel de bezemwagen ons wel verder stond te pushen toen we kort voor het bivak nog koffie aan het drinken waren oid.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #5 Gepost op: 29-01-2009, 22:59 »
Alah akhbar, :-X
Jeroen en ik gaan ook!!!!!!! We proberen wat Marokanen weer mee terug te nemen, maar of dat lukt (geen uitkering daar,enzo)
We willen voor de Classic light optie gaan. Hierbij willen we zelf de motoren gaan vervoeren naar Sete! We zijn aan het kijken of we meer dan 2 motoren kunnen meenemen... Dus wil je mee, dan kijken we wat we kunnen regelen We denken aan een iveco met meubelbak erop (dus een motor of 5 met bagage) Dit zal dan goedkoper worden dan de plm.450 euri die wordt genoemd. Dat betekend wel dat er een motorreis komt van Tanger naar Marrakech (hoort er misschien bij?)
 
We zoeken dus "team"leden die het ARM Hollandse kamp komen versterken!
 
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #6 Gepost op: 29-01-2009, 23:06 »
Amen!
Brother!
We zullen daar eens een paar openbaar vervoer bussen gaan bekogelen met stenen  :D  Veel ongewensd rondhangen achter iedere moskee die we kunnen vinden.
We nemen ook een scooter zonder uitlaat mee om 'snachts rondjes om bejaarden-kasba's heen te rijden en iedereen wakker te houden!
 ;D ;D ;D
Payback time!!
 
kut Hollanders!
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #7 Gepost op: 29-01-2009, 23:23 »
Alah akhbar, :-X
Jeroen en ik gaan ook!!!!!!! We proberen wat Marokanen weer mee terug te nemen, maar of dat lukt (geen uitkering daar,enzo)
We willen voor de Classic light optie gaan. Hierbij willen we zelf de motoren gaan vervoeren naar Sete! We zijn aan het kijken of we meer dan 2 motoren kunnen meenemen... Dus wil je mee, dan kijken we wat we kunnen regelen We denken aan een iveco met meubelbak erop (dus een motor of 5 met bagage) Dit zal dan goedkoper worden dan de plm.450 euri die wordt genoemd. Dat betekend wel dat er een motorreis komt van Tanger naar Marrakech (hoort er misschien bij?)
 
We zoeken dus "team"leden die het ARM Hollandse kamp komen versterken!
 

Klinkt intressant! Sta op de wachtlijst voor de OER en zocht eigenlijk iets in de zon en zand wat betaalbaar is...

Alleen weer jammer dat deze 'raid' voor mij net 1 weekje verkeerd valt.

Veel plezier daar!!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #8 Gepost op: 30-01-2009, 09:03 »
Amen!
Brother!
We zullen daar eens een paar openbaar vervoer bussen gaan bekogelen met stenen  :D  Veel ongewensd rondhangen achter iedere moskee die we kunnen vinden.
We nemen ook een scooter zonder uitlaat mee om 'snachts rondjes om bejaarden-kasba's heen te rijden en iedereen wakker te houden!
 ;D ;D ;D
Payback time!!
 
kut Hollanders!

Jij hebt een heel verkeerd beeld van de Marokkanen daar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #9 Gepost op: 30-01-2009, 10:41 »

Jij hebt een heel verkeerd beeld van de Marokkanen daar.

Inderdaad , ik zou je bericht even aanpassen krijn jj
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #10 Gepost op: 30-01-2009, 13:23 »
Hoi Dirk en Jeroen,

tis voor mij de eerste keer hier maar ik heb belangstelling om mee te rijden naar Sete. Van de teneristen club ben ik tot op heden de enige die niet naar Marokko vliegt. Ik wil wel mee rijden naar Sete als het kan maar op de motor die kant op vind ik ook prima.

Groeten,
Edwin

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #11 Gepost op: 03-02-2009, 15:00 »
hallo Edwin,
 
We zijn nu allerlei opties aan het bekijken om onze motoren te transporteren naar SETE, of rechtstreeks naar Marakech.
Naar SETE lijkt mij beter omdat je dan niet aan allerlei duaneshit hoeft te voldoen.
Dit betekend dus bv A,dam naar SETE. Auto/bus stallen. 11 dagen later weer inladen en terug.
Dit alles onder de 630 euri pp (incl vervoer orga naar marakech)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #12 Gepost op: 03-02-2009, 17:36 »
Als je de courte light doet is er geen plekje op de boot voor je gereserveerd he. bij de classique light wel en dan hoef je ook niet apart voor het vervoer van je motor naar marrachech te betalen (je rijd dan wel zelf van tanger naar marrakech), je hoeft dan alleen te zorgen dat je met je motor in sete komt, de optie die Edwin doet dus.
 
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #13 Gepost op: 03-02-2009, 20:36 »
even voor de duidelijkheid, we zijn bezig om het vervoer naar Sete zelf te doen. In Sete zal de orga het overnemen.
voordelen:
  • Je hoeft niet 2X op en neer naar Parijs om je motor weg te brengen en op te halen. (tijd,benzine,vervoer regelen) :confused:
  • Je motor staat niet weken in Frankrijk zonder dat je weet wat er mee gebeurd :o
  • vertrek kan "gewoon" 1 a 2 dagen van te voren (met z'n allen?), voordeel ook langere voorbereidingstijd voor de bike. ;)
  • Na terugkeer in Frankrijk nog even ergens anders spelen? :P
De richtprijs die we dus proberen te halen, is dus reis motor (en misschien ook de rijder) naar sete en dan de optie classique light van de ORGA. prijs vervoer orga van Sete naar Marakech is 230,-(?)
Dus de 630 - 230 euri =  400euri voor transport van je motor vanuit NL naar Sete. Ik weet niet of het gaat lukken, maar met deze voordelen is het te proberen.
Ook hier telt mee, hoe meer meedoen, hoe haalbaarder het wordt ::)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #14 Gepost op: 03-02-2009, 21:42 »
 Verdorie DDDirk, zou zo mee willen ::)
Je bent professioneel aan 't regelen zie ik ;)
succes!