Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Raid de L'Amitee 2009  (gelezen 6406 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #15 Gepost op: 03-02-2009, 22:26 »
even voor de duidelijkheid, we zijn bezig om het vervoer naar Sete zelf te doen. In Sete zal de orga het overnemen.
voordelen:
  • Je hoeft niet 2X op en neer naar Parijs om je motor weg te brengen en op te halen. (tijd,benzine,vervoer regelen) :confused:
  • Je motor staat niet weken in Frankrijk zonder dat je weet wat er mee gebeurd :o
  • vertrek kan "gewoon" 1 a 2 dagen van te voren (met z'n allen?), voordeel ook langere voorbereidingstijd voor de bike. ;)
  • Na terugkeer in Frankrijk nog even ergens anders spelen? :P
De richtprijs die we dus proberen te halen, is dus reis motor (en misschien ook de rijder) naar sete en dan de optie classique light van de ORGA. prijs vervoer orga van Sete naar Marakech is 230,-(?)
Dus de 630 - 230 euri =  400euri voor transport van je motor vanuit NL naar Sete. Ik weet niet of het gaat lukken, maar met deze voordelen is het te proberen.
Ook hier telt mee, hoe meer meedoen, hoe haalbaarder het wordt ::)

Ik snap het nog steeds niet  ::)

Even jou optie
transport 630 euro (ik neem aan dat dit ook weer terug naar nederland is, en dat dit nog goedkoper kan worden bij meerdere personen)
inschrijving 600 euro (courte light)
maakt 1230 euro
maar je zult dan zelf de overtocht van sete naar tanger moeten regelen het goedkoopste retourtje  is 150 euro (in het laagseizoen, weet niet waar april/mei in valt)
dus 1230 + 150 = 1380 euro.
Tenzij je wilt vliegen dan val de 150 euro weg maar moet je er nog een duurdere ticket bij rekenen.

voor 400 euro rij je in je 1tje met een aanhanger van amsterdam naar sete en terug inclusief tol, regel een karretje voor 3 motoren en de kosten zijn 133 euro pp
dus 133 transport  + 1200 inschrijving (classique light) = 1333 euro pp

tot slot nog even de optie die ik heb gekozen.
transport naar parijs en terug (2x) voor 7 personen (grote bus + aanhanger) 50 euro pp
transport parijs marrakech en terug 490 euro (organisatie)
inschrijving 600 euro
vliegticket  380 euro
maakt 1520 euro, goed is wat duurder maar dan hoef ik maar 1 week vrij te nemen i.p.v. 3
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Raid de L\'Amitee 2009
« Reactie #16 Gepost op: 04-02-2009, 14:58 »
Ik snap het nog steeds niet  ::)

inschrijving 600 euro (courte light)
neen classique
 
Vergeet ook niet dat je de auto moet stallen in Frankrijk (ik kan het bij mijn bedrijf regelen) en 400euro? Dat is alleen al de aanhangerhuur....
 

Post Merge: [time]wo 04 feb 2009 15:18:10 GMT-1[/time][/color][/size]
 

Verdorie DDDirk, zou zo mee willen ::)
Je bent professioneel aan 't regelen zie ik ;)
succes!

Toon je bent welkom, weet je al dat deelnemers onder de 26? jaar gratis is? Dus Nilzzzzzzzzz ideetje?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #17 Gepost op: 04-02-2009, 16:00 »
neen classique
 


Oke dan wordt het al wat duidelijker

Stallen van de auto hebben wij vorige keer op een nabij gelegen camping gedaan, was niet zo duur de normale prijs voor 1 caravanplek (waar dan 2 auto's stonden).
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #18 Gepost op: 04-02-2009, 17:31 »
Mijn verlofaanvraag ligt ondertussen bij de baas, zodra die door is gaan wij ons ook inschrijven  :D
(1X XChallenge en 2X 950SE 8) )
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #19 Gepost op: 04-02-2009, 20:26 »
E400 voor aanhangerhuur is wel veel
E85 per week voor een geremde met 3 goten
kijk maar   http://www.motorfriends4u.nl/huur.htm

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #20 Gepost op: 05-02-2009, 21:00 »
Ik snap het nog steeds niet  ::)

tot slot nog even de optie die ik heb gekozen.
maakt 1520 euro, goed is wat duurder maar dan hoef ik maar 1 week vrij te nemen i.p.v. 3

Let je wel op dat je waarschijnlijk je motor "enkele weken?" van tevoren al moet aanleveren bij de Orga in Parijs? Dus hier moet je ook vrij voor nemen en appart heen en terug voor rijden (en dat nogmaals na de rally) :-[
 
 
Dus voor duidelijkheid (en om het simpel te houden) ;)
Ik/wij zijn bezig vervoer te regelen van Nederland (thuis?) naar Sete en weet terug.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #21 Gepost op: 05-02-2009, 21:17 »
Let je wel op dat je waarschijnlijk je motor "enkele weken?" van tevoren al moet aanleveren bij de Orga in Parijs? Dus hier moet je ook vrij voor nemen en appart heen en terug voor rijden (en dat nogmaals na de rally) :-[
 
 
Dus voor duidelijkheid (en om het simpel te houden) ;)
Ik/wij zijn bezig vervoer te regelen van Nederland (thuis?) naar Sete en weet terug.

aanleveren kan 1 week van te voren, daar hadden we al over gebeld.

Dat heen en weer rijden had ik al opgenomen in mijn overzicht. en omdat we met zijn zevenen zijn hoef je maar 1 keer te rijden (of helemaal niet) 2 personen brengen en 2 andere personen halen.
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #22 Gepost op: 05-02-2009, 22:04 »
die hebben dus een grote bus en grote aanhanger???
voor 350 euro (7X 50,- euri) 2X naar Parijs en terug? Dat is dan heel scherp!!!
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #23 Gepost op: 11-02-2009, 19:13 »
Effe overleggen met je baas en je hebt een sponsor wat betreft trailer & bus.
 
Met dank aan Gonzo & co
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #24 Gepost op: 11-02-2009, 23:07 »
Off-Topic:
@Gonzo: Heb je mijn Honda 250 nog??
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #25 Gepost op: 17-02-2009, 11:30 »
Onze vakantiedagen zijn goedgekeurd, dus het plannen mag beginnen  :D
 
Wij gaan met z'n 4tjes voor de light versie (voor de zekerheid een tentje in de kist, mocht het echt een hele drukte in de berbertenten zijn):
Danny op de 690R
Loz op de 950SE
Wilfried op de 950SE
en Ikke op de Xchallenge
 
Nu zit ik wat te rekenen wat de mogelijkheden zijn om in Marrakech te komen, maar nu kan ik een ding al niet goed van de site halen...
Als je de Sete/Sete variant neemt, hoe komen jij en je motor dan van Tanger naar Marrakech? (dan ga ik er alvast vanuit dat je de bagage al in Sete aan de orga geeft) Een enkeltje Tanger Marrakech is al bijna 600km, dus ik kan mij niet voorstellen dat we dat op de motoren doen met de gloednieuwe nopjes eronder??
Gaan de motoren met de orga mee op een vrachtwagen en stappen wij met z'n allen in een grote bus ofzo?
Die versie klinkt mij dan steeds minder aantrekkelijk, eerst 36 uur op een boot en dan nog een uurtje of 8 of 10 in een bus  ::)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #26 Gepost op: 17-02-2009, 12:28 »
Vanuit NL gaan er dus ongeveer 15 mensen (tenere club 8x en ARM 7x).

Met de boot naar Tanger en dan lekker 600km rijden naar Marrakech. Je plunjebaal en kist en eventueel banden worden door de organisatie mee naar Marrakech genomen.

Andere mogelijkheid is motor laten vervoeren:
Parijs-Marrakech-Parijs 490 euro en zelf naar Marrakech vliegen
Sete-Marrakech-Sete 245 euro

Ikzelf ga op wegbandjes heen en weer en neem Deserts mee voor daar.

Met 7 man zou het toch mogelijk moeten zijn een grote bus en grote aanhanger te regelen en met een extra auto erbij kunnen we dan heen en weer naar Sete.

Edwin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Raid de L\'Amitee 2009
« Reactie #27 Gepost op: 22-02-2009, 11:25 »
Zie ook bij de buren op tenere.nl
De hoofdmoot gaat voor de courte light.
Da's slapen in een grote tent van de organisatie (hoop ik want die ga ik zelf niet meenemen) met eigen slaapzakje en voor de rest weinig tot niks

Heeft iemand dit al bevestigd gekregen?
Ik heb ook even op het tenere forum, gekregen maar daar wordt niks over geschreven...
 
Wij hebben een tijdje terug de orga aan de telefoon gehad, die had het er toch echt over dat er voor de light versie helemaal niks geregeld is qua slaapplaats, dat je dat helemaal zelf moet regelen, met je tentje ergens heen gaan waar je ´m op kan zetten, of zelf een pension regelen, etc...
Dat maakten wij in ieder geval uit het gesprek op....
 
Iemand betere / zekere informatie??
Telefoneren met de orga gaat vrij lastig  ::)
 

Post Merge: 22-02-2009, 11:27

Met 7 man zou het toch mogelijk moeten zijn een grote bus en grote aanhanger te regelen en met een extra auto erbij kunnen we dan heen en weer naar Sete.

Edwin

Dat is toch precies wat Dirk aanbied?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: Raid de L'Amitee 2009
« Reactie #28 Gepost op: 23-02-2009, 13:15 »
Dat is toch precies wat Dirk aanbied?

Klopt!
Zoals het er nu uitziet zijn we met zn 3-en.
Als er meer gegadigden zijn dan horen we t wel, in dat geval moeten we nog wel het een en ander regelen want als we met zn 3-en gaan dan wordt het busje met aanhangert en als het er meer worden dan wordt het BUS met AANHANGER.   ;D
 
Als ik zo lees op de site van Erwin Dobbelaar, dan lijkt het me dat je inderdaad zelf voor een tentplek of andere slaapplek moet zorgen. (bijv in de tuin of op het dak van het hotel waar de rest verblijft).
Toch Erwin?
 
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Raid de l'amitié 2009
« Reactie #29 Gepost op: 03-03-2009, 13:28 »
Nee hoor, d'r waren toen grote berbertenten of inderdaad een hotel met dakplaatsen of half overdekt 1 verdieping lager. De matrasjes werden zelfs verzorgd.
De hotelkameroptie was er alleen voor auto's (in 2004)