Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: mooie roadbooksteun voor enduro's  (gelezen 27728 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #46 Gepost op: 09-02-2009, 20:28 »
http://www.enduro.nl/temp/2009tuareg/2009tuaregindex.htm ;)

Jeetje, een beetje frees werk mag nog al niet wat kosten tegenwoordig... :o

(Plus een stukje gebakken carbon)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #47 Gepost op: 09-02-2009, 20:46 »
Wat ik jammer vind is dat je bij al die sets je roadbook er niet af kan halen.

Ik heb de bevestiging van mij TT-roadbook omgebouwd tot 4 pennen, 2 aan de bovenkant, 2 aan de onderkant, die ik dan in rubbers steek (originele rubbertjes, originele nylon busjes).

met 1 L vormig plaatje aan het roadbook en 1 snelschroef klik ik het roadbook nu in 10 seconden op en af. ideaal, zeker als je meerdere motoren hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #48 Gepost op: 09-02-2009, 21:24 »
Wat ik jammer vind is dat je bij al die sets je roadbook er niet af kan halen.

Ik heb de bevestiging van mij TT-roadbook omgebouwd tot 4 pennen, 2 aan de bovenkant, 2 aan de onderkant, die ik dan in rubbers steek (originele rubbertjes, originele nylon busjes).

met 1 L vormig plaatje aan het roadbook en 1 snelschroef klik ik het roadbook nu in 10 seconden op en af. ideaal, zeker als je meerdere motoren hebt.
[/quote







Daar zou ik wel graag een plaatje van willen zien Dr Bean ..... (dat rijmt  :))
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: mooie roadbooksteun voor enduro\'s
« Reactie #49 Gepost op: 10-02-2009, 13:30 »
Okee, ben ff aant stoeien geweest!!  :D
 

 
Komt nog meer aan, hoor!!

Post Merge: 10-02-2009, 13:31
Two stroke addict!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #50 Gepost op: 10-02-2009, 13:47 »
Print, 5 exemplaren  ;D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: mooie roadbooksteun voor enduro\'s
« Reactie #51 Gepost op: 10-02-2009, 13:48 »
+ eentje met wat maten!

 

 
Beetje uitleg:
Deze is voor een Fatbar, voor een diameter van 28mm dus!! Is voor heel simpel aan te passen naar 22 mm, normaal stuur dus!
Hij is 12 mm dik, iets dunner volgens mij als die van TT. (scheelt weer geld ;) )
 
Bevestiging om je stuur gaat met M8 bouten. Je kunt op het laatste plaatje zien dat de hartlijn van de radius die om je stuur zit, iets buiten het model zit. Een mm, dus als je het samen met het tegendeel(moet nog getekend worden) zou monteren zou je 2mm speling houden zodat je hem goed om je stuur kan klemmen!!
 
Heb hem volgens mij iets korter gemaakt dan die van TT, vond die van TT wel erg lang, waardoor je roadbook wel erg hoog komt te zitten! Misschien heeft iemand een goede reden om hem ongeveer net zo lang te maken als van TT?! Dan wil ik het wel terugdraaien, maar volgens mij ist lood om oud ijzer!
 
Verder zit er bovenin een gat 6,5mm om het asje van het TT-roadbook in te bevestigen.
 
Ik heb extra M6-gat halverwege in de achterkant gemaakt, omdat sommigen graag een extra steuntje naar het balhoofd willen hebben! Hoeven ze geen gat meer te boren!!  :D 
 
Graag wil ik weten wat het diameter is van het TT-asje??? Dan kan ik daat aanpassen, heb nu gegokt op 12 mm! Is denk ik wel belangrijk om het roadbook te kunnen bevestigen!!?
 
Opmerkingen zijn welkom!
 


Post Merge: 10-02-2009, 13:52
Print, 5 exemplaren  ;D
Ik denk dat het slim is, als we het wat groter aanpakken!! Gerjan en Ferd dachten aan 100 stuks!! Dat drukt de kosten he... :D
Two stroke addict!!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #52 Gepost op: 10-02-2009, 14:18 »
Doe mij maar 1 setje, voor standaard KTM 690 Enduro stuurtje. Iets langer lijkt my persoonlijk handig maar aangezien ik zelf nog geen ervaring heb met roadbooken en montage lijkt het me het beste me dan bij de meerderheid aan te sluiten.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #53 Gepost op: 10-02-2009, 14:53 »
Ben benieuwd wat een setje gaat kosten.
Zet mij ook maar op de geïnteresseerden lijst.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #54 Gepost op: 10-02-2009, 14:55 »
Ik wil ook wel op de lijst(kosten??) en ik heb een standaard 990S-stuur.........
 :)  Gijs.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: mooie roadbooksteun voor enduro\'s
« Reactie #55 Gepost op: 10-02-2009, 15:11 »
+ eentje met wat maten!

 

 
Beetje uitleg:
Deze is voor een Fatbar, voor een diameter van 28mm dus!! Is voor heel simpel aan te passen naar 22 mm, normaal stuur dus!
Hij is 12 mm dik, iets dunner volgens mij als die van TT. (scheelt weer geld ;) )
 
Bevestiging om je stuur gaat met M8 bouten. Je kunt op het laatste plaatje zien dat de hartlijn van de radius die om je stuur zit, iets buiten het model zit. Een mm, dus als je het samen met het tegendeel(moet nog getekend worden) zou monteren zou je 2mm speling houden zodat je hem goed om je stuur kan klemmen!!
 
Heb hem volgens mij iets korter gemaakt dan die van TT, vond die van TT wel erg lang, waardoor je roadbook wel erg hoog komt te zitten! Misschien heeft iemand een goede reden om hem ongeveer net zo lang te maken als van TT?! Dan wil ik het wel terugdraaien, maar volgens mij ist lood om oud ijzer!
 
Verder zit er bovenin een gat 6,5mm om het asje van het TT-roadbook in te bevestigen.
 
Ik heb extra M6-gat halverwege in de achterkant gemaakt, omdat sommigen graag een extra steuntje naar het balhoofd willen hebben! Hoeven ze geen gat meer te boren!!  :D 
 
Graag wil ik weten wat het diameter is van het TT-asje??? Dan kan ik daat aanpassen, heb nu gegokt op 12 mm! Is denk ik wel belangrijk om het roadbook te kunnen bevestigen!!?
 
Opmerkingen zijn welkom!
 
Post Merge: 10-02-2009, 13:52[/color][/size][/color][/size]
Ik denk dat het slim is, als we het wat groter aanpakken!! Gerjan en Ferd dachten aan 100 stuks!! Dat drukt de kosten he... :D

De TT Pijpje is 12mm dick...

Misschien zullen wij een lijst met geïnteresseerden aanleggen?
Als de houder  te betalen is, heb ik interesse voor 2 of 3 stuks.

---8<-----
Interesse-Lijst:

Stuks - Naam
      3 - buspilot
Welcome to the mud: http://www.dr-dirt.de

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: mooie roadbooksteun voor enduro\'s
« Reactie #56 Gepost op: 10-02-2009, 15:46 »
De TT Pijpje is 12mm dick...

Dan heb ik dus al de goede dikte te pakken!  :)
Maar zijn die asjes ook los te koop bij TT, of komen die met het roadbook?
Of moeten we die ook laten maken en dan als setje verkopen?
 
Citaat
Misschien zullen wij een lijst met geïnteresseerden aanleggen?
Als de houder  te betalen is, heb ik interesse voor 2 of 3 stuks.

---8<-----
Interesse-Lijst:

Stuks - Naam
      3 - buspilot

Heren, ga nou niet te hard van stapel lopen!! Dit idee is begonnen bij Gerjan en Ferd. Ik heb ze inmiddels gePMed, zij wilden misschien iets van 100 stuks laten maken, speciaal voor het ARM forum!
Ik ga iig even wachten op hun reactie!!!
 
Graag wil ik nog wat reacties over het ontwerp ipv dat iedereen begint te blaten dat die er 1, 2, 3 stuks wil hebben!?  :-X
 
En wat is de lengte van TT versie van puntje onderkant stuur, tot het topvlak??
 
Two stroke addict!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #57 Gepost op: 10-02-2009, 15:55 »
Als het mogelijk is de asje mee te sturen, find ik een set en goede idee.
Maar anders is het ook geen Problem een  juiste 12mm Pijp te snijden
Welcome to the mud: http://www.dr-dirt.de

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #58 Gepost op: 10-02-2009, 16:01 »
als, en ik zeg ALS..... Ze beschikbaar komen gaat de verkoop via een formulier of een shop. Niet via een intekenlijst. Ik/we gaan eerst eens kijken of het intressant is om ze te laten maken.....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: mooie roadbooksteun voor enduro\'s
« Reactie #59 Gepost op: 10-02-2009, 16:04 »
En wat is de lengte van TT versie van puntje onderkant stuur, tot het topvlak??
 

Van deze pic in verhouding naar de geweten mate (asje 12 mm en fatbar diameter 28 mm), de totale lengte is 15cm.

@ Ferd:
Goed idee!  ;)
Welcome to the mud: http://www.dr-dirt.de