Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: mooie roadbooksteun voor enduro's  (gelezen 27729 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #60 Gepost op: 10-02-2009, 16:10 »
als, en ik zeg ALS..... Ze beschikbaar komen gaat de verkoop via een formulier of een shop. Niet via een intekenlijst. Ik/we gaan eerst eens kijken of het intressant is om ze te laten maken.....
Strak plan!!  ;)
 
Moet toch wel goedkoper kunnen als TT!  :D
 
@Max Kool hieronder: Dank je, op dit soort opmerkingen zit ik nu te wachten, aangezien het aanpassen en stuk makkelijker gaat dan dat je er al 50 hebt gemaakt!  ;D
Two stroke addict!!

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #61 Gepost op: 10-02-2009, 16:10 »
Pss, voor je een flinke serie gaat maken, meet even de diameter van een fatbar op. Deze is 1 1/8 inch, en dat is meer dan 28mm.  (28.575mm)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #62 Gepost op: 10-02-2009, 19:48 »
En de lengte van het asje moet meer zijn dan 13.5 cm; anders zit er voor die mensen die een TT-roadbook hebben de basisplaat in de weg en kan het roadbook niet naar voren kantelen. Uitsluitend variëren met het tapend werkt niet, want je krijgt dan een stuk dat geen 12 mm meer is ten hoogte van de roadbookklemmen.

Echter, als die 13.5 cm te breed is voor je fatbar (daar waar je fatbar alweer te smal wordt) dan gaat de beugel wellicht draaien.

Meet dus het verloop van een paar sturen bij bijv. 12 cm en 13.5 breedte.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #63 Gepost op: 10-02-2009, 19:50 »
hoi een magura xline is toch een fatbar?
 
want die duursma dingen zitten op de g450x met bovengenoemde lenkereinheid.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #64 Gepost op: 10-02-2009, 23:07 »
En de lengte van het asje moet meer zijn dan 13.5 cm; anders zit er voor die mensen die een TT-roadbook hebben de basisplaat in de weg en kan het roadbook niet naar voren kantelen. Uitsluitend variëren met het tapend werkt niet, want je krijgt dan een stuk dat geen 12 mm meer is ten hoogte van de roadbookklemmen.

Echter, als die 13.5 cm te breed is voor je fatbar (daar waar je fatbar alweer te smal wordt) dan gaat de beugel wellicht draaien.

Meet dus het verloop van een paar sturen bij bijv. 12 cm en 13.5 breedte.
Hmm... En als we nou gewoon een 12 mm asje meegeven met een lengte van bijv. 15 cm? Dan kunnen we die zelf op de goeie lengte afzagen en gaatjes boren! Is helaas alleen vervelend als je hem op meerdere fietsen wil gaan gebruiken en je dus breedte wil kunnen variëren. :-\
 
Maar het probleem blijft dan dat je basisplaat in de weg zit... Noppy, kun je uitleggen waar die basisplaat dan tegenaan komt??
Two stroke addict!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #65 Gepost op: 11-02-2009, 04:27 »
Maar het probleem blijft dan dat je basisplaat in de weg zit... Noppy, kun je uitleggen waar die basisplaat dan tegenaan komt??

Hij loopt aan op de hoek van de steun. Dat hoekje zou wellicht iets afgevijld kunnen worden zodat het roadbook iets beter kan draaien?

Zie plek die door de schroevendraaier aangewezen wordt.



Ik had dit ook kunnen veranderen door de basisplaat af te slijpen of een asje van 1 cm langer; dan was hij nét langs de plaat gegaan. Het asje breder stellen is ook geen optie, want de fatbar wordt steeds kleiner naarmate ik verder uit het hart van het stuur ga.

Dit wetende zou ik voor Touratech roadbooks de stuurdiameter misschien zelfs iets kleiner maken dan 1 1/8".

Meten is weten in dit geval. Hoe dik is de gemiddelde fatbar op 7 cm uit het hart?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #66 Gepost op: 11-02-2009, 08:34 »
Hmm... En als we nou gewoon een 12 mm asje meegeven met een lengte van bijv. 15 cm? Dan kunnen we die zelf op de goeie lengte afzagen en gaatjes boren! Is helaas alleen vervelend als je hem op meerdere fietsen wil gaan gebruiken en je dus breedte wil kunnen variëren. :-\ 

Dan zorg je toch dat die mensen meerdere asjes kunnen kopen. Asjes omzetten zal ook wel niet zo'n enorme klus zijn.
 
GJ :D
(Ik vennut een mooi idee. Maar vraag me wel af of je zomaar het product van een ander mag kopieeren)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #67 Gepost op: 11-02-2009, 08:52 »
zolang er geen patent op zit is het volgens mij vrij. Er is in nl al een andere partij die kopieen aanbied. Met hier en daar een wijziging, o.a. De dikte zorg je er al voor dat het geen exacte kopie is. Waarschijnlijk heeft Touratech dit ontwerp op een particulier fietsje gezien en is het commercieel gaan uitbuiten en doorontwikkelen. Dat doorontwikkelen kunnen wij ook doen, op dit ontwerp zit alweer de mogelijkheid om ergensanders nnaar af te steunen. Wat doen wij als Touratech dat overneemt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #68 Gepost op: 11-02-2009, 09:22 »
Is die roadbook haouder op het stuur wel van TT?
of is het iets wat bert zelf heeft gemaakt? (net zoals die extra tank die hij levert voor de g450x)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #69 Gepost op: 11-02-2009, 13:22 »
't is wel een verrekte mooi steuntje...
Ben benieuwd wanneer die in de sjop ligt  ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #70 Gepost op: 11-02-2009, 13:50 »
Is die roadbook haouder op het stuur wel van TT?
of is het iets wat bert zelf heeft gemaakt? (net zoals die extra tank die hij levert voor de g450x)

Op deze foto Brommer?



Da's idd een Touratech roadbook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #71 Gepost op: 11-02-2009, 13:56 »
ja dat roadbook , maar die twee "houders" (waar dan weer het roadbook en imo aan vast zit via deplaat) die aan het stuur zitten? zijn die van TT?
kan ze 123 niet vinden op de tt site(dacht dat Bert die zelf liet maken)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #72 Gepost op: 11-02-2009, 13:59 »
[mierenneukmodus] Je bedoelt dan hier zeker de "roadbookhouder-houder"...  ::)  [/mierenneukmodus]
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: mooie roadbooksteun voor enduro's
« Reactie #73 Gepost op: 11-02-2009, 14:03 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: mooie roadbooksteun voor enduro\'s
« Reactie #74 Gepost op: 11-02-2009, 14:08 »
Ik heb me een tijdje buiten de discussie gehouden, maar ik mag toch open dat we voor drie tientjes winst niet zo'n ding gaan namaken.  Goed, al blijkt at zo'n steun maar 1 of 2 tientjes aan productie zou moeten kosten, en dus 5 of 6 tientjes in de winkel is het een ander verhaal.

Laten we niet vergeten dat de bedrijven die dit maken, vermarkten (testen) ook verantwoordelijk zijn voor het feit dat we onze hobby kunnen uitvoeren.  Als we die hun brood niet laten verdienen kun je straks nergens meer een motor kopen, laat staan accessoires.

let wel, ik vind ook dat prijzen redelijk moeten zijn. Ik weet niet wat dat ding bij Duursma of TT kost, en wat de productiekosten zijn.

Post Merge: 11-02-2009, 14:10
[mierenneukmodus] Je bedoelt dan hier zeker de "roadbookhouder-houder"...  ::)  [/mierenneukmodus]

[Ubermierenneukmodus] nee hoelio, je bedoelt natuurlijk de roadbookhouder-houder-steun ::) [/Ubermierenneukmodus]
offroadmotorloos. even.