Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mapsourcewanhoop  (gelezen 6790 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Mapsourcewanhoop
« Gepost op: 04-01-2009, 16:06 »
Wat een brok slecht programmeerwerk zeg. Ben al twee dagen bezig om Mapsource draaiend te krijgen, maar lukken wil het niet. Ik had een werkende versie van Mapsource incl CN2008. Daarnaast een installatie voor CN2009, met natuurlijk die ontzettend vervelende Mapsource versie die automatisch geïnstalleerd wordt.

De 2009 is sowieso beroerd, je kaarten worden opeens in je documents en settings map geplaatst. Maar goed, dat is nog het kleinste probleem. Na de installatie natuurlijk de foutmelding tijdens opstarten. Bekend probleem dacht ik, dus hup twee keer de 6137 versie geïnstalleerd. Niet helpen dus hè. Dus eerst de 6.14 nog wat maar gedeïnstalleerd, en daarna de 6137 weer neergezet. En toen had ik er denk ik vanaf moeten blijven, want hij startte wel weer op, maar de 2009 kaarten waren niet zichtbaar. Achteraf logisch, de oude versie werkt niet samen met de nieuwe kaarten, maar daar zijn weer diverse truuks en omzetprogrammatjes voor waar ik helaas te laat achter gekomen ben.

Inmiddels ben ik zover dat er diverse verschillende installaties gedraaid zijn, ook weer verwijdert met o.a Revo uninstaller en CCCleaner. Onbegrijpelijk dat die programma's alsnog een hoop zooi achter laten in zowel de registry als op de harde schijf, die inmiddels vele overuren heeft staan draaien tijdens de installaties en verwijdersessies.
Ik ben handmatig de registry nog eens doorgelopen op Garmin (de map waarin het geplaatst was) en volgens mij is alles er nu wel uit.

Maar nu?

Hoe krijg ik er weer een goede installatie op? Die 614.. stills sucks, die blijft foutmeldingen geven (ook na een nieuwe install), de 6137 ook. Zou dit soms komen omdat het allebei updates zijn er er nu niets meer op staat? De cd's die een volledige kale versie neer zouden moeten kunnen zetten werken helaas niet meer, die zijn in zo'n staat dat de speler er niets meer van kan maken.

Het beroerde en frustrerende is dat op de andere laptop de cn2009 zonder problemen geïnstalleerd is, maar ook daar zou ik wel weer naar de oude versie terug willen met de 2009 kaarten erbij. Dat laten we nu dus maar even zitten totdat we twee werkende Mapsource installaties hebben draaien.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #1 Gepost op: 04-01-2009, 16:15 »
Waarschijnlijk heb je dit al gelezen, maar wie weet kan het je helpen als dat niet zo is

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22045&highlight=
Marcel

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #2 Gepost op: 04-01-2009, 16:27 »
Jazeker,

Ik ben daar ook een installatiedocument tegen gekomen waarin staat:


Maar dat opstarten gaat dus al niet: Runtime error etc.

Bestandje heb ik hier trouwens even aangehangen.

[attachment deleted by admin]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #3 Gepost op: 04-01-2009, 16:38 »
Staat op die PC ook trainingscenter van Garmin? Wij kregen ook een onoplosbare Runtime error bij het opstarten van dit programma icm Mapsource. Het lijkt dat het laatst geinstalleerde programma niet werkt.
Het is natuurlijk geen oplossing, maar we hebben in arremoede maar besloten beide op verschillende computers te installeren.
Marcel

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #4 Gepost op: 04-01-2009, 16:42 »
Trainingscenter van Garmin komt mij geheel onbekend voor....

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #5 Gepost op: 04-01-2009, 16:47 »
Ik ben er nu wel zeker van dat er geen enkele versie van Mapsource op de schijf staat  :P



Ik weet dat je nu een paar sleutels in je registry kan plaatsen om een update te kunnen installeren zonder vorige installatie, maar welke waren dat ook alweer??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #6 Gepost op: 04-01-2009, 16:51 »
Trainingscenter van Garmin komt mij geheel onbekend voor....

Hoort bij een Forerunner. Maar is duidelijk niet je probleem.
Als ie nu schoon is lukt het dat niet op boven beschreven wijze?
Marcel

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #7 Gepost op: 04-01-2009, 16:54 »
We geven hem nog eens een slinger   :confused:

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #8 Gepost op: 04-01-2009, 17:01 »
Hèhè, er draait weer iets, nu nog even terug naar het oude programma...... ingewikkelde zooi allemaal :confused:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #9 Gepost op: 04-01-2009, 17:21 »
Hèhè, er draait weer iets, nu nog even terug naar het oude programma...... ingewikkelde zooi allemaal :confused:

Het gelazer met Mapsource is dat hij wel aangeeft dat er niets meer op de computer staat, maar dit niet helemaal klopt!
Wil je alles OPNIEUW installeren zul je via 'uitvoeren' en dan 'regedit' in je besturingssysteem de GARMIN map moeten wissen ==> deze staat onder software in de diverse tab bladen.

DUS: alleen de GARMIN map deleaten en NIETS anders, anders kan je computer ERRUG raar gaan doen !

SUC 7

Post Merge: 04-01-2009, 17:21
Hèhè, er draait weer iets, nu nog even terug naar het oude programma...... ingewikkelde zooi allemaal :confused:

Het gelazer met Mapsource is dat hij wel aangeeft dat er niets meer op de computer staat, maar dit niet helemaal klopt!
Wil je alles OPNIEUW installeren zul je via 'uitvoeren' en dan 'regedit' in je besturingssysteem de GARMIN map moeten wissen ==> deze staat onder software in de diverse tab bladen.

DUS: alleen de GARMIN map deleaten en NIETS anders, anders kan je computer ERRUG raar gaan doen !

SUC 7
Lead, follow or get out of the way !!!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #10 Gepost op: 04-01-2009, 17:23 »
Hèhè, er draait weer iets, nu nog even terug naar het oude programma...... ingewikkelde zooi allemaal :confused:

Daarom was ik dus naar een Rider2 aan het kijken....
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #11 Gepost op: 04-01-2009, 17:32 »
Hmmmm, na de conversie van het geheel via bovenstaande pdf kwam de 6.13.7 versie met de opmerking dat er geen kaarten geïnstalleerd waren. Geen probleem, we maken wel even een registry-file aan en gooien die in de registry.

En toen werkte het niet meer:



Nog even de MapSource Maps Compatibility.exe gestart maar daarna is er geen verschil.

De 6.14.1 doet het trouwens ook niet meer, geeft dezelfde melding.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #12 Gepost op: 04-01-2009, 17:40 »
Ik zou alles er af gooien (incl. register) en dan opnieuw installeren.
Ik werk zowel van CN2008 als CN2009 (zowel OF als NT versie) en geen problemen meer gehad!

Suc7
Lead, follow or get out of the way !!!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #13 Gepost op: 04-01-2009, 18:45 »
Nou hij draait hoor! Heeft me weer twee dagen van mijn leven gekost ::) Na het conversieprogrammatje nog een keer gedraaid te hebben wilde Mapsource wel doorstarten zonder foutmeldingen. Nu eens kijken of ik al mijn kaarten weer goed terug kan krijgen :-\ Al die registratiecodes weer bij elkaar zoeken  :-X

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #14 Gepost op: 04-01-2009, 19:16 »
Volgende keer als je na installatie van garmin zooi een probleem heb.

Systeemherstel uitvoeren.
Of voordat je aan mapsource gaat sleutelen een herstelpunt aanmaken.
Elke keer als je een nieuw deel garmin instaleert.

Zo heb ik al meerdere keren een mapsource probleem opgelost.