Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mapsourcewanhoop  (gelezen 6784 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #30 Gepost op: 24-01-2009, 13:29 »
Omdat ik echt twee linker handen heb als het om computers gaat wil ik zo'n ding maar een beetje in de buurt kopen :-)
Nu lijkt me deze  http://www.laptopshop.nl/product/51721/vyenote-s18t.html  wel leuk. Helaas wel met beperkte resolutie, of maakt dat niets uit met dat formaat?

Heeft deze voor reis en mapsource gebruik voordelen t.o.v. de Asus EEE of een Acer van pak 'm beet 400 Euro?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #31 Gepost op: 24-01-2009, 13:36 »
Ik heb een Acer, werkt prima hoor, maar de klep cq beeldscherm is NIET reiswaardig.

Sluit slecht, en doet slapjes aan. Zo op de keukentafel voldoet ie prima hoor, maar niet verplaatsen .....

Hiervoor had ik een compaq, wel een goed sluitende klep, maar daar lopen de harde schijven van kapot ( bij mij tenminste ) Tis net als met motoren, bij de ene dit, bij de ander dat.

Succes met de aankoop.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #32 Gepost op: 24-01-2009, 15:23 »
Omdat ik echt twee linker handen heb als het om computers gaat wil ik zo'n ding maar een beetje in de buurt kopen :-)
Nu lijkt me deze  http://www.laptopshop.nl/product/51721/vyenote-s18t.html  wel leuk. Helaas wel met beperkte resolutie, of maakt dat niets uit met dat formaat?

Heeft deze voor reis en mapsource gebruik voordelen t.o.v. de Asus EEE of een Acer van pak 'm beet 400 Euro?

Resolutie maakt zeker uit, ook met dit formaat schermen. Ik heb dan de Koeraanse versie van de S41, zonder dvd en ik doe er nagenoeg alles mee. Alleen bij zwaardere taken en meerdere processen merk ik dat het een "computertje" is, dan heeft de processor toch wel z'n beperkingen. De s18 heeft ook heel wat minder rekenkracht en daar ga je het zeker merken. Een EEE of zoiets was voor mij geheel niet im frage.... die dingen zijn zo uitgekleed en beperkt dat je er eigenlijk alleen mee kan internetten....

Check ook de duitse leverancier, zijn voor jou ook niet ver weg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #33 Gepost op: 24-01-2009, 21:03 »
Een EEE of zoiets was voor mij geheel niet im frage.... die dingen zijn zo uitgekleed en beperkt dat je er eigenlijk alleen mee kan internetten....

Ferd, maar zo'n EEE is toch wel fatsoenlijk in staat om Mapsource te draaien, met een 278 te babbelen en een hoop kaarten en routes te huisvesten?
Verder wil ik er eigenlijk alleen nog mee internetten en een beetje text verwerpen. Dan kan zo'n EEE toch wel?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #34 Gepost op: 24-01-2009, 21:20 »
een idee, lijkt mij dat als je kaarten over gaat zetten dat je er een dag vooruit mag trekken. Die van mij is al twee uur bezig voor 1 gig :-\

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #35 Gepost op: 25-01-2009, 10:14 »
Ferd, maar zo'n EEE is toch wel fatsoenlijk in staat om Mapsource te draaien, met een 278 te babbelen en een hoop kaarten en routes te huisvesten?
Verder wil ik er eigenlijk alleen nog mee internetten en een beetje text verwerpen. Dan kan zo'n EEE toch wel?

Gaat absoluut lukken. Duurt het wat langer: big deal, 't is geen dagelijks werk. Wat betreft wel/niet reis-geschikt, ik heb verschillende keren m'n Flybookje (met "kwetsbaar" draaibaar schermpje) meegehad, goed ingepakt in iets zachts, een lakenzak of zo. Geen probleem. Welke je ook kiest, het blijft elektronica waar je een beetje zuinig mee om moet gaan. Maar dat geldt ook voor je camera, muziekspelertje enz.



 :D


Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #36 Gepost op: 25-01-2009, 10:38 »
Goed idee, ik neem de volgende reis ook iemand mee die lief en zacht met mijn notebook omgaat ...  :P
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #37 Gepost op: 04-02-2009, 20:37 »

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #38 Gepost op: 04-02-2009, 20:45 »
Utmoeniegekkerworde  ::)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 47
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #39 Gepost op: 04-02-2009, 21:08 »
Een EEE of zoiets was voor mij geheel niet im frage.... die dingen zijn zo uitgekleed en beperkt dat je er eigenlijk alleen mee kan internetten....

Nou zo uitgekleed is een EEE echt niet hoor. Ik heb de oude 7" versie met Linux en in de standaard desktop lijkt het inderdaad wat simpel, maar als je de advanced desktop activeert heb je gewone een normale linux en als je een beetje weet hoe je ermee om moet gaan kun je linux helemaal naar je eigen hand zetten. Ik heb geen idee of mapsource ook op linux werkt of dat er een alternatief voor is want ik heb nog geen garmin.

Ik was wel van plan om een keer te proberen om een navigatie programma te installeren zodat ik dat ding als navigatie voor in de auto kan gebruiken

Groeten, Justin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Mapsourcewanhoop
« Reactie #40 Gepost op: 04-02-2009, 23:15 »
ik heb nog zo'n flybook in de aanbieding, zit ook een slot voor je gsmkaartje in je kan er ook mee bellen en dus internetten. verder touchscreen draaibaar scherm, 2 stroom adapters,  nieuwprijs 1800 mag wel voor 400,- is wel een jaar of 4 oud maar werkt nog prima, op xp.
offroadmotorloos. even.