Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ideale 4x4  (gelezen 84201 keer)

Offline member

  • Africa Twin 2003 - KTM 690 ER '14
  • *
  • DRIVE IT LIKE YOU STOLE IT!
Ideale 4x4
« Gepost op: 07-01-2009, 22:22 »
Tja, in navolging van de ideale allroad kan een 4x4 natuurlijk niet achter blijven. Misschien zijn de extremen hier nog groter met betrekking tot reizen en off road. Of toch niet?

Vovlo C303:
Small | Large


Schijnt op het asfalt gewoon de 120 te kunnen halen, ziet eruit alsof je achterin ook nog wel wat ruimte heeft, en schijnt offroad het behoorlijk goed te doen.


Citaat
A lot of swedisch men have one, because since their time in the army they wanted to have one. A lot of norwegian men have one, because they enveyed the swedisch. Some americans have one, because it is reputed to be what the hummvee should have been...



Zou je hiermee een wat extremere allroad vakantie kunnen gaan doen??



Offline member

Re: Ideale 4x4
« Reactie #1 Gepost op: 07-01-2009, 22:27 »
Ja hoor, hier kun je wel een extreme offroad vakantie mee doen. De Pinzgauer en de Landrover FC101 horen in dezelfde groep. De Landrover heeft echter een dorstige V8 benzine.. Ik vindt zelf dit wel aardig ideaal. Er is maar 1 nadeel aan: De prijs  :(



Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Tiger 900 '96 (E) Futura '04 (NL) Samurai '91 (E)
  • *****
Re: Ideale 4x4
« Reactie #2 Gepost op: 08-01-2009, 07:42 »
Citaat
Zou je hiermee een wat extremere allroad vakantie kunnen gaan doen??

Om ff een singletrackje wat ruimer te maken  ;D
"You wouldn't be riding a motorcycle if you weren't an optimist." "My favorite bikes are always the ones that everyone likes, but no one buys".

Offline member

Re: Ideale 4x4
« Reactie #3 Gepost op: 08-01-2009, 09:18 »
VW had jaren geleden ook een 4x4 in de T3 (transporter).
Erg zeldzaam want je komt ze niet veel tegen, voor zover ze uiterlijk opvallen.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • voor (V) rede vatbaar
Re: Ideale 4x4
« Reactie #4 Gepost op: 08-01-2009, 10:56 »
Volgens mij heeft iedere busproducent wel een 4x4 in z'n assortiment. Van klein japans



tot (lomp) groot amerikaans...  ::)



Ennuh, om dit topic maar eens snel kort te sluiten: De ideale 4x4 bestaat niet want iedereen heeft een eigen eisen/wensenpakket... ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

Re: Ideale 4x4
« Reactie #5 Gepost op: 08-01-2009, 18:39 »
Dat begrijp ik ook wel, maar we kunnen hier toch wel ff 68 pagina's vollullen over 4x4's? Het vriest toch buiten.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • voor (V) rede vatbaar
Re: Ideale 4x4
« Reactie #6 Gepost op: 08-01-2009, 23:07 »
 ;D
 
Point taken...
 
Voor mij dan dus een Defender Pick-Up graag, een matzwarte als U die nog eentje heeft graag  8)
Setje vreete(?) wielen d'ronder en nix meer aan doen
 
Stoere bak met mogelijkheid tot heul veul meezeulen :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

Re: Ideale 4x4
« Reactie #7 Gepost op: 09-01-2009, 10:52 »
;D
 
Point taken...
 
Voor mij dan dus een Defender Pick-Up graag, een matzwarte als U die nog eentje heeft graag  8)
Setje vreete(?) wielen d'ronder en nix meer aan doen
 
Stoere bak met mogelijkheid tot heul veul meezeulen :D

Eentje met dubbele cabine zeker?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • voor (V) rede vatbaar
Re: Ideale 4x4
« Reactie #8 Gepost op: 09-01-2009, 13:58 »

Eentje met dubbele cabine zeker?

Dat zou "personen-meeneem-technisch" wel zo handig zijn, ware het niet dat ik die d'r weer NIET vind uitzien... Gewoon een enkele kabine met "truck-roof" duzzzzz....
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
Re: Ideale 4x4
« Reactie #9 Gepost op: 09-01-2009, 14:29 »
Volvo c 303
 
6 cilinder 3 liter benzine dus horst heeft ie wel.
120 km per uur lijkt mee wat veel of je moet met oordoppen rijden.
Het grote voordeel van deze auto is dat hij portaal assen heeft dus veel boden vrijheid.
 
De 6 cilinder benzine is een nadeel veel toeren draaien om koppel te hebben, en dan de kans dat je de koppeling er uit rookt.
 
Er is een ombouw naar een 2,8 liter dieselmotor. Dit is een doorontwikkelt blok van de LandRover defender de oude 200/300 tdi. wat in Brazilie werd gebouwt.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

Re: Ideale 4x4
« Reactie #10 Gepost op: 09-01-2009, 14:30 »
Feroza
Nu  - 1999 TT600R
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

Re: Ideale 4x4
« Reactie #11 Gepost op: 09-01-2009, 14:41 »

Offline member

  • *****
Re: Ideale 4x4
« Reactie #12 Gepost op: 09-01-2009, 14:46 »
hoezo: feroza ???????? ;)
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

Re: Ideale 4x4
« Reactie #13 Gepost op: 09-01-2009, 15:09 »
Feroza = TTR op 4 wielen
Nu  - 1999 TT600R
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • rooie motors zijn sneller!
Re: Ideale 4x4
« Reactie #14 Gepost op: 09-01-2009, 21:22 »
uhm.. hoe heet dat ookalweer... het begon met h en eindigde op ummer...
nu nog een vrachtwagen rijbewijs.

nee ff rieël de ideale verschilt natuurlijk voor ieder gebruiksdoel. dus 4x4 zijn om rallys mee te rijden (audi quatro) een motorfiets om mee te reizen en eentje om mee te spelen in het zand.


Advertentie: