Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ideale 4x4  (gelezen 84202 keer)

Offline member

  • *****
Re: Ideale 4x4
« Reactie #15 Gepost op: 09-01-2009, 21:25 »
Feroza = TTR op 4 wielen
dat gevoel ken ik :-*
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

Re: Ideale 4x4
« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2009, 22:14 »
De ideale 4x4 voor ons is er 1 die zo goedkoop en betrouwbaar is dat je geld overhoudt om er heel veel leuke dingen mee te doen. Inmiddels hebben we twee Suzuki's in huis (...), waarvan er 1 helemaal klaar is voor FIA wedstrijden. Beetje uit de hand gelopen zo  ::)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • voor (V) rede vatbaar
Re: Ideale 4x4
« Reactie #17 Gepost op: 11-01-2009, 20:57 »
Kun je daar niet eens een plaatje van laten zien?
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • *
Re: Ideale 4x4
« Reactie #18 Gepost op: 12-01-2009, 19:33 »
Tja, in navolging van de ideale allroad kan een 4x4 natuurlijk niet achter blijven. Misschien zijn de extremen hier nog groter met betrekking tot reizen en off road. Of toch niet?

Vovlo C303:

 
Wij zijn in Spanje een paar NL-ers tegengekomen met zo'n ding. Omgebouwd tot camper, met camperkenteken. Komt binnenkort te koop omdat hun reis ten einde is. Ik heb hun meeladres, dus als je wat wilt...
 

 

 
 
 
 

Post Merge: 12-01-2009, 19:34
Beetje uit de hand gelopen zo  ::)

 
Heb jij daar ook zo'n last van?  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

Re: Ideale 4x4
« Reactie #19 Gepost op: 12-01-2009, 21:23 »
Leuk bakkie.
Ik heb een VW LT 4x4 op het oog maar kan 't geld maar één keer uitgeven.  :-\
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
Re: Ideale 4x4
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2009, 17:59 »
Deze natuurlijk! Liefst een diesel dan
 
FJ cruiser
 

 
 

Offline member

  • *****
Re: Ideale 4x4
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2009, 21:12 »
nog 1
 
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

Re: Ideale 4x4
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2009, 21:19 »
Nee sorry, dit is hem.
Tussenbak, differentieel voor en achter, 21 versnellingen.
 

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • voor (V) rede vatbaar
Re: Ideale 4x4
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2009, 21:21 »
Supervet, met variabel vermogen... :o
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
Re: Ideale 4x4
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2009, 21:25 »
oké dan deze, dat is pas offroad rijden :o
Small | Large
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

Re: Ideale 4x4
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2009, 23:49 »
Nee sorry, dit is hem.
Tussenbak, differentieel voor en achter, 21 versnellingen.
 

Fikse RTI ook  :)
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

Re: Ideale 4x4
« Reactie #26 Gepost op: 20-01-2009, 22:23 »
Kun je daar niet eens een plaatje van laten zien?


Ferd porde me vanavond al even op om te reageren. Oops. De ideale 4x4 is voor ons iets waarmee we veel kunnen rijden. Een C303 is wel helemaal de bom natuurlijk, die zijn wel zo goed.

Hier zijn we mee begonnen;



en dit wordt de nieuwe, snellere, lichtere, toffere -in actie met de vorige eigenaar;



De nieuwe is fijner voor de racerij omdat er schroefveren onder zitten, omdat hij 500 kilo lichter is en twee keer zoveel koppel heeft. De meeste mensen onderschatten de invloed van het gewicht op de offroad eigenschappen van je auto. Terwijl dat bij motoren net zo goed speelt: de beta 50cc enduro til je boven je hoofd door het moeras, terwijl je met een dikke ktm gewoon wegzakt. Ook met reizen zul je dat wel merken denk ik.

Het blijft een leuke discussie, wat de fijnste 4x4 is  :D

Offline member

  • *****
  • R1150GSA
4X4
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2009, 21:22 »
Is dat een Samurai Nino? Vertel er eens wat over: wat heb je er allemaal aan verbouwd?
 
Leuke bakkies, heb er zelf een gehad -> kun je iedere 4x4 snot mee voor de ogen rijden!
 
Jeroen
Find me on Phonebook

Offline member

4X4
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2009, 21:39 »
Is dat een Samurai Nino? Vertel er eens wat over: wat heb je er allemaal aan verbouwd?

Yup, die blauwe is een Samurai. Eigenlijk is 'ie nog best standaard, als je kijkt naar wat er tegenwoordig met die wagentjes gedaan wordt. Naast de rolbeugel zitten er andere bladveren en dempers onder, en heb ik een motortje met een snellere kop erin geschroefd, waardoor het hele spul wat rapper gaat. We hebben ook iets grotere bandjes eronder gezet, maar niet al te groot want dan buigen de assen teveel mee  :-X . Andere  tussenbak (van een ander type SJ), waardoor de overbrenging wat korter is geworden en natuurlijk twee lieren, omdat we er veel challenge mee gereden hebben, en dat voor Breslau ook wel heel fijn is. We hebben inmiddels alles wel in onze handen gehad en aangepast als het nodig was. Het is een betrouwbaar wagentje, maar als je er echt snel mee wil rijden komen je nieren door je oren naar buiten gestuiterd. Maar, je kunt overal tussendoor en je bent licht genoeg om niet meteen weg te zakken.

Offline member

  • *****
  • R1150GSA
4X4
« Reactie #29 Gepost op: 21-01-2009, 22:01 »
Ik had zo'n 4.16 tussenbak van D&G Tuning: zeer kort laag en weer gewone toerentallen in hoge gearing (icm 30" wielen, anders kwam ik amper in 2 over een rotonde).
 
SPOA verhoging: de assen hingen onder de veren. Als laatste had ik het voordiff. vastgelast (een zogenaamde Lincoln-locker :D ) -> kroop echt overal tegenop!
 
Leuk spul, zou er zo weer een kopen... Ik heb er nooit echt Challenges meer gereden, lijkt me wel mooi. Maargoed, crossen doen we nu met de moto.
Find me on Phonebook


Advertentie: