Ik heb overigens van verschillende mensen les gehad en ze vertellen allemaal net iets anders. De 1 zegt staan met je bovenlichaam naar voren, de andere weer iets naar achter. De basis komt redelijk overeen maar toch zijn er verschillen. Het gaat er ook om je comfortabel en zeker te voelen.
Ken dat...., maar alles is ook afhankelijk van gewicht van je brommer, en aard van het terrein.
Wat voor een AfricaTwin noodzaak is in mul zand, is voor een KTM 5nogwat helemaal niet van toepassing.
Uiteindelijk komt het neer op ervaring.
Het gaat er met name om dat iemand ervaart hoe het is. En dat zal hij/zei sneller doen als iemand kijkt en wat basis principes uit legt. Verder zal ieder voor zich, en zijn eigen brommer moeten bepalen wat onder welke omstandigheid de beste/makkelijkste methode is.
Je kunt daarbij alleen aangeven hou jij het het prettigste vindt.
Kijk ook maar eens naar de dakar rijders. Je ziet toch wel verschillen in rijtechniek, maar ze komen allemaal er doorheen......
Een hele tijd geleden ook iemand op een offroad motor geplaatst die alleen wat race ervaring had, en die reed erop weg alsof hij het al jaren deed. Alleen voelt het voor die persoon op dat moment niet zo, omdat hij zelf die offroad ervaring nog niet heeft.