Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen  (gelezen 88856 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #420 Gepost op: 08-02-2016, 23:00 »
Vlgs mij is het nagenoeg onmogelijk, om naar de huidige maatstaven op het gebied van uitstoot/milieu eisen een diesel motor in een motorfiets in te bouwen.

Euro 6 = Adbleu tank, evaporator, katalysator........... of je moet er gelijk een zijspan aan hangen.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #421 Gepost op: 09-02-2016, 22:01 »
Dat heb je goed gezien. Het kan zijn dat er intussen aanvullende eisen zijn (was sprake van maar ik volg dat al een poosje niet meer) maar er bestond geen emissie norm voor diesel motorfietsen. Wel voor motorfietsen algemeen en die zijn gebaseerd op benzine. En de NOx waarden ga je dus met een diesel niet halen. En al helemaal niet zonder EGR, interkoeler en waarschijnlijk ad-blue. Daar is al sowieso geen plaats voor op een motorfiets en de kosten om dit te ontwikkelen zijn onvoorstelbaar hoog. het zal dus nooit typegoedkeuring kunnen worden, hooguit typegoedkeuring kleine serie of zelfbouw.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #422 Gepost op: 09-02-2016, 22:25 »
Als je een Euro 6 / Tier 4 diesel motor in een machine in wil bouwen, koop je een bouwpakket bij de motoren fabrikant.
Als je je consequent aan de inbouw voorschriften houdt, krijg je een goedkeuring.
Inmiddels heb ik hier beetje ervaring mee, maar ik zou niet weten hoe je dit bij een motorfiets voormekaar zou moeten krijgen.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #423 Gepost op: 12-03-2016, 13:28 »
de mijne komt eerdaags te koop.
Teveel moeilijkheden en geld om hem op portugees kenteken te krijgen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #425 Gepost op: 14-03-2016, 08:50 »
Voor de eigenaren van zon ding: Hoe vaak rent er een tankstationkassadame naar buiten dat je verkeerd tankt?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #426 Gepost op: 14-03-2016, 22:57 »
Voor de eigenaren van zon ding: Hoe vaak rent er een tankstationkassadame naar buiten dat je verkeerd tankt?

In nederland NOG NOOIT
in belgie wel een paar keer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #427 Gepost op: 14-04-2016, 22:02 »
zou hier een span aan kunnen? :-X

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #428 Gepost op: 14-04-2016, 23:17 »
Waarom niet?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #429 Gepost op: 15-04-2016, 07:39 »
Ik zou het niet aanbevelen. Daar is de aandrijflijn niet op uitgelegd. Lekker solo rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #430 Gepost op: 15-04-2016, 18:45 »
zou hier een span aan kunnen? :-X

Je zou een kunnen informeren bij de RDW.
De regelgeving voor het "er aan knopen" van een zijspan veranderd in juni omtrent.
Vorig jaar voor al m'n motorfietsen een aantekening op het kenteken aangevraagd (nu het nog gratis is)
Voor m'n Maico en KTM's afgewezen, m'n BMW's wel gekregen.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #431 Gepost op: 16-04-2016, 23:09 »

Zo eerste 250km zit erop. 180km snelweg en n wegen. rest boerenweggetjes en wat onverharde wegen. Mijn eerste indruk:
Bouwkwaliteit en afwerking is beter dan ik op voorhand had verwacht. Alles netjes afgewerkt, mooie materialen, ook kuip. cockpitje doet niet erg luxe aan, maar past bij de fiets en geeft alle benodigde info. Verlichting is de beste die ik ooit heb gezien op een motor. Breed helder beeld met veel licht. Ook details als zadelmechanisme om zadel te verwijderen en bereikbaarheid accu en zekeringen/relais is perfect. Mooie smalle kofferekken. De looks vind ik zelfs erg mooi in het echt, daar heb ik tot nu toe echt anders over gedacht.

Wat is minder:
ruitje: te laag, zit vol in de turbulentie. Zal mra xscreen op komen, of de latere MRA ruitjes met verstelbaar spoilertje voor de track.
Zadel: veeeeeeeeeeeeeeeel te zacht. ktm 990 zadel dus voldoende alternatieven voor te vinden.
kniehoek te krap stuur te laag: te fixen met hoger zadel en stuurverhoger.
Bovenstaande is erg persoonlijk en moet de eerste motor nog tegenkomen waar ik dit niet aanpas, zegt dus weinig over de track.
Het trilt stationair als een trekker/oude guzzi/buell. rijdend verdwijnt dit, maar niet helemaal. Vind het niet storend maar ik vind een 640 lc ook te doen. Dan zal voor iemand anders dus echt anders kunnen zijn.

Het rijden:
euhm, bijzonder. Klinkt bijzonder, rijdt bijzonder en ruikt bijzonder. Met koude motor nagelt ie als een oude ford transit en zo ruikt ie ook. Als ie warm is klinkt hij mechanisch redelijk stil maar de diesel lucht ruik je stilstaand wel nog. De brul met gasgeven is van afstand mooi bruut, rijdend is ie aanwezig maar wel op een bijzondere manier. Het toerental veranderd met gasgeven maar niet zo als bij een normale bak. De toeren nemen niet rechtevenredig toe met snelheid tot je weer schakelt.. Maar als je gasgeeft stijgen de toeren tot een nieuw hoger constant toerental en blijft daar tot je meer/minder gaat versnellen. Het vermogen voelt ook zo, even gebeurt er niets dan ga je versnellen alsof een grote hand je maar blijft aanduwen.

Hij is niet echt snel vanuit stilstand, maar ik denk dat je met de meeste motoren best een kluift hebt bij een rollende accelleratie. Je verliest geen versnelling tijdens schakelen immers.
Het korte werk is wennen en niet perse zijn sterkste punt. Voetje op de achterrem en trekkende motor is de truuk. doe je dit niet heb je een rollend chassis en dat stuurt beroerd. Zijn enorme wielbasis en beperkte stuuruitslag zullen hier ook niet helpen.

Als je het truukje beheerst is er stevig mee te sturen, maar een gs is hier beter. het rijwielgedeelte/remmen zijn puik. Beter dan een gs op slecht wegdek, zelfs een met aangepaste vering. alleen mijn ktm 990 adv kwam hier in de buurt, Cardanreakties zijn er niet. en ik herken ze wel, want heb een guzzi 1000sp als eerste motor gehad.

Offroad is ie te zwaar voor, maar een gs voorblijven zal zeker lukken. Een ktm 990 is beter gebalanceerd voor offroad en ook wat beter beschermd bij vallen.

Wat ie vooral bij me oproept is reislust. Droom al van de oeral/finland/albanie en dat soort verre oorden waar ik met mijn 690 alleen kom met een karretje. en dat is het beste compliment wat ik deze motor kan geven.

Volgens mij de ultieme globetrotter. Als het met de degelijkheid goed zit heb ik mijn maatje voor grote reizen gevonden. Ook met duo. Voor de adventure ritten mijn 690 en voor groff offroad mijn beta 300.

met andere woorden:  ik heb binnenkort een triumph tiger 955i en een bmw 1150 gs scrambler te koop


Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #432 Gepost op: 20-04-2016, 06:58 »
Ik heb nog een corbin zadel voor jou track als je belang hebt hoor ik het graag
Ik ben ook zeer blij met de track

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #433 Gepost op: 20-04-2016, 21:14 »
Mailtje verstuurd

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Introductie van de Track T-800CDI Dieselpowered Motorfietsen
« Reactie #434 Gepost op: 23-04-2016, 08:19 »
Niets ontvangen  ??? ???