Hoi,
na alle mooie filmpjes van andere Diesels weer eens tijd voor een update van de Track.
De voetsteunen heb ik vervangen door iets grotere en kantelbare van Pivot Pegs. Helaas is MK3 nog niet leverbaar in Nederland (die is nog 10 mm groter) maar MK2 is zeker ook een goede keus.
Hierboven het vergelijk met de standaard Track (KTM) voetsteun en de eigenbouw BMW GSA voetsteun.
Hierboven de nieuwe Pivot Pegs na montage (tien minuten werk met tijd voor foto's).
Ook de positie van het stuur wilde ik nog wat aan doen. Dat heb ik opgelost met twee inch Rox Risers. Voor andere Track rijders even een tip: een 1 3/4 model past niet!
Hierboven de standaard Track situatie. Het stuur komt hiermee naar achter en iets naar boven.
Hierboven de Rox Risers met rechts de reden dat de 1 3/4 inch uitvoering niet gaat passen, die steek een mm of zes verder door naar beneden en botst met de doorstekende voorvorkpoot. Het stuur komt nu net niet tegen het scherm. Ik denk dat ik het scherm toch nog iets verder naar voren afstel, dus dan is dat ook opgelost.
De ergonomie heeft weer een stap voorwaarts gemaakt. De voetsteunen zullen in de toekomst nog wat lager moeten om bij staand rijden geen onplezierige houding te krijgen, maar dat heb ik bij mijn GSA ook flink aangepast (en het ziet er nog niet uit
maar het rijdt wel aardig
)
Groeten, Tom.
P.S. de snelle levering van de onderdelen komt voor rekening van
Sponsor Gert!