Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd  (gelezen 6377 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #15 Gepost op: 18-01-2009, 22:09 »
En volgens mij dacht iedereen dat ook van z'n eigen motor ;-)

Klopt, dat vond ik ook van m'n 950 Adventure.
 
Zeker met de heen- en terugreis erbij is een wat grotere motor weer erg lekker.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #16 Gepost op: 18-01-2009, 22:26 »

Klopt, dat vond ik ook van m'n 950 Adventure.
 
Zeker met de heen- en terugreis erbij is een wat grotere motor weer erg lekker.

Hoeveel weegt die met brandstof toch ook meer dan 200 kilo? Dus vraag, wat denk jij met een GS te doen en ook nog een beetje genieten of alleen afzien en slopen...

Verder de 10liter tank van een TTR is dat voldoende en hoe groot moet de tank van een KTM zijn, want de 525 en 625 die ik gezien heb hadden minder dan 10 liter of 11,5 geloof ik.

Ben natuurlijk een 33 liter tank gewend.......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #17 Gepost op: 19-01-2009, 08:11 »
Heb je meet je BMW wel eens in gladde modder gereden, dan kom je er namelijk wel van terug dat ie een laag zwaartepunt heeft. Het enige wat ie wil is met z'n voorwiel naar de zijkant glijden en z'n hoofdje neerleggen. Als je voor de uitdaging gaat lijkt me het een goede keus, maar wil je ook nog eens van de omgeving genieten of tijd willen hebben voor een uitgebreid bakkie koffie ga dan voor wat anders. De 990/950 is heel wat meer off-road georienteerd dan de GS-en dat merk je goed bij een proefrit.

Succes met de keuze en idd de 690 is de ideale OER machine  :P .
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #18 Gepost op: 19-01-2009, 09:58 »
Ik zou die TTR van Peet kopen.
Die Beemer is veel te duur als je valt.Dat is met een off roadtje niet erg ,maar met die Beemer heb je gelijk schade ter waarde van een TTR.
 
 
Het is niet de vraag of je valt maar hoe vaak........en dan praat ik nog niet eens over je rug met tillen van de USS Adventureprice
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #19 Gepost op: 19-01-2009, 10:08 »
Ik zou die TTR van Peet kopen.
Die Beemer is veel te duur als je valt.Dat is met een off roadtje niet erg ,maar met die Beemer heb je gelijk schade ter waarde van een TTR.
Het is niet de vraag of je valt maar hoe vaak........en dan praat ik nog niet eens over je rug met tillen van de USS Adventureprice

+1
Met de 10 litertank kom je ong 160-170 kilometer (tenzij je na het schoonmaken vergeet je benzineslangetje op je carburateur aan te sluiten, zoals ik gisteren ...), er is een 20 litertank voo als je dat niet vertrouwd, onderdelen in overvloed (want het blok is gewoon een XT600), origineel Ohlins (niet op een TTRE, daar zit een Sachsveer op) ... Soort moderne XR
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #20 Gepost op: 19-01-2009, 10:17 »
Heb er overigens wel Enduromania mee gereden met nog een GS 1100 en de GS Dakar 650 van Wilma.
Als je niet om een paar krassen geeft dan is het natuurlijk ook gewoon leuk.
Tis maar wat je voor ogen hebt
 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

 
 
 

 
 
 
 

 
 

 
 
 
Roemenie is overigens een geweldig leuk land ,kan je gerust en paar weken naar toe.
 
 
 
 

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2009, 10:39 »
Hoeveel weegt die met brandstof toch ook meer dan 200 kilo? Dus vraag, wat denk jij met een GS te doen en ook nog een beetje genieten of alleen afzien en slopen...

Tsja, als je de interpunctie zo zet. Wat ik met een GS zou doen: inruilen voor een KTM  ;)
Een 950 is droog net 200kg, dus met brandstof, tanktasje enz. ruim eroverheen. Maar het is wel een fijne offroadbrommer.
 
Verder de 10liter tank van een TTR is dat voldoende en hoe groot moet de tank van een KTM zijn, want de 525 en 625 die ik gezien heb hadden minder dan 10 liter of 11,5 geloof ik.
Een TTR haalt met 10 liter ook al gauw 200km. Fijne brommer, zeker met de E starter én de Ohlins.
Maar wel al zwaar voor de echte offroad ritjes, dan is bv. een XR400 echt heel veel fijner. (Ik ben ooit van een TTR600 naar een XR400 overgestapt met de offroad ritjes en heb daarna nog is een stukje op die TTR gereden)
De OER zelf kan prima met een lichte brommer, zeker nu er nog meer offroad in zou zitten. Heen en terug kan dan lekker op de aanhanger.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2009, 12:14 »
Ja
je hebt van die twijfelaars die willen geen krasjes op de motor
dan moet je gewoon op de weg blijven rijden ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2009, 16:57 »
en deze optie is er ook nog :)

Wel een GS maar dan anders :D
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5821.0

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2009, 18:53 »
Krassen vind ik geen probleem die heeft al, maar leuk willen rijden is wel het belangrijkste dus heb ik inmiddels wel gekozen voor een motor naast de BMW.

Ja Oossie mooie motor maar boven budget.

Peet ik stuur je nog een keer PB om te komen kijken.....

Ik heb wel door de blubber gereden met de BMW en dat klopt wel wat er gezegd wordt alleen heb ik wel een 21 inch voorwiel en dat scheelt wel iets....

verder kwam ik een KTM 640 six-days tegen uit 99 met knopje, ook leuk leek mij.

Maar goed gelukkig is er meer te koop dan dat er gekocht wordt deze dagen dus geen haast.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2009, 20:51 »
Citaat
Heb er overigens wel Enduromania mee gereden met nog een GS 1100 en de GS Dakar 650 van Wilma.
Als je niet om een paar krassen geeft dan is het natuurlijk ook gewoon leuk.
Tis maar wat je voor ogen hebt

ziet er erg gaaf uit

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2009, 21:35 »
goede reacties en tips, dankdank

proefrijden ga ik binnenkort maar eens aan beginnen en er is voor dat bedrag inderdaad wat anders ook te vinden (640 kom ik weinig tegen) en ik neig wel naar een motor met elektrisch knopje.

Frank, 230 kg eerlijk verdeeld dat klinkt bijna als de motor die ik al heb met een laag zwaartepunt ben nu bezig om te kijken wat er allemaal af kan om onder de 235 kg te komen, je maakt me weer aan het twijfelen (voor 3000 koop ik een heleboel andere spullen veren road book etc.of sparen :-\)

Dat de perfecte machine niet bestaat is duidelijk en er is vast voor elke machine/merk iets te zeggen....

hopelijk nog wat ideeën van jullie te horen



de mijne gaat eruit(ktm 640 adventure,rallyklaar met oa electrisch roadbook,aangepaste vering'keihin vlakschuifcarb met nieuwe gasschuif, enz)
heb ik al 2x de oer mee gereden
de reden voor de verkoop is dat ik nu een 690 heb gekocht ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #27 Gepost op: 20-01-2009, 10:22 »
@ richard, wat gaat ie dan kosten? Zo iets schreeuwt om een foto. Ben benieuwd? type, bouwjaar? status van het onderhoud, en dergelijke......
Orange is the color.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #28 Gepost op: 20-01-2009, 10:32 »
Katoom Richard
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #29 Gepost op: 20-01-2009, 11:42 »
de mijne gaat eruit(ktm 640 adventure,rallyklaar met oa electrisch roadbook,aangepaste vering'keihin vlakschuifcarb met nieuwe gasschuif, enz)
heb ik al 2x de oer mee gereden
de reden voor de verkoop is dat ik nu een 690 heb gekocht ::)


Richard ben ook wel benieuwd naar de prijs