Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd  (gelezen 6371 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #30 Gepost op: 20-01-2009, 15:54 »
Richard ben ook wel benieuwd naar de prijs

E3850 inclusief 2e motorblok,en 2e setje wielen
oh ja bouwjaar2004,blok zit nu +-20000km op
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=6314.0

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #31 Gepost op: 20-01-2009, 17:11 »
E3850 inclusief 2e motorblok,en 2e setje wielen
oh ja bouwjaar2004,blok zit nu +-20000km op


heb je een mail gestuurd

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #32 Gepost op: 25-01-2009, 15:30 »
De keuze is gemaakt na wat wikken en wegen en wat proefritjes is het de volgende geworden: KTM 640 LC4 Enduro er zullen hier en daar nog kleine aanpassingen volgen maar ben een blije man.

Plaatje!



 bedankt voor de ideetjes enzo......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #33 Gepost op: 25-01-2009, 18:54 »
Gefeliciteerd
Veel geluk en veilige kilometers.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #34 Gepost op: 26-01-2009, 08:53 »
Ik sta 'in de wacht' voor de OER en vroeg me eigenlijk of er iemand in de regio amsterdam een plekje op een aanhangertje overheeft om mee te liften  8)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #35 Gepost op: 26-01-2009, 13:29 »
Ik heb de rekening in huis, dus ga ik mee, en uiteraard op een Africa Twin in Rally uitvoering :D

Kreeg zaterdag via via te horen dat er mensen waren die vonden dat ik een 'heel groot hart' moest hebben om zo snel door alle situaties heen te raggen.

Dus 1 tip als je een (relatief) zware motor gaat gebruiken voor dit soort ritten...., trainen, trainen, trainen, en veel rijden, rijden, rijden. Ga ook eens wat 'trialen' met zo'n zware fiets. Trappetje op/af, kort draaiwerk, etc.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #36 Gepost op: 26-01-2009, 13:45 »
Dat gaat hartstikke goedkomen Rob, ik heb met de OER 2007 ook enorm veel plezier gehad op mijn twin....  ;)
 

 

 

 

 

 

 
Hahaha, ik had zelfs dag 1 een proef gewonnen!! Met als gevolg dat ik de volgende dag op de proef met deze 3 echte rallymannen moest aftrappen  ::)  (tja die kon ik dus echt effe niet bijhouden :P )

 
Tja en op enkele plekken misschien net wat meer zweet gelaten dan de lichte vliegmachientjes...

 
Die laatste proef van de week waren er echter maar 7 gefinished en Toon (LC8) en ik waren er 2 van!!  ;)
 

 
Wel enigszins moe....... maar ook voldaan 8)
 


 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #37 Gepost op: 26-01-2009, 14:15 »
Geweldig Roos.
Gaat ook helemaal goed komen met mij.....,

Als je je motor, de beperkingen ervan, en ook met name je eigen beperkingen kent, dan kom je overal veilig en goed doorheen.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #38 Gepost op: 26-01-2009, 19:39 »
Als ik zo jouw foto's bekijk Roos (respect) ben ik blij (misschien wel heel blij) dat ik niet met mijn BMW adventure ga maar met mijn nieuwe aanwinst is weliswaar ook geen lichtgewicht maar scheelt toch een kleine 100 kilo!

Verder heb ik ook mijn OER factuur binnen en die gaat een dezer dagen betaald worden, waarschijnlijk ga ik de motor in mijn busje vervoeren als dat gaat passen is de bus wel vol.

Zijn er trouwens andere maniacs met een 640 Enduro (geen adventure) ben namelijk wel benieuwd naar hoe deze road-book bevestigd hebben.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #39 Gepost op: 26-01-2009, 21:26 »
Daar kun je bij Touratech speciale framepjes voor kopen voor €100 plus (zie website van Bert Duursma).
Maar ik heb mijn 640 verkocht zonder frame en heb dat ding nog liggen. Slechts 1 week gebruikt (OER 2008) maar moest wel na 3 dagen al gelast worden. Is nu dus veel steviger dan een nieuwe, dus eigenlijk DUBBEL geld waard....., maar je mag m voor €35 hebben.
Ik heb overigens ook nog een grote tank liggen voor een 640 van bouwjaar voor 99....
 

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #40 Gepost op: 26-01-2009, 21:36 »
De keuze is gemaakt na wat wikken en wegen en wat proefritjes is het de volgende geworden: KTM 640 LC4 Enduro er zullen hier en daar nog kleine aanpassingen volgen maar ben een blije man.

Plaatje!



 bedankt voor de ideetjes enzo......

Affentittengeil!  (ga je veel plezier aan beleven!)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #41 Gepost op: 26-01-2009, 22:55 »
Affentittengeil!  (ga je veel plezier aan beleven!)

Dank je dat denk en hoop ik ook!!!

1
Daar kun je bij Touratech speciale framepjes voor kopen voor €100 plus (zie website van Bert Duursma).
Maar ik heb mijn 640 verkocht zonder frame en heb dat ding nog liggen. Slechts 1 week gebruikt (OER 2008) maar moest wel na 3 dagen al gelast worden. Is nu dus veel steviger dan een nieuwe, dus eigenlijk DUBBEL geld waard....., maar je mag m voor €35 hebben.
Ik heb overigens ook nog een grote tank liggen voor een 640 van bouwjaar voor 99....
 

Dat frame heb ik wel oren naar  en de tank is dat de 18 liter (zwart) ?

Mijn 640 komt uit 2004 dus weet niet of dat past.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #42 Gepost op: 27-01-2009, 10:03 »
Citaat
Als ik zo jouw foto's bekijk Roos (respect) ben ik blij (misschien wel heel blij) dat ik niet met mijn BMW adventure ga maar met mijn nieuwe aanwinst is weliswaar ook geen lichtgewicht maar scheelt toch een kleine 100 kilo!

Je hebt groot gelijk hoor, ik denk dat je een perfecte machine hebt gekocht, daar ga je echt heel veel plezier aan beleven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #43 Gepost op: 27-01-2009, 21:10 »
Nee wit, maar ik denk niet dat ie pas. De tank mogelijk wel, maar het zadel niet. Ik heb er wel een bij de tank passend zadel bij, maar waarschijnlijk past het zadel niet op de motor..... Weet iemand dat toevallig?


Post Merge: 27-01-2009, 21:13
En nog een foto met roadbook en ICO op een 640.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Welke motor meenemen naar de OER, HULP gevraagd
« Reactie #44 Gepost op: 27-01-2009, 23:00 »
Dat van die tank moeten we dan gaan horen, kan uit Engeland een nieuwe 18 liter bestellen voor ± 275 euro en zag op Ebay een 20 liter voorbijkomen die veel op de jouwe lijkt van Acerbis.

De steun voor road book en ico lijkt mij oké hoe bevestig je die of beter gezegd waaraan en moet je de originele instrumenten weghalen? Want ik heb geen ico nodig met de originele teller.