Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke allroad rij jezelf?  (gelezen 16165 keer)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #45 Gepost op: 05-02-2009, 21:46 »
Ik heb de mijne maar opgeknapt en afgeslankt.. geen geld voor iets anders! Ik heb hem net een weekje klaar en NU al pekel op mn wielen!! >:(
 
URL=http://upload.maniacsmedia.nl/viewer.php?id=viu1233866426y.jpg][/URL]
 
En over een week of wat ziet hij er weer ongeveer zó uit.. Kan die daarna gelijk weer uit elkaar... ::)
 

 
Zaterdag vetrek ik met 2 vrienden voor een week of 3 naar Maroc.
Avonturier!

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #46 Gepost op: 05-02-2009, 22:05 »
Ook met scapie-zadel?... ;D

Mooi man, veel plezier daar in de zandbak....
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #47 Gepost op: 06-02-2009, 11:25 »
Nou, zie je daar dan misschien :) ben er zelf over een weekje of 2 ook.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #48 Gepost op: 06-02-2009, 20:22 »
Ja, leuke plek om iemand van hier te ontmoeten toch?
 
Waar vraag ik naar? Hollander op een grote ktm? :D
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #49 Gepost op: 06-02-2009, 22:36 »
Ze staat er weer mooi bij man die Afrika Twin.

Bon voyage!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #50 Gepost op: 07-02-2009, 08:20 »
BMW R1100GS voor het woonwerk / vakantie`s
De zoveelste DRBIG voor het allroadwerk ( oude liefde verhaal ..... )
en sinds kort een nieuwe weg ingeslagen en mijn XR650R onbedoeld omgeruild voor een CR250 om jaarlijks een paar offroadritten te gaan rijden.



 
LEO
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #51 Gepost op: 07-02-2009, 19:47 »
waarom zit er een oranje lampkap op?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #52 Gepost op: 07-02-2009, 20:16 »
Omdat ie eigenlijk een KTM wilde :D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #53 Gepost op: 07-02-2009, 20:35 »
tsjj.die Leo ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #54 Gepost op: 07-02-2009, 21:26 »
waarom zit er een oranje lampkap op?

Omdat oranje DE kleur is om echt hard te gaan. Ik zal het je de eerstvolgende offroadrit die we samen rijden laten zien  ;) 
 
LEO

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #55 Gepost op: 08-02-2009, 19:10 »
Ja, leuke plek om iemand van hier te ontmoeten toch?
 
Waar vraag ik naar? Hollander op een grote ktm? :D
Die luide LC8 met een BMW 1150 op sleeptouw  :P . Ik ben in week 9 onderweg van pondje over du Rekam naar quarzazate, welke hoek zit jij dan ongeveer?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #56 Gepost op: 20-02-2009, 12:51 »
yeah!

We hebben hem nog niet, maar onze eerste allroad komt eraan!

Een Honda XL600R uit 1987  8)

voorlopig dus even ruzie maken over wie erop mag rijden  :( maar hopelijk vinden we snel nog zo'n leuk koopje!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #57 Gepost op: 20-02-2009, 19:13 »
Motorvirus intussen 13 jaar te pakken. op mijn 19e begonnen op een mg 1000 sp 2. Heb ik op leren sleutelen, aan het einde was het een mooie caferacer. Niet betrouwbaar, vervolgens een hele reeks pekelfietsen gehad die ik opknapte en met bescheiden winst verkocht. Toen een Africa Twin rd04, die heb ik 3 jaar gehad, toen een 1100 gs en nu een 1150 gs adventure.
 
Voor offroad, handel en liefhebberij ongeveer elke allroad op de markt wel eens in bezit gehad. nu een 1150 gsa en ktm 640 adventure

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #58 Gepost op: 20-02-2009, 20:31 »
Ik begon mijn motorcarriere met een Kawa ZZR600:



Daar kun je mee allroad rijden. Echt geweldig gaat het er echter niet mee. En het ding had nog wel een paar nadelen meer.
Dus toen er een financieel meevallertje op mijn pad kwam ben ik eens wezen zoeken naar een motor waarmee je met 140 over een drempel kunt scheuren, een bospad kunt pakken, die goedkoop in onderhoud is, voorzien van ABS, en 2e hands betaalbaar (zo groot was de financiele meevaller nou ook weer niet..).

Resultaat: een BMW R1100GS.


Die heb ik nog steeds, en heel lang hoef ik niet meer voordat ik een ton op de teller bijgezet heb.
De GS is een probleemloos en universeel ding. Gooi er op tijd benzine en olie in, vervang de slijtagedelen, en het is raken-lopen. In de winter, in de zomer, met een paar honderd kilo achterop, of hangend in de bocht op een dijkweggetje. De enige bijzondere kostenpost in al die tijd is een kapotte versnellingsbak geweest.

Maarja, wil je er leuk allroad mee rijden, dan is een extra setje wielen toch wel prettig. En dan nog zit je met het probleem dat als je je motor in het weekend stuk rijd dat je maandag een probleem hebt.
Het duurde niet lang voordat ik erachter kwam dat een setje Japanse noppenwielen met motor er nog aan vast ongeveer even duur is als een setje noppenwielen voor de GS.

Tijd dus om met iemand anders de ZZR, die toch stond te verstoffen in een loods onder een hoes, te ruilen voor een XL600R plus nog wat kleingeld. Hij blij, ik blij.


Geweldig veel lol gehad met dat apparaat. Veel ellende door een niet goed werkende oliepomp ook. Gelukkig liep er ergens nog een Zot rond die het zieke beestje liefdevol beter gemaakt heeft.

Toen kwam ik een advertentie hier op het forum tegen van StevenD. Het betrof een groene gifkikker genaamd Kawa KLX650R voor een acceptabel prijsje. Ik vond het een gaaf ding, dus naar het hoge noorden getreind, en de KLX meegenomen voor de vraagprijs.



Wederom niet zoveel geluk met die motor, technisch gezien dan. Cylinder in puin, lager in het blok in puin, blok vol vloeibare pakking. Achja, zo leert een mens sleutelen en z'n eigen problemen oplossen, wat ook geen onaardig tijdverdrijf is.

Een paar keer heb ik overwogen om GS en KLX de deur uit te doen, en een simpel wegmotortje (a-la CB500/NTV/ER5/etc.) plus wat recenter baggerbrikje ervoor in de plaats te zetten.

Maarja, die GS draait probleemloos z'n kilometers op asfalt, de KLX kent geen geheimen meer voor me plus dat ik nog steeds verliefd ben op 'm, en ik heb toch geen geld.

KLX en GS mogen dus nog effe blijven :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #59 Gepost op: 21-02-2009, 08:40 »
Aparte manier van 'parkeren'?  :stupid:
 
Leuk hoor; al deze reakties. Geeft een leuk beeld, wat er hier allemaal te vinden is.
 
Gewoon 'doorgaan'  :D
 
Dirt Digger-groet,
Rinus