Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke allroad rij jezelf?  (gelezen 16162 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 35
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #75 Gepost op: 11-06-2009, 15:17 »
Een yammie 600z uit '89 type 3aj.
Heerlijke machine...

Post Merge: 11-06-2009, 15:20

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #76 Gepost op: 11-06-2009, 18:54 »
JAAAA,  Die heb ik ook. Heel tevreden mee.
Ga er binnenkort een kickstarter opzetten.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #77 Gepost op: 11-06-2009, 22:10 »
De onverwoestbare;
 

 
 8)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #78 Gepost op: 05-07-2009, 17:44 »
Ben begonnen met een alp, daarna een Africa twin daarna een Honda xl 250 voor erbij toen de Honda xl weg en een Yamaha xt 350 terug erg veel lol meegehad.Laatst mijn twin in de prak gereden en een nieuwe twin terug gekocht voor woon werk en off-road.
www.honda-xl.nl

doe maar gewoon, er zijn al zoveel anderen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #79 Gepost op: 25-07-2009, 22:10 »
Ik rij sinds kort een Yamaha XT660Z Tenere  8) .
Dit tot volle tevredenheid.
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #80 Gepost op: 10-08-2009, 22:00 »
Een R1100 GS (1997) en een WR 450F (2008) en in de opslag staat nog een CB250T (1978) hier rij ik alleen nooit meer op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #81 Gepost op: 10-08-2009, 23:06 »
begonnen met een F650GS Dakar
Totaal verbouwt, daarna een KTM 300EXC daarnaast kwam de R1100 RR kon ze allebei niet houden en de KTM is weggegaan.
Nu alleen nog de 1100, enige wat jammer is dat ie te zwaar is voor het betere circuit en OTR gebruik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #82 Gepost op: 11-08-2009, 07:05 »
De F650GS Dakar!!  :-*  Heel veel plezier van en blijft 't ook maar doen. Hij is te koop overigens.  :D
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #83 Gepost op: 13-08-2009, 15:58 »
Een HP2!  En sinds vanmiddag staat er een 300 EXC naast... :D

en als je goed kijkt zie je rechtonder nog een achterwiel van mijn driewielertje... ;)
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #84 Gepost op: 13-08-2009, 17:43 »
Een XT 660 Z Ténéré

Beetje uitleg hoe ik tot die keuze gekomen ben: Ik zocht een motor waarmee ik naar Kaapstad kon rijden, de keuze is dan een beetje beperkt.

Tweedehands? Ik ben niet direct een technisch wonder en een motor gaan kopen met alleen emoties als leidraad is niet echt een goed idee, ik had de ervaring al met een Super Ténéré , emoties te over maar rijden? Ho maar!

Dan een nieuwe! Welke? BMW met de kleine en de grote GS, waarvan de grote al direct afvalt wegens te dik. Die ervaring heb ik met The Bitch, zo heet de Super Ténéré, ook een dikke madam en te zwaar is niet leuk om offroad te rijden.

KTM 990 Adventure in alle vormen. Veel vermogen en duur, maar kom, daar kunnen we ons nog overzetten maar is dat nodig? Ik heb mijn Tiger 1050, en de KTM op straat is niet wat de Tiger is op straat, zeker niet als aan de KTM er de nodige aanpassingen gebeurd zijn om die nog beter naast de weg te laten rijden en de Tiger aangepast is om op de weg nog beter te presteren.

KTM 690 Adventure, bestaat (nog) niet. Zal waarschijnlijk wel ok zijn, maar ja, die bestaat nog niet en als die op de markt komt zal er ook wel een stevig prijskaartje aanhangen, ala F800GS.

Yamaha XT660Z Tenere, veel plastiek, ja, ik werd er niet wild van. Daarenboven had ik ooit gereden met een Aprillia Pegaso, die hetzelfde blok heeft als de Yamaha. Een van de weinige motorfietsen waar ik op gereden heb die geen, maar dan ook totaal geen emoties teweeg bracht. Ja, misschien wel, verveling valt ook onder de categorie emoties.

En toen kwam er een toerke met vrienden naar de Ardennen. Een van hen reed met een 600GS Dakar. Als ik zag wat die uit zijne Beemer haalt? Is wel werken maar het komt er toch maar uit. Ik denk dat ik toen een beetje het licht gezien had. Al die pks zijn niet echt nodig om toch een stevige portie fun uit een motor te halen.

Ben dan nog een keertje gaan rondkijken en kwam terug op de Yamaha, beetje gaan lezen, ha, andere injectie dan op de Pegaso, zou hem een pak vinniger maken. Stadaard heel erg geschikt om offroad te rijden, …  Eens naar den Dealer rijden…

En toen stond hij daar! In het blauw, met zwarte blokjes… De Rudy! Ik had hem direct herkend, dat ging hem worden.

Beetje nadenken, wat geld tellen, nog juist genoeg over om nog eten te kunnen kopen voor de rest van de maand, misschien toch eens een testritje maken met de F800GS? Een bezoekje gebracht aan de gs-winkel. Daar werd ik vriendelijk ontvangen door de gs-meneer. Volgens mij is GS in de eerste plaats de afkorting van Gladde Salespraatjes. Testritje afgesproken, waarvoor ik een waarborg van 20 lappen moest betalen, krijg die terug als ik na de testrit langs de GS-verkoper passeer.

Gewoon op de GS gaan zitten kon wel zonder een waarborg te betalen. Is wel een beetje klein voor mijn volle 2 meter. Ja meneer, een hoger zadel zal wel nodig zijn. Ringtingting, kassa!, Voor Afrika zal je wel voldoende valbescherming moeten voorzien. Ringtingting, kassa! Toch maar een afspraak gemaakt om de volgende week een testrtje te gaan maken.

Twee dagen later ben ik echter teruggereden naar de Yamieyamie dealer. De Rudy stond er nog altijd te blinken. Ik er terug gaan opzitten. Hoger zadel? Niet echt nodig. Valbescherming? Standaard! Prijs? Een dikke 3000 euro goedkoper. De enige reden waarvoor ik alsnog voor de GS zou gaan is het extra vermogen dat uit de 2 cilinder komt maar fuck peekaas! Om over de baan te sjeezen is er mijn Tiger 1050. De testrit met de GS is er niet van gekomen, mocht wel mijn waarborg terug gaan opalen bij het GS-team.

Ondertussen zijn we 6000 km en 3 maanden verder en ik ben nog steeds dolgelukkig met mijn Ténéré. Stuur is inmiddels verhoogd, gele Acerbis handbescherming geplaatst en Wilbers vering is besteld. Nu nog op zoek naar een aangepast hoger en breder zadel en een Afrika-proof koffersetje. Kaapstad, here I come!  ;)


Post Merge: 13-08-2009, 18:17
Oh ja, nog een fotootje van de Rudy

Me gusta la moto, me gustas tu.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2010, 22:50 »
doe het al anderhalf jaar met mijn versys ,en erg blij mee.
lekker licht ook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #86 Gepost op: 30-01-2010, 00:11 »
@vtom
duidelijk verhaal ;D
tip voor een zadel

 

 
goede zadelbouwer ,zit hier op het forum.
 
ik heb dit zadel dus op mijn tenere
 
rene
 
 

 
 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #87 Gepost op: 24-05-2010, 09:21 »
@vtom
duidelijk verhaal ;D
tip voor een zadel

Ik heb zojuist een XT660Z gekocht.
Kan je mij vertellen waarom je het zadel door Ray hebt laten bekleden?
Als ik het goed zie heb je het zadel "vlakker" laten maken? Om beter te kunnen verzitten?
Groet, Nico
 
goede zadelbouwer ,zit hier op het forum.
 
ik heb dit zadel dus op mijn tenere
 
rene
 
 

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1543
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #88 Gepost op: 24-05-2010, 11:48 »
Mijn fijnste fiets in 28 jaar motorrijden!



2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Welke allroad rij jezelf?
« Reactie #89 Gepost op: 25-05-2010, 20:33 »
Kan je mij vertellen waarom je het zadel door Ray hebt laten bekleden?
Ga maar eens langer dan 1.5uur op dat zadel zitten :-X. En voor off-road is zo'n zitkuil niet zo handig.
None of us is as strong as all of us.