Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bijna....  (gelezen 3444 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Bijna....
« Gepost op: 23-07-2004, 16:26 »
Het is de laatste tijd zo rustig, iedereen zal zich wel aan het voorbereiden zijn.....
Nou, zal ik nog een beetje activiteit op het forum brengen dan ;)

De meesten van jullie hebben geloof ik gekozen voor de snelste/kortste weg heen en terug, maar ik heb nu vakantie dus heb gekozen voor een leuke heenreis.
Dus dacht ik jullie alvast even lekker te maken ;D

Ik heb met Sander (een Hollander die in Hjorring woont) afgesproken woesdag avond met hem en 2 vrienden samen richting Finland te reizen. Het plan is om uiterlijk dinsdag bij hem aan te komen om nog even iets leuks in zijn omgeving te doen.
Maar ik sta al te trappelen om te vertrekken, dus heb ik hem wat tips gevraagd, om 2 of 3 dagen in Denemarken te slijten en die had ie wel. Het plan is om zaterdag te vertrekken en de eerste dag duitsland zo snel mogelijk door te rijden. Dan zondag het eiland Funen (het groene hart van DK)) op en zo vanaf Faborg de kust af weer richting vasteland. Vervolgens richting Arhus het Djursland in waar in de buurt van Kolind een leuke camping van een motorclub ligt, daar schijnt het altijd gezellig te zijn en je hebt altijd aanspraak. Daarvandaan misschien nog een uistapje naar Grena (het kattengat centrum) en Ebeltoft (de fregat Jutland).
Dan de weg over Randers - Hadsund, wat erg mooi zou zijn, om vervolgens in Hjorring aan te komen.

Het zijn zomaar een paar plannen, waarvan ik nog niet weet wat ik er van ga doen, want ik ben nog nooit echt alleen op pad geweest (buiten de 2daagse terugreis van Utne noorwegen afgelopen jaar, maar dat was vrijwel continu rijden), maar als ik mij eenzaam voel mocht ik direct doorrijden naar Hjorring zodat we daarvandaan wat leuke offroadtoertjes gaan doen. Van wat ik tot nu toe op foto's heb gezien is dat laatste ook zeker geen straf. ;)

Woensdag stappen geloof ik de meesten van jullie op om de boot vanuit Rostock te halen. Wij stappen woensdagavond ook op de boot en wel van frederikshavn naar Goteborg (SE), waarna we nog een stuk door willen rijden richting Stockholm, waarschijnlijk ergens wildkamperen en de volgende dag door naar Stockholm waar we om 16.40 uur de boot naar Helsinki hebben, waar we vrijdag rond 10.00 uur aankomen. Dan rijden we direct door om in 2 dagen een toeristische route in Suomussalmi aan te komen.

Wat zijn jullie plannen? Wie weet komen we elkaar nog onderweg tegen.....


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Bijna....
« Reactie #1 Gepost op: 23-07-2004, 17:42 »
Hi Roos,

Ik mag dan niet naar FINLAND afreizen, ik wens je toch een hele goeie tocht. Maar dat gaat volgens mij wel lukken. Lekker op je gemak vertrekken en volgende week de rit in Finland zelf.
Top!  ;D

Voor mij geen tocht de komende weken, maar ach twee weken Lago Maggiore zijn niet te versmaden

Ik zie je verhaal (inclusief de foto's) graag op het net verschijnen en wellicht zien we elkaar weer op een van de tochten in september of later ...

Heel veel plezier!

Jerry

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Bijna....
« Reactie #2 Gepost op: 24-07-2004, 00:46 »
Doe maar ruig, je hebt gelijk met de motor heb je altijd aanspraak en als je dan ook nog een dame bent met noppenbanden heb je helemaal van belangstelling niet te klagen lijkt me.
Zelf heb ik net mijn TKC 80 erom gelegd. Dit kostte me een spiegel omdat hij van de bok afgleed en de touw zekeringen het niet hielden. Maar het staat weer als vanouds en verder ga ik de offroad rit uitzetten dit weekend. Dus als er nog mensen zijn die zondag mee willen dan zie ik het wel. IK voorspel wel veel blubber en zand en wat heen en weer gerij omdat ik nog niet helemaal weet hoe ik hem zal maken.
Ik vertrek zondag zo om 10.00 uur

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Bijna....
« Reactie #3 Gepost op: 27-07-2004, 02:37 »
Hoi Roos,

Krijg net dit meeltje;

Teams 17 and 19 have suffered several cancellations, so the teams have now been combined.

Dus Meindert, Roos,  Jeroen en verder Juha, Jouko, Lasse (of i?), Hannu (TL) en Marko.....

Volgens mij gaan de meesten Donderdag op de boot, ga zelf woensdag om dan donderdag avond waarschijnlijk ergens op een camping bij Hanko te overnachten... Daarna in twee etappes door ut binnenland  riching het meetingpoint..  Moet lukken...

Goede Reis!
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Bijna....
« Reactie #4 Gepost op: 27-07-2004, 06:57 »
Dat wordt dan zeker een gezellig groepje ;D

Goede reis gewenst, wij gaan op donderdagochtend rijden, naar Rostock, overtochtje van 22 uur, vrijdagavond aankomen in Hanko, 160 km rijden naar Lippa, en zaterdagochtend op tijd weer verder.

See you in Suomussalmi! Zorg je voor koud bier 8)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Bijna....
« Reactie #5 Gepost op: 28-07-2004, 02:10 »
Veel plezier gewenst in Finland!!!! Hoop leuke foto's en verhalen te zien/horen na terugkomst. Hou wel de onderkant onder. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Bijna....
« Reactie #6 Gepost op: 28-07-2004, 04:54 »
Hej Allesammen,

Her går det abeskønt.

Leuk dat wij samen zijn gevoegd, dat had ik eerder ook al voorgesteld

Ben nu 2 dagen in Hjørring en verveel mij absoluut niet, dacht dit even met jullie te delen.

Een fotootje van onderweg


De achtertuin van Sander


Wat spelen op het strand


We waren niet de enige die lol hadden op het strand


En ter afsluiting van de dag een mooie zonsondergang


Meer fotootjes staan hier: http://roos.smugmug.com/gallery/175779

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Bijna....
« Reactie #7 Gepost op: 29-07-2004, 10:45 »
Jaaaaaaaahhhhhhhh.........

Ik zit mijn laarzen nu aan te trekken, en begin aan DE GROOOOTE REIS!!!! ;D

See You!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Bijna....
« Reactie #8 Gepost op: 29-07-2004, 10:47 »
Heel veel plezier en kijk een beetje uit he! ;D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Bijna....
« Reactie #9 Gepost op: 29-07-2004, 15:56 »
áaaaaaahhh,

Dit doet pijn..... :-/

Geniet ervan, en doe het ook gelijk voor mij.

Doei,
Corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Bijna....
« Reactie #10 Gepost op: 09-08-2004, 21:24 »
Ben benieuwd hoe het ze is vergaan. Op de foto's op de finse site zie ik Ferd liggen met z'n twin



en zie ik een gewonde nederlander


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1381
Re: Bijna....
« Reactie #11 Gepost op: 10-08-2004, 16:12 »
Achja, shit happens.
Ik wou iets verzinnen om m'n noppen te sparen op de terugweg, en repatriëring met het vliegtuig leek me een goed idee..
:P

Er rustte een soort vloek op de patrolleader van patrol 17, eerst Hannu (onze finse leader), onderuit in een spoor; voet gebroken. Toen ik voorop, onderuit op een steen die onder het zand zat; sleutelbeen (net niet)gebroken.
Marko, de fin die daarna voorop ging, reed dan ook met een naar voorgevoel verder...
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Bijna....
« Reactie #12 Gepost op: 10-08-2004, 17:49 »
Verder wel naar je zin gehad? Welke dag gebeurde dit?
Hoop dat alles goed is verlopen verder,hoe kom je dan bij een kamp?

Misschien staat getal 17 wel voor ongeluk in Finland? Of reden jullie vooraan zodat jullie de eerste waren die er langs kwamen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Bijna....
« Reactie #13 Gepost op: 12-08-2004, 19:42 »
Hej Jeroen!

Je setje T63s worden echt niet gespaard! Ze zijn bijna alweer kaal! Eens kijken als ik hier in Nederland kan geraken....

Eeens kijken als ik mijn piccies kan uploaden....

Fijne foto

http://www.allroadtour.fi/nangu2004/gallery/image76.htm

Verder een regenachtig noorwegen, krijg steeds te horen dat het tot voor koort echt 25C was voor dagen lang.....

.......
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Bijna....
« Reactie #14 Gepost op: 12-08-2004, 19:47 »
Ja dat is zeker een foto om aan de muur te hangen Meindert.

Goeie trip verder, en wacht niet te lang met je foto's!