Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell  (gelezen 16352 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #30 Gepost op: 12-02-2009, 11:22 »
maar deze keer gaan we echt iets tot stand brengen (als het aan mij ligt).

Kijk, een man naar mijn hart  :-*
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #31 Gepost op: 12-02-2009, 13:26 »
Nog een paar zaken die ik prettig vind dan:
 
*Stretch bij het kruis (voor volledige bewegingsvrijheid, maar ook dat er geen dikke gestikte naad in je kruis zit te vervelen)
*Stretch boven de knieën en genoeg ruimte voor protectie (bracedragers?)
 
*Afritsbare mouwen
*Grote zak(ken) op de borst met het liefst een lengterits (ideaal om mijn camera er snel bij te pakken en evt rijdend plaatjes te schieten)
 
Ik heb een lichte voorkeur voor een broek over de laarzen trouwens, niet al te wijd om achter de stepjes blijven hangen te voorkomen...
Voor een broek in de laars zou ik denken aan het crossbroek principe, dus een die net lang genoeg is om net in de laars te kunnen, dus niet een hele bult gevouwen stof in je laarzen veroorzaakt...
 
Verder heb ik alle goede punten al langs zien komen denk ik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2009, 23:35 »
Goh wat jammer dat ik dit topic niet eerder gezien heb.
Top initiatief!!

Als exrtra op het voorgaande vraag ik me af waarom er geen broeken worden gemaakt die ik zowel IN als OVER de laarzen kan dragen. Desnoods met afritsbare stukken ofzo.
Ik draag in winter en regentijd altijd een broek die over de laarzen gaat.
In de zomer meestal een cross-broek.
Maar voor b.v. de OER vind ik het lastig kiezen.
Als ik MOET kiezen dan wordt het een broek IN de laarzen met een losse regenbroek.

Verder wil ik graag veel ventilatie mogelijkheden.

En wat het gebruik van leer betreft.
Het goede aan leer is dat het niet zo snel smelt.
Het slechte is dat het niet goed tegen vaak wassen kan.

Ik zou in de specificatie liever zetten dat het materiaal hitte bestendig en slijtvast moet zijn. Siliconen rubber zou ook kunnen, toch?

Heel graag zou ik zien dat een aantal delen van de kleding bij slijtage "makkelijk" te vervangen zouden zijn.
Mijn dure Sinisalo broek kon op z'n eerste werkdag al niet tegen een uitlaat en is dus nu al niet meer waterdicht.
Vreemd genoeg rijden er bij ons nog een paar mensen rond die dezelfde ervaring hebben. En dan is het toch triest dat zo'n broek niet te maken is.

En dan blijkt ook meteen dat research bij een merk als Sinisalo ook vooral met de mond wordt gedaan.........
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #33 Gepost op: 16-02-2009, 23:57 »

Mijn dure Sinisalo broek kon op z'n eerste werkdag al niet tegen een uitlaat en is dus nu al niet meer waterdicht.
Vreemd genoeg rijden er bij ons nog een paar mensen rond die dezelfde ervaring hebben. En dan is het toch triest dat zo'n broek niet te maken is.

Even off topic; ik heb enige tijd geleden bij de afgaanse kledinghersteller op een prachtige manier een daarom afgeschreven broek laten repareren. Wel zelf even het leer meenemen en opmaat knippen, maar het ziet er prima uit.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #34 Gepost op: 17-02-2009, 07:39 »
Ik zal ook nog ff een duit doen:

Kevlar inzetstukken op de binnenkant van de broekspijpen.

Met die mooie scherpe rallysteppies haal je werkelijk alles open. Op mijn skibroek zit er ook van dat Kevlar-spul en dat blijft helemaal heel, ondanks scherpe carve-ski's.

Ik ben inmiddels gestopt met pakken en broeken kopen; heb mijn ideaal gevonden voor natte, koude en redelijk warme ritten (Afrika uitgezonderd, maar daar kom ik toch voorlopig niet).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #35 Gepost op: 17-02-2009, 21:36 »
.........heb mijn ideaal gevonden voor natte, koude en redelijk warme ritten (Afrika uitgezonderd, maar daar kom ik toch voorlopig niet).
Ooooh :o   Vertel eens.

Het klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn dat onze immer critische en kooplustige Noppy is gestopt met kopen omdat ie z'n ideaal gevonden heeft.... ::)

 :stupid:   maar ben wel geïnteresseerd.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #36 Gepost op: 17-02-2009, 23:28 »
Exciting, gekocht bij de nieuwe winkel van Johan van der Wal in Andorra stad.

Waterdicht, maar toch vol met luchtgaten. Het is meer een enduropak, met het membraam geïntegreerd.

Ik weet niet of dat spul in NL te koop is. Touratech America verkoopt het spul rechtstreeks aan de Amerikaanse markt.

Als ik het goed had gehoord is het een trial kledingmerk dat ook in de enduro-markt gestapt is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2009, 23:06 »
Exciting, gekocht bij de nieuwe winkel van Johan van der Wal in Andorra stad......

....Touratech America verkoopt het spul rechtstreeks aan de Amerikaanse markt.

Hé Noppy, geen linkje deze keer?
Zou mooi zijn als je wat meer info kon geven.
Help Lookwell de crises door zal ik maar zeggen.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #38 Gepost op: 20-02-2009, 08:01 »
[edit]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #39 Gepost op: 20-02-2009, 08:08 »
Hé Noppy, geen linkje deze keer?
Zou mooi zijn als je wat meer info kon geven.
Help Lookwell de crises door zal ik maar zeggen.

Da's toch niet netjes? Hamster is net zijn eigen kledingmerk aan het lanceren en dan zal ik ff het linkje van zijn belangrijkste concurrent doorsturen ??? ??? ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #40 Gepost op: 20-02-2009, 08:31 »
Eu...ja.....dat kan inderdaad wat sjieker. Ga ik op een andere manier doen. Sjorrie!  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #41 Gepost op: 20-02-2009, 11:08 »
Exciting,
Als ik het goed had gehoord is het een trial kledingmerk dat ook in de enduro-markt gestapt is.

en het is XC-ting!

Klopt dat het van oorsprong Trial kleding maakt, maar ook MX-pro rijders rijden al x jaar met X-ting :) dus zal wel spul zijn.

Komt uit spanje, Repsol team members rijden er oa mee! alweer 3 jaar dacht ik zeker dat ze met XC-Ting rijden. Marc Coma bijvoorbeeld :)
Heb ooit eens de vraag gesteld wanneer ze zouden komen met Leatt-brace jassen, antwoord was toen dat dat alleen nog in development was en dus voor de Dakar Pro rijders :S
In Nderland te krijgen bij Solo Moto! Jammer dat het weer op bestelling gaat.....

Hele mooie jassen. Maar helaas nog steeds geen Gore-Tex jassen! Daarom destijds gekozen voor Klim USA.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #42 Gepost op: 20-02-2009, 13:19 »
Mijn aanvulling op eerder genoemde goede eigenschappen:

  • Het moet makkelijk in de wasmachine kunnen.(Meerdere keren)
  • Ritsen moeten makkelijk met bevroren handen en handschoenen open en dicht kunnen.
  • Dubbele (kevlar) naden op de zakken. (Blijven ze heel na een valpartijtje)
  • Winddicht (Maar wel mogelijkheid tot ventilatie)
  • Lichtgewicht


Warmte hoeft de jas mij niet te geven. (Wind en waterdicht is genoeg) Ik draag altijd een harnas onder de jas en dat zorgt ervoor dat een jas sowieso geen echte warmte kan bieden. Die krijg ik liever van thermisch ondergoed en/of een trui.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #43 Gepost op: 20-02-2009, 15:35 »
Er mag geen spaning op broekritssluiting komen, mijn broeken zijn niet af alleen ritssluitting voor allemaal kapot.
over de voorritssluiting zit een flap die meestal geborgd zit met een drukknoop. Deze springt open en alle spann ing komt op ritssluiting eens die bukken en de rits gaat eraan.
Nu zoek ik een broek die over dit gebied een bandsluiting heeft.

Voor mij broek over de laarzen. En lange ritssluiting aan de zijkant.

Zo kom je toch gauw bij een paar verschillende modellen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De ideale reis-/rally outfit en Lookwell
« Reactie #44 Gepost op: 20-02-2009, 15:54 »
maatje groter nemen dan :-X