dag jw,
met een offroad licentie mag je inderdaad op een crossbaan trainen, mits je trainingsgeld betaald bij die club, meestal een 10tje. Dat moeten de crossers ook.
echter bij schade aan je allroad fiets word er niets uitgekeerd door je eigen verzekering of de verzekering van de tegen partij. je bent slechts aansprakleijk verzekerd voor letsel bij derden.
Hou hier rekening mee. en zorg dat je goed voorbereid de baan opgaat een allroad op een crossbaan kost heel wat enregie. `zeker banen als nunspeet en lichtenvoorde. Besef goed waar je aan begint als je met een allroad tusen al die crossers door schiet.
succes
bryan
Eeen goede optie is bijv lid worden van ee offroad club waarbij je op speciale tijden echt alleen met een kenteken motorfiets op de baan mag rijden. vroeger was dat bij lichtenvoorde in de zondag ochtend mogelijk. weet niet of dat nog zo is.
ik ben wel eens rond gegaan op nunspeet met een husa450,maar dat zag er niet uit. nunspeet met een lc8 ofzo ? brrrr respect! ik heb er wel 30,- voor over om dat te zien!
zonder gekheid, volgens mij zijn er best veel mensen hier met een knmv licentie ivm de offroadritten, toch/ of vergis ik mij? en denk je niet dat je verzekeringstechnsch een probleem hebt als er wat gebeurt op een crossbaan?? ze zullen je wel helpen, maar hoe zit het met je aansprakelijkheidals je tegen iemand anders aanrijdt? arbeidsongeschikt wordt?
Post Merge: 25-02-2009, 20:01[/color][/size]
jan: dank voor je aanbod, maar is de baan ook voor allroadrijders af te huren, om geen crossers in de weg te rijden en vice versa?
Post Merge: 01-03-2009, 15:09
voorwaarden zijn bij knmv bekend.
je bent niet voor ziektekosten verzekerd.
qoute uit de verzekeringsvoorwarden;
KNMV benadrukt dat deze verzekering geen ziektekostenverzekering is. Hiervoor dient u zelf zorg te dragen. De ongevallenverzekering geldt uitsluitend voor KNMV licentiehouders. Voor Districtlicentiehouders geldt dat zij Nederlands ingezetene moeten zijn.De aanvrager van een licentie van de KNMV dient zich bewust te zijn van de risico’s die, zowel voor hem/haar als voor derden, zijn verbonden aan het uitoefenen van de motorsport. Helaas komen botsingen en andere ongelukken met enige regelmaat voor. Het risico op ongevallen is onlosmakelijk verbonden aan het deelnemen aan de motorsport. Door ondertekening van dit formulier verklaart de aanvrager van de licentie dat hij bekend is met dit risico en dit risico aanvaardt en voor eigen rekening neemt. Door ondertekening verklaart de aanvrager zich verder akkoord met het feit dat de KNMV en de bij haar aangesloten organisatoren in geen enkel geval aansprakelijk zijn voor schade van de licentiehouder. Dit geldt mede voor zaak- en letselschade die de licentiehouder lijdt tijdens of ten gevolge van deelname aan evenementen zonder wedstrijdkarakter, trainingen en/of wedstrijden, of de voorbereidingen daartoe, die plaatsvinden onder auspiciën van de KNMV.
topic=6510.msg9083[/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i]7#msg90837 date=1235915517]
dag jw,
met een offroad licentie mag je inderdaad op een crossbaan trainen, mits je trainingsgeld betaald bij die club, meestal een 10tje. Dat moeten de crossers ook.
echter bij schade aan je allroad fiets word er niets uitgekeerd door je eigen verzekering of de verzekering van de tegen partij. je bent slechts aansprakleijk verzekerd voor letsel bij derden.
Hou hier rekening mee. en zorg dat je goed voorbereid de baan opgaat een allroad op een crossbaan kost heel wat enregie. `zeker banen als nunspeet en lichtenvoorde. Besef goed waar je aan begint als je met een allroad tusen al die crossers door schiet.
succes
bryan
Eeen goede optie is bijv lid worden van ee offroad club waarbij je op speciale tijden echt alleen met een kenteken motorfiets op de baan mag rijden. vroeger was dat bij lichtenvoorde in de zondag ochtend mogelijk. weet niet of dat nog zo is.
[/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i]