Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Als ARM"mers goedkoop de crossbaan op?  (gelezen 2077 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Als ARM"mers goedkoop de crossbaan op?
« Gepost op: 25-02-2009, 14:46 »
Ik heb overleg gehad met de baanbeheerdster van de baan in Nunspeet. In principe kunnen we daar terecht. Er is echter één grote 'maar': we mogen niet de baan op zonder KNMV-daglicentie, zoals dat wel mag in Rutten en zoals dat kon in Heerde. Die licentie kost €20,- per persoon. Daar komt dan de huur van de baan nog bij (reken maar op €10 a €12). De kosten komen daarmee op ruim € 30 per persoon. Ik heb alle argumenten gebruikt om haar te overtuigen dat we ook zonder een verzekering die baan wel op kunnen, maar helaas. Overigens begrijp ik haar argumenten goed.
 
Persoonlijk vind ik dit veel geld voor een ochtendje rijden, vooral omdat veel van ons met een dikke brommer komen waarmee ze één of twee rondjes rijden. Ik denk dat we als ARM ook op andere banen hiermee geconfronteerd gaan worden. De vraag is hoe we hiermee om gaan.
 
Heeft iemand connecties bij de KNMV? Dit is voor hen alleen maar positief als er meer mensen kennis maken met een crossbaan...Zijn er anderen hier op het forum die betere connecties hebben dan ik op de banen in NL? Wie heeft er tips/connecties waarmee we die prijs kunnen drukken?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Als ARM"mers goedkoop de crossbaan op?
« Reactie #1 Gepost op: 25-02-2009, 19:31 »
Sorry, ik had een anternatief in je andere topic gezet. Excuus. Hier nogmaals:
 
Bij MCA (Arnhem) kost een dagpas EUR 10,-. Over verzekering wordt niet gesproken, maar dat zegt niets...  ::) :
http://www.mijnmotorclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=48
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: Als ARM"mers goedkoop de crossbaan op?
« Reactie #2 Gepost op: 25-02-2009, 19:57 »
Volgens mij mag je met een off-road licentie de crossbaan op, want een off-road licentie geldt ook als districtlicentie (zeg maar de verzekeringspas van de KNMV). Bovenstaande verzekering dekt de aanprakelijkheid op een crosscircuit van KNMV aangesloten clubs.
Jullie zijn van harte welkom in Hellendoorn op ons circuit maar ook bij ons kost een dagpas 10 euro (ben zelf voorzitter van de Motorclub Nijverdal-Hellendoorn en Africa Twin rijder).
 
Groeten Jan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Als ARM\"mers goedkoop de crossbaan op?
« Reactie #3 Gepost op: 25-02-2009, 20:00 »
ik ben wel eens rond gegaan op nunspeet met een husa450,maar dat zag er niet uit. nunspeet met een lc8 ofzo ????  brrrr respect! ik heb er wel 30,- voor over om dat te zien!

zonder gekheid, volgens mij zijn er best veel mensen hier met een knmv licentie ivm de offroadritten, toch\/ of vergis ik mij? en denk je niet dat je verzekeringstechnsch een probleem hebt als er wat gebeurt op een crossbaan?? ze zullen je wel helpen, maar hoe zit het met je aansprakelijkheidals je tegen iemand anders aanrijdt?  arbeidsongeschikt wordt?

Post Merge: 25-02-2009, 20:01
jan:  dank voor je aanbod, maar is de baan ook voor allroadrijders af te huren, om geen crossers in de weg te rijden en vice versa?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Als ARM"mers goedkoop de crossbaan op?
« Reactie #4 Gepost op: 25-02-2009, 20:29 »
Ik denk dat Nunspeet niets is voor de allroadmaniac, de baan is te zwaar!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Als ARM"mers goedkoop de crossbaan op?
« Reactie #5 Gepost op: 25-02-2009, 20:50 »
op de baan rijdt je volgens mij geheel op eigen risico.
net als bij knmv offroad ritten daar teken je dat je voor eigen risico rijdt. dat is op de crossbaan ook denk ik. (net zoals op een sportveld etc als je daar iets gebeurt)
de verzekering is alleen als je een marshal of toeschouwer aanraakt. Rijders onderling is "risico van de sport".
 
Waarom heb je dan een offroad licentie nodig bij de knmv?? bvij offroad ritten ben je op de weg WA verzekerdt via je motorverzekering in het veld is het eigen risico.........
maar dat is weer een andere discussie.
 
idd is de offroad licntie gelijk aan de distric licentie en mag je dus ook op crossbanen rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Als ARM"mers goedkoop de crossbaan op?
« Reactie #6 Gepost op: 25-02-2009, 21:48 »
@brommer: dus als ik jou invalide rijd is dat mijn risiko?  denk het niet! ( met een licentie en verzekering)  oftewel:ookal ben IK verzekerd, ik zou geen baan ingaan waar rijdres rijden die niet verzekerd zijn en mijn fysio of erger niet kunnen betalen...   
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Als ARM"mers goedkoop de crossbaan op?
« Reactie #7 Gepost op: 25-02-2009, 21:59 »
@ JW: Tijdens de oTR vande  knmv teken je toch ook dat je op eigenrisico rijdt?
als iemand jou van de sokken afrijdt en je knie gaat kapot dan is dat "risico van de sport".
 
Denk dat dat op de baan het zelfde is of kan je iemand aansprakelijk stellen?
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Als ARM"mers goedkoop de crossbaan op?
« Reactie #8 Gepost op: 26-02-2009, 09:06 »
@ JW: Tijdens de oTR vande  knmv teken je toch ook dat je op eigenrisico rijdt?
als iemand jou van de sokken afrijdt en je knie gaat kapot dan is dat "risico van de sport".
Denk dat dat op de baan het zelfde is of kan je iemand aansprakelijk stellen?

ligt aan de situatie, maar volgens mij wel. Bij letsel zal jouw verzekering zal in elk geval gaan kijken of er wat te claimen is bij iemand anders die betrokken was. als die iemand anders dus geen verzekering heeft, loopt deze financieel risico. Ik bedoel dan schade aan jezelf he, niet aan de motor.

 
 
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Als ARM"mers goedkoop de crossbaan op?
« Reactie #9 Gepost op: 26-02-2009, 10:30 »
Jullie zijn van harte welkom in Hellendoorn op ons circuit maar ook bij ons kost een dagpas 10 euro (ben zelf voorzitter van de Motorclub Nijverdal-Hellendoorn en Africa Twin rijder).
 
Groeten Jan

Je hebt een PB!
 
 
Mensen met een knmv licentie hoeven voor nunspeet idd geen aparte licentie aan te schaffen.
 
Als ik jullie goed lees is de baan sowieso te zwaar voor mensen zonder licentie...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Als ARM"mers goedkoop de crossbaan op?
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2009, 11:08 »
Jullie zijn van harte welkom in Hellendoorn op ons circuit maar ook bij ons kost een dagpas 10 euro (ben zelf voorzitter van de Motorclub Nijverdal-Hellendoorn en Africa Twin rijder).
Groeten Jan
Hallo Jan, Hebben jullie dit jaar nog weer een roadbookrit in de aanbieding. Die van vorig jaar is mij heel goed bevallen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: Als ARM"mers goedkoop de crossbaan op?
« Reactie #11 Gepost op: 01-03-2009, 00:54 »
Yep de MCNH all-roadrit staat gepland op zaterdag 25 april (dit jaar op een zaterdag zodat we wellicht minder overlast veroorzaken voor wandelaars en fietsers). Meer info hier t.z.t. hier in dit forum of op www.MCNH.nl
 
groeten Jan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Als ARM\\\"mers goedkoop de crossbaan op?
« Reactie #12 Gepost op: 01-03-2009, 14:51 »
dag jw,

met een offroad licentie mag je inderdaad op een crossbaan trainen, mits je trainingsgeld betaald bij die club, meestal een 10tje. Dat moeten de crossers ook.
echter bij schade aan je allroad fiets word er niets uitgekeerd door je eigen verzekering of de verzekering van de tegen partij. je bent slechts aansprakleijk verzekerd voor letsel bij derden.
Hou hier rekening mee. en zorg dat je goed voorbereid de baan opgaat een allroad op een crossbaan kost heel wat enregie. `zeker banen als nunspeet en lichtenvoorde. Besef goed waar je aan begint als je met een allroad tusen al die crossers door schiet.

succes

bryan

Eeen goede optie is bijv lid worden van ee offroad club waarbij je op speciale tijden echt alleen met een kenteken motorfiets op de baan mag rijden. vroeger was dat bij lichtenvoorde in de zondag ochtend mogelijk. weet niet of dat nog zo is.
ik ben wel eens rond gegaan op nunspeet met een husa450,maar dat zag er niet uit. nunspeet met een lc8 ofzo ??? ?  brrrr respect! ik heb er wel 30,- voor over om dat te zien!

zonder gekheid, volgens mij zijn er best veel mensen hier met een knmv licentie ivm de offroadritten, toch/ of vergis ik mij? en denk je niet dat je verzekeringstechnsch een probleem hebt als er wat gebeurt op een crossbaan?? ze zullen je wel helpen, maar hoe zit het met je aansprakelijkheidals je tegen iemand anders aanrijdt?  arbeidsongeschikt wordt?
Post Merge: 25-02-2009, 20:01[/color][/size]
jan:  dank voor je aanbod, maar is de baan ook voor allroadrijders af te huren, om geen crossers in de weg te rijden en vice versa?

Post Merge: 01-03-2009, 15:09


voorwaarden zijn bij knmv bekend.

je bent niet voor ziektekosten verzekerd.

qoute uit de verzekeringsvoorwarden;

KNMV benadrukt dat deze verzekering geen ziektekostenverzekering is. Hiervoor dient u zelf zorg te dragen. De ongevallenverzekering geldt uitsluitend voor KNMV licentiehouders. Voor Districtlicentiehouders geldt dat zij Nederlands ingezetene moeten zijn.De aanvrager van een licentie van de KNMV dient zich bewust te zijn van de risico’s die, zowel voor hem/haar als voor derden, zijn verbonden aan het uitoefenen van de motorsport. Helaas komen botsingen en andere ongelukken met enige regelmaat voor. Het risico op ongevallen is onlosmakelijk verbonden aan het deelnemen aan de motorsport. Door ondertekening van dit formulier verklaart de aanvrager van de licentie dat hij bekend is met dit risico en dit risico aanvaardt en voor eigen rekening neemt. Door ondertekening verklaart de aanvrager zich verder akkoord met het feit dat de KNMV en de bij haar aangesloten organisatoren in geen enkel geval aansprakelijk zijn voor schade van de licentiehouder. Dit geldt mede voor zaak- en letselschade die de licentiehouder lijdt tijdens of ten gevolge van deelname aan evenementen zonder wedstrijdkarakter, trainingen en/of wedstrijden, of de voorbereidingen daartoe, die plaatsvinden onder auspiciën van de KNMV. 

Citaat van: member
topic=6510.msg9083[/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i]7#msg90837 date=1235915517]
dag jw,

met een offroad licentie mag je inderdaad op een crossbaan trainen, mits je trainingsgeld betaald bij die club, meestal een 10tje. Dat moeten de crossers ook.
echter bij schade aan je allroad fiets word er niets uitgekeerd door je eigen verzekering of de verzekering van de tegen partij. je bent slechts aansprakleijk verzekerd voor letsel bij derden.
Hou hier rekening mee. en zorg dat je goed voorbereid de baan opgaat een allroad op een crossbaan kost heel wat enregie. `zeker banen als nunspeet en lichtenvoorde. Besef goed waar je aan begint als je met een allroad tusen al die crossers door schiet.

succes

bryan

Eeen goede optie is bijv lid worden van ee offroad club waarbij je op speciale tijden echt alleen met een kenteken motorfiets op de baan mag rijden. vroeger was dat bij lichtenvoorde in de zondag ochtend mogelijk. weet niet of dat nog zo is.
[/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i]
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl