Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat  (gelezen 9868 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #30 Gepost op: 10-03-2009, 13:16 »
 ;D ;D ;D ;D

Terecht die bon naar mijn mening.
Je moet er inderdaad mee om kunnen gaan dat als je motor niet helemaal is zoals het hoort.
Ik maak me vééél drukker(zacht uitgedrukt) als ik weer een prent in de bus heb voor een paar km's te hard ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #31 Gepost op: 10-03-2009, 15:56 »
IK zie wel een optie...
continu wheely's trekken da is de plaat weer 90 graden met de horizon.
 
maar mag ie niet 30 boven de vertikaal zijn?
Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #32 Gepost op: 10-03-2009, 16:24 »
(ook als je de heat wel hebben kunt)

Ik spreek je niet persoonlijk aan maar ik erger me wel eens behoorlijk aan het feit dat mensen nogal de neiging hebben om te mekkeren over dingen die ze weten (of zouden moeten weten).
 
Het gaat dan idd meestal over bekeuringen voor kentekenplaten, knipperlichten en/of spiegels die niet goed zitten of simpelweg ontbreken of ook errug vaak over of ze nou ergens op een bepaalde locatie terrecht of onterrecht bekeurd zijn.
Wij zijn nou eenmaal niet de doorsnee motorrijder en volgens mij voldoet het meerendeel van de fietsen die hier rondrijden niet aan de verkeerswet.(die van mij iig NIET)
Ook rijden we allemaal wel eens op plaatsen waar we helemaal niet mogen komen, (ik iig WEL) hoe jammer of in onze ogen onterrecht dat ook is.
Als ik dan voor bovenstaande een bon krijg is dat m'n eigen stomme schuld en draag ik dat als een echte vent.(punt!)  :-*
 
PS. Kim, goed idee  ::)   ;D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #33 Gepost op: 10-03-2009, 16:28 »
Dat ie na wat knutselwerk niet aan de wwv voldoet is 1 ding, dat ie nieuw af fabriek dat al niet doet vind ik toch wel bezwaarlijk.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #34 Gepost op: 10-03-2009, 16:38 »
Dat ie na wat knutselwerk niet aan de wwv voldoet is 1 ding, dat ie nieuw af fabriek dat al niet doet vind ik toch wel bezwaarlijk.
Ik heb net een motor geimorteerd en er een kenteken voor gekregen. Een week later spreek ik 2 dienders die onafhankelijk van elkaar zeggen dat de motor niet aan de eisen voor toelating op de weg voldoet. Ik heb er niets aan veranderd. Hij is nog net als op de dag van de keuring.
 
Rara.
Geen idee of ik de RDW aansprakelijk kan stellen cq de prent succesvol kan aanvechten als er op enig moment voor geschreven wordt.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #35 Gepost op: 10-03-2009, 19:30 »
Morgen kom ik bij mijn dealer die mijn plaat op de motor heeft gemonteerd. Hij moet voor mij maar eens uitzoeken wat wettelijk is toegestaan. Ik verwacht namelijk bij aankoop van een nieuwe motor, dat deze voldoet aan de eisen die hier aan gesteld zijn.
Ik houdt jullie op de hoogte.
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #36 Gepost op: 10-03-2009, 20:14 »
Nah er is toch een EG richtlijn voor kentekenplaathouders op motoren volgens mij, en da's zo'n zwart lelijk prul dat voor steenslagspatbord of zo door moet gaan en 30 cm omlaag hangt met zo'n klein rood refelectortje onderaan.
 
Ik kan me niet voorstellen dat KTM niet aan deze richtlijn hoeft te voldoen.
 
Volgens mij mag je ook niet knutselen aan dat ding.
 
Maar mij interesseert het verder niets. Ik heb dat zwarte ding op dag 1 op eraf gehaald en die plaat zit ruim meer dan die 30 graden schuin.. :P
 
(zonder plaat vind ik 'm nog mooier haha)
 
 
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #37 Gepost op: 10-03-2009, 20:37 »
Back to topic ;)  hoe hoog zit die plaat nou?
Als ie lager zit dan 120cm aanvechten..
Een boete krijgen voor iets dat niet klopt, klopt niet.......... ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #38 Gepost op: 10-03-2009, 21:03 »
Back?
 
Je loopt mschien ook wel risico dat je 'm moet laten zien dan..
 
Hopelijk is de rest dan ook in orde..
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #39 Gepost op: 11-03-2009, 00:10 »
't Was inderdaad waarschijnlijk vanwege een te schuine nummerplaat.

Ik heb laatst ook weer zo'n opmerking gekregen over een te schuine nummerplaat, terwijl die van mij toch rond de 30 graden hangt (40 zonder berijder?).

Volgens mij willen ze zeggen dat alle platen loodrecht op de weg moeten hangen en ik moet toegeven dat hij ooit zo uitgeleverd was en dat dat ook in de Verkeerswet zo staat....

...maar wat Kim hier terecht opmerkt, er is Europese wetgeving over de hoek van de kentekenplaat aangenomen en die prevaleert volgens mij.

Hier is een linkje: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31993L0094:NL:HTML Zie 3.1.2 en 3.1.1, geinig dat ze wetgeving maken die al met zich zelf in tegenspraak is.

Ik ga dit uitprinten en voortaan bij mijn kentekenpapieren stoppen. Volgens mij is de gemiddelde agent net als de gemiddelde burger totaal niet op de hoogte van wat er in Brussel allemaal afgesproken is. Verder zakt een belaste enduro lekker wat in van achteren, zeker indien je helemaal achterop gaat zitten. Wie weet winnen we deze discussie ooit.

En de gemiddelde agent zal ook geen gradenboog bij zich hebben dus...

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #40 Gepost op: 11-03-2009, 01:40 »
Volgende vraag:

Hoe smerig mag een nummerplaat zijn?

Had een tijd geleden ook zo'n geval, onderste 1,5 cm was zwart en de rest wat met druppeltjes besprenkelt.
Kreeg een waarschuwing. Je kon van grote afstand de cijfers en letters nog knap lezen.
En je kon zien dat ik hem al een keer een doekje langs de rand had gehaald.

Dus smerig doekje in je zak stoppen ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #41 Gepost op: 11-03-2009, 08:48 »
Citaat
Volgende vraag:
Hoe smerig mag een nummerplaat zijn?

Een simpel antwoord, op een simpele vraag: Hij moet leesbaar zijn?!  ::) :P
Misschien hanteren 'ze' de rij-examen-methode: Moet op een afstand van 25 meter leesbaar zijn?
Althans ..... zo was het 'vroegah'  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #42 Gepost op: 11-03-2009, 14:44 »

Een simpel antwoord, op een simpele vraag: Hij moet leesbaar zijn?!  ::) :P
Misschien hanteren 'ze' de rij-examen-methode: Moet op een afstand van 25 meter leesbaar zijn?
Althans ..... zo was het 'vroegah'  :-\
Een vriend van me had laatst 90 euro boete wegens (idd) onleesbaar nummerbord. Week later weer rijden in de blub, voordat ie de snelweg opging de nummerplaat goed schoongemaakt (dat gebeurt me niet nog een keer dacht ie), weer aangehouden en weer 90 euro boete: het was intussen donker geworden en hij vergeten de verlichting van de plaat schoon te maken ...  :P  Murphy's Law

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #43 Gepost op: 11-03-2009, 15:07 »
Poop occurs, en dan ga je de piep uut.
 :(

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #44 Gepost op: 11-03-2009, 23:36 »
Vandaag bij mijn dealer geweest en nummerbord kwestie besproken. Alle husky's worden op dit moment uitgevoerd zoals op de foto die ik hier heb geplaats. Hij geeft aan dat deze motor is goedgekeurd door de knmv, voor de europese wetgeving. Ik hoef dus niets aan te passen.
Als ik een bekeuring krijg kan ik de man met de pet naar hem toe sturen voor een verklaring.
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.