Nee, zo makkelijk kom je niet van me af Harm.
Die voor jou Nederlandse kentekenplaat is gemaakt naar Europees ontwerp en dus Europese regelgeving (zie de blauwe cirkel van mooie sterretjes).
Vrij kunnen verhandelen van goederen betekent in Europese zin dat je niet een regel aan kunt nemen "Als er in een Franse wijn druiven van ras X zijn mag je ze bij ons in Duitsland niet verkopen", lees "een CE-norm is in alle lidstaten geldig en er is geen wetgeving meer die hier boven staat".
Een motorfiets is gewoon een product. Dus een in Oostenrijk gehomologeerde motorfiets kan gewoon in NL geïmporteerd worden, zonder aanpassingen en op kenteken gezet worden.
Pakistan is dus een verkeerd voorbeeld in dit ene oranje geval
Dat het printje alleen iets te maken heeft met de hoek is niet waar; er wordt voor motoren en max. hoogte van montage van 1.50m genoemd. Nu meen ik me te herinneren dat het in de Verkeerswet 1.20m is (stel ff dat het zo is). Dan kan je een bekeuring aanvechten van een diender die constateert dat jouw plaat op 1.40m gemonteerd is, op basis van de Europese wetgeving. Slimmer is het dan om die richtlijn in je binnenzak te hebben en zorgen dat de bekeuring überhaupt niet uitgeschreven wordt.
Ze zullen je dan helaas wel een andere prent voor een andere overtreding geven, dus slimmer is het te zwijgen en gewoon bezwaar aan te tekenen...
Al kwam die motor uit Pakistan: zit toch een NL kenteken op? Dus dat EG-printje in je zak heeft dan m.i. alleen maar zin als die plaat tussen -15 en +30 vanaf verticaal hangt. Of heb ik nu weer 'ns iets gemist? (ken makkelijk hoor haha)
En als eigenaar ben je voor alles aansprakelijk.. Jij hoort jezelf op de hoogte te brengen van de geldende wetgeving omtrent, in dit geval, de kentekenplaat.
Dat vuile plaatje wat eerder ook werd genoemd, is nog zoiets.