Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners  (gelezen 10388 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2009, 04:17 »
Geweldige training! Veel geleerd.  :D

gr finn

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #31 Gepost op: 29-03-2009, 08:14 »
Hoi Tikka,

Gaaf dat je foto's maakte!!
Ik ben erg benieuwd!

Gr. Johan.

Ik vind het leuk om foto's te maken en de meeste vinden het leuk om zichzelf terug te zien. Ik maak alleen geen selectie, dat mogen de personen lekker zelf doen. Dus staat alles online. Ga in nunspeet als het doorgaat ook foto's maken. Dat is ook een uitdaging.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #32 Gepost op: 29-03-2009, 08:20 »
Mooie foto's Ron, leuk dat iemand dat wil doen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2009, 09:52 »
Beginners??
Ik zie een hele mooi bergop bochtje bergaf ::)
 
Gelukkig is alles goed verlopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #34 Gepost op: 29-03-2009, 10:15 »
@ Tikka: Erg mooie foto's, ze zien er heel goed uit!! Top man! Is dit ook een hobby van je?
Leuk om terug te zien hoe je houding is en vooral de kleine dingetjes waar je onder het rijden niet op let of vergeet....en op de foto goed kan zien.
 
Na het werk weer naar de Kuil om de skills bij te houden....even die bochtentechniek er in stampen.
 ;)  Oefenen...oefenen...oefenen... 8)
Was echt leerzaam...en een hoop vertrouwen erbij!
 
 
Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2009, 10:26 »
Tjeez, dat was een spectaculaire actie Irene  :o 
en fantastisch gefotografeerd ook door Ron!!
 
Heb de foto´s een paar keer bekeken, maar snap nog niet helemaal hoe je zo 180 kunt draaien op de punt van de berg  ::)
 
Ik zie al voor mij hoe jij en Erwin ´s avonds aan de telefoon zitten: "ik heb daar en daar pijn, en jij?"  ;D ;) 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2009, 10:48 »
Ik zie al voor mij hoe jij en Erwin ´s avonds aan de telefoon zitten: "ik heb daar en daar pijn, en jij?"  ;D ;)   

 ;D ;D  zo ging het gisteravond inderdaad wel, leuk stel zijn we  :-X 
 
'k heb nog steeds geen idee wat ik uitgespookt heb, waarschijnlijk het gas vol opengedraaid terwijl ik aan het omvallen was. Ik kan me nog wel herinneren dat ik dacht "Oh, als het zo gaat dan rij ik toch weer gewoon naar beneden..." en dat ik direct daarna wel voelde dat dat niet ging lukken. :confused:
Op een van die foto's zie ik gelukkig waarom m'n voet zo'n pijn doet. Ik maak een soort spagaat op de motor terwijl m'n linkervoetachter iets blijft hangen (vast zo rottige graspol, die hebben hier ook hoor ;) )
Is dat mysterie is ook weer opgelost  :D
 
Tikka, onwijs bedankt voor alle foto's !
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #37 Gepost op: 29-03-2009, 10:53 »
Het is inderdaad een hobby. Mijn smugmug staat ook wel lekker vol. Tijdje terug in een goede camera geinvesteerd en dat merk je aan de foto's. Dat scheelt echt. Bij het kopen er ook op gelet dat er een continu stand op zat die veel foto's aankon. 16Gb kaart erin en je kan flink wat schieten. 2 jaar bij een museum gewerkt waar ik veel met de fotograaf meeliep. Hij heeft me wel het nodige geleerd. Onderandere veel foto's nemen en dan kan je daarna een keuze maken, kies eens een ander standpunt en dingen zoals perspectief en gebruik van omgeving. Zou er meer mee kunnen doen maar daar heb ik gewoon niet altijd tijd voor. Ben nu al tevreden dat jullie ze leuk vinden.

Vanuit het standpunt waar ik stond leek het erop dat irene haar evenwicht naar links verloor en tegelijk op het gas ging om boven te komen. De motor kantelde daardoor naar links en beneden. Leek er even op dat ze het naar beneden zou halen maar helaas lukte dit niet en viel ze naar voren. Op het moment dat ik besefte dat het echt mis ging en dat het pijn zou gaan doen, de ontspanknop los gelaten. Toen ze even bleef liggen er naartoe gegaan om te helpen. Gelukkig waren Bryan en paul er snel bij om kleding los te maken zodat irene wat lucht kreeg. De schrik zat er goed in.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #38 Gepost op: 29-03-2009, 13:55 »
Beste Bikkels,
 
het was een mooie dag, we hebben geluk met het weer gehad maar dat dwing je af ;-)
 
Hoewel je niet alles kan afdwingen helaas. Irene weet hier meer van;-)  Maar met vallen en opstaan leert een ieder offroad rijden. Altijd even schrikken voor een ieder, maar gelukkig viel het mee.
 
ik moet zeggen dat het een erg leuke groep was en zeer snel de stof opneemt. Mooi om te zien dat de vordering en zelfvetrouwen is toegenomen naar deze training. Echter blijven oefenen en trainen houd je niveau vast en verbeterd
 
Echt grote Klasse allemaal.
 
Irene; de komende dagen zal de spierpijn nog wel even toenemen, maar alles komt goed. (I have been there many times ;-))was erwin boos? (kan dat uberhaupt ; erwin die boos word ?;-))
Ik hoop je een volgende keer er weer bij te hebben.
 
Tikka, ik denk namens alle deelnmers mag ik je bedanken voor de waanzinnig (vele) foto's.
 
Nu net wedstrijdje wezen hardlopen in zandvoort, dus ik ga ook de warme douche even opzoeken.
 
Iedereen bedankt en tot de volgende keer.
 
Houd de tank boven
 
Bryan
 
 
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #39 Gepost op: 29-03-2009, 18:13 »
Ik heb twee keer even staan kijken, heen en weer pendelend tussen IJmuiden aan Zee (Dakar/Ginaf gebeuren) en Wijk aan Zee (offroad kampioenschap). In de Kuil duidelijk meer motoractie! En respect voor het nemen van die heuvel!
En natuurlijk sterkte voor Irene, ik hoop dat het bij spierpijn is gebleven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #40 Gepost op: 29-03-2009, 20:52 »
Hoi allemaal,

Net even de lesstof van gisteren geoefend in de Kuil. Dat was echt zweten.....de Kuil was echt 'kapot' gereden door crossers, alleen maar diep mul zand en diepe sporen...... ::)
De heuvel, bij de palletoefening, was nog wel goed! En wat is ie leuk, en steeds leuker hoe vaker je 'm doet!

Nog een kommetje gepakt, kont naar buiten, en gas....en het lukte ook nog. ::) Gas erop en dwars over de sporen....erg leuk! Okee Johan, rustig nu....hehehe...
Anderhalf uur gereden in mul zand....dan komen die T63 toch wel wat te kort vooral de voorband krijg ik het idee. En het gewicht van de motor speelt ook wel een rol.

Ja en toch is het wel oppassen...je rijd toch eigenlijk alleen, zonder crosslaars en goede body-beenprotectie. Dit maar snel aanschaffen. En die steile heuvel heb ik wel links laten liggen....eerst goede protectie en onder toezicht de eerste paar keren.
Heb nu wel bodyprotectie van het downhillen van vroegâh, maar het is voor de motor te summier...

En ja hoor....dacht even een helling op te rijden met mul zand.....vast...vast...muurvast....damn..
Graven...beetje los...er op gaan zitten(stom achteraf), en gas!.....NOG vaster....weer graven....los, joepie!...Valt ie om :confused: .... Sjesus wat is ie zwaar!! Net afgetankt natuurlijk....

Optiltechniek toegepast.....hij is echt loeizwaar als je 'm in het zachte zand moet optillen. Ja! Hij staat weer, starten en gas......NOG VEEL vaster....

Tot ineens een mannetje van ong. 8 jaar, op z'n crossertje kwam helpen met graven.....pa later erbij en de Tenere opgetild en een anderhalve meter weer neergezet.
Eindelijk kon ik weer gaan na een half uur graven en klooien!

Nou dat ook eens ervaren.... 8)

Ja, ik heb echt veel aan de cursus gehad van gistereren. Bryan, bedankt man!!


Gr. Johan.

Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #41 Gepost op: 29-03-2009, 21:29 »
Johan,
 
nog een tip voor als dit gebeurt met vast zitten.
 
motor op zijn kant leggen wiel komt uit het spoor. deze ongeveer 20 cm weg van het spoor trekken (aan het wiel) en voila. de motor staat op een stukje verse grond.
 
Echter wel ff opletten dat je linker been nu in de gleuf kan komen te staan. Daar moet je wel even bij nadenken als je op de motor stapt en je voetje even aan de grond wilt zetten. welke er dan niet meer is ....... ;-)
 
 
groetjes
 
bryan
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #42 Gepost op: 29-03-2009, 21:36 »
Hoi Bryan,

Bedankt voor de tip!! :)

Gr. Johan.
 
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #43 Gepost op: 30-03-2009, 02:32 »
Johan,
 
nog een tip voor als dit gebeurt met vast zitten.
 
motor op zijn kant leggen wiel komt uit het spoor. deze ongeveer 20 cm weg van het spoor trekken (aan het wiel) en voila. de motor staat op een stukje verse grond.
 

En dat is een goede tip  ;)
Als je merkt dat je ingraaft stop met gas geven, of er naast gaan staan en een dot gas geven en de koppling in eens op laten komen zo dat ie er met een flinke ruk uit schiet of plat leggen en draaien..
 
Als je heuvel op gaat en merk dat je het niet gaat redden rechts proberen te sturen, dan ligt de brommer dwars tegen de helling, tilt makkelijker, en daarna kan je dan met je linker voet steunen en rechts de a-rem bedienen  ;)
 
Ook als ie dwars ligt en je hem optilt en het stuur op en neer wrikt zakt het voorwiel vaak van zelf naar benden zodat je mooi naar beneden kan rollen  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #44 Gepost op: 30-03-2009, 08:57 »
Hoewel je niet alles kan afdwingen helaas. Irene weet hier meer van;-)  Maar met vallen en opstaan leert een ieder offroad rijden. Altijd even schrikken voor een ieder, maar gelukkig viel het mee.
Yep het viel inderdaad mee, gisteren nog een beetje door het huis geschuifeld maar vandaag kan ik al weer gewoon lopen en heb weinig last van m'n voet. Nog wel last van m'n ribben, heel hoog, voor en achter.
Kan iemand me vertellen op welke kant van m'n lijf ik gevallen ben ?
Da's misschien wel handig om aan een dokter te vertellen mocht ik daar nog even langs willen  8) 
 
Volgende keer ben ik er zeker bij hoor Bryan, ik heb nog een hoop te leren, blijkt maar weer  :)
what doesn't kill me only makes me stronger