Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners  (gelezen 10385 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #15 Gepost op: 16-03-2009, 08:35 »
Hoi Bryan,

Zet mij ook maar op de lijst!! Ik moet alleen even wat regelen met het werk....moet lukken.
XT660Z met noppen(T63).

Gr. Johan

Het is gelukt Bryan, ik ben vrij! Ik ben zeker van de partij!!

Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #16 Gepost op: 16-03-2009, 09:50 »
Faithy gewone motor kleding met bescherming is voldoende voor deze training . helm intergraal of cross maakt niet. Als het zicht maar open is en je goed kan ademen. een gesloten intergraal is dus niet ideaal. een open wel maar dan heb je de kans dat als je valt je vizier afbreekt.
 
De kleding moet wel makkelijk zitten dus alle wintervoeringen zou ik eruit halen.
 
 
Het is wenselijk dat je de kleren kan wassen, want ze zullen zeker vies worden. maw trek niet je beste motorpak aan voor op de weg.
 
Ik hoop je te zien
 
Bryan
 
 
 
Hey!

Dank voor je PM!

Volgende week kan ik mijn XT600E ophalen als het goed is (maar weet nog niets zeker, moet hem nog in 't echt zien). Daarbij heeft die (nog) geen noppenbanden..
Het is inderdaad wat kort dag, maar ik laat zo snel mogelijk weten of het me gaat lukken.  8) Ik vind het in ieder geval super dat je dit opzet! Mocht het me niet lukken en er komt nog een keer, count me in!

Heb overigens ook alleen nog maar de motor dan. Geen specifieke helm of kleren (op mn gewone textiel na dan), dus weet niet of dat ook verder nodig is?

groetjes,

Faithy

Post Merge: 16-03-2009, 09:52
Dat heb je mooi gezegd inderdaad ;-)
 
Als er bescherming in je textielpak zit en je hebt een helm en een zonnebril komt het wel goed op deze dag denk ik zo ;)
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2009, 15:44 »
Inmiddels heb ik al wel een crosshelm (lidl) en is vriendlief nu richting Polo (Kleve) voor een crossbril :)

als de motor goed rijdt dan laat ik 't weten om me hopelijk meteen op te geven.

Ik wil zaterdag (als ik de motor ga halen dus) nog even afwachten.... :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #18 Gepost op: 16-03-2009, 15:57 »
Hi Bryan,
 
Is de voorinschrijving strikt noodzakelijk. Weet namelijk niet of ik alles klaar heb voor de 28ste.  Anders kom ik gewoon langs en als er nog plek is doe ik mee! Of kan je al met zekerheid zeggen dat je deze beginnerscursus op korte termijn nogmaals gaat verzorgen. Doe ik wat later een keer mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #19 Gepost op: 16-03-2009, 21:58 »
Voorinschrijving is een pre, om te kijken of er genoeg animo is.
 
De training gaat ditmaal sowieso door.  Een volgende training met een groep voor beginners is nog niet geplanned.
 
Hi Bryan,
 
Is de voorinschrijving strikt noodzakelijk. Weet namelijk niet of ik alles klaar heb voor de 28ste.  Anders kom ik gewoon langs en als er nog plek is doe ik mee! Of kan je al met zekerheid zeggen dat je deze beginnerscursus op korte termijn nogmaals gaat verzorgen. Doe ik wat later een keer mee.
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #20 Gepost op: 18-03-2009, 20:48 »
Bryan,

Ik zou ook graag mee willen doen op de 28e. Ik heb wat offroad ervaring, maar ik heb sinds enkele dagen een HP2 waar ik nog geen enkele ervaring mee heb. Dus wat aanwijzingen zou ik wel kunnen gebruiken en bovendien lijkt het me gewoon leuk om een keer met je mee te doen.

Kan ik mee?

Frans van Driessche, Leiden, 06-52300196



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #21 Gepost op: 26-03-2009, 10:01 »
Hoi!

Helaas hier een afmelding (of eigenlijk 2, want mijn vriend kan ook niet).

Bandjes komen pas zaterdag binnen en gaan er dus dan pas onder. Ook is mijn koppelingskabel niet binnengekomen gisteren bij Termaat (wel besteld, schijnt), dus helaas.

Ook de XL van mijn vriend moet nog aardig onder handen genomen worden: bleek niet helemaal in orde: kromgetrokken voorremschijf na één ritje, foute remklauw + blokjes, nieuwe einddemper nodig en dan ook nog eens de nieuwe bandjes.. kost hem nog een fortuin voordat hij écht kan gaan rijden   :-X

Maargoed... ik hoop van harte dat je nog een keer zo'n training organiseert, want ik was er echt héééél graag bijgeweest en baal wel dat de boel nog niet in orde is dan..

Groetjes,

Faithy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2009, 23:00 »
De training gaat gewoon door ;-)
dat is offroad.
 
Zie jullie bikkels in wording morgen ;-)
 
Bryan
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #23 Gepost op: 27-03-2009, 19:03 »
Heb er zin in!!

En we hebben prachtig stralend weer!

"Morgen overdag overheerst aanvankelijk de bewolking en zijn er eerst vrij veel buien met kans op onweer en hagel. In de loop van de ochtend klaart het van het zuidwesten wat op en neemt de buienactiviteit af." Bron Buienradar.
Denk dat ik maar een regenpak meeneem.. :D

Tot morgen!


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2009, 17:09 »
Wat een geweldige dag. Het begon met gietende regen en eenmaal aangekomen in IJmuiden lag een dikke zware zwartgrijze streep aan de horizon die nog veel meer pokkeweer beloofde.
Maar o wonder, het stopte met regenen toen we begonnen aan de training en het is verder droog gebleven.
 
Weer een hoop geleerd vandaag. Allemaal basistechnieken die ik toch nog steeds niet helemaal beheers  :confused:  Lekker achtjes gedraaid in het zand, kont naar buiten, knieen in de tank ! Perfect tips van Bryan gekregen, heuveltjes beklommen en weer afgedaald, zo langzaam mogelijk gereden, knippies over gehobbeld en over een pallet heengereden.
Een bijzonder geslaagde dag. Alleen jammer dat ik de laatste oefening niet helemaal uitvoerde zoals die bedoeld was. Steil klimmetje, 'k was bijna boven maar lag nog sneller weer beneden  ::)  Waarschijnlijk stuur in/tegen m'n borst(en) gekregen. Wat een rotgevoel is dat toch als je een paar tellen helemaal geen adem kunt halen  :(
Dokter Bryan verleende perfecte EHBO, dat werkte wel geruststellend. Ferd was ook nog even komen kijken dus de Feroza kon goed dienst doen als gewondentransportvoertuig  :D  Thanks Ferd !
Ik wacht met spanning op de foto's van Tikka, zodat ik kan zien wat er nou eigenlijk gebeurde  :)
 
Ribben doen nu best wel zeer, maar ik had op de terugweg vooral last van een bobbel op m'n voet, waardoor schakelen bijna niet ging. Hoewel bij thuiskomst toch ook wel bleek dat m'n schakelpook krom is en tegen het blok loopt  8) 
Nou ja, ben toch nog veilig thuisgekomen en ga nu maar eens lekker op de bank liggen. Dat wordt pizza vanavond !
 
Bryan bedankt, medecursisten ook. 't was leerzaam, gezellig en dank voor jullie support, Johan nog bedankt voor de ruggesteun !
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2009, 17:11 »
Wat een topdag mensen!! En stralend weer, zelf zon.
Echt veel geleerd en een stuk zekerder geworden. Bryan, echt hartstikke bedankt!!!
Veel aan gehad vandaag en wat angsten overwonnen.
Regelmatig even oefenen in de Kuil om de skills bij te houden.

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de foto's die Tikka heeft gemaakt. 8)

@ Irene: Gaat het een beetje nu met je? Sjesus...was best geschrokken van je actie cq val..... :o :o



Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2009, 17:12 »
Gelukkig klaarde het op toen de deelnemers aankwamen. Die hebben zich ook goed vermaakt zo te zien. Helaas maakte een harde smak een wat abrupt einde aan het laatste deel. Ik hoop dat het goed met je gaat. We zijn allemaal wel geschrokken.


De foto's (555 stuks) zijn nu aan het uploaden en ik denk dat die vanavond allemaal online staan. Dan zal ik een link neerzetten waar ze staan. Staan ook wat foto's tussen van Hamster en Paul die aan het springen zijn en Paul die aan het spelen is met de trial maar de meeste zijn van de deelnemers van de cursus.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2009, 17:19 »
Gelukkig klaarde het op toen de deelnemers aankwamen. Die hebben zich ook goed vermaakt zo te zien. Helaas maakte een harde smak een wat abrupt einde aan het laatste deel. Ik hoop dat het goed met je gaat. We zijn allemaal wel geschrokken.


De foto's (555 stuks) zijn nu aan het uploaden en ik denk dat die vanavond allemaal online staan. Dan zal ik een link neerzetten waar ze staan. Staan ook wat foto's tussen van Hamster en Paul die aan het springen zijn en Paul die aan het spelen is met de trial maar de meeste zijn van de deelnemers van de cursus.

Hoi Tikka,

Gaaf dat je foto's maakte!!
Ik ben erg benieuwd!

Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2009, 21:59 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: op verzoek; 28 maart allroad cursus voor beginners
« Reactie #29 Gepost op: 28-03-2009, 23:38 »
Jeetje, wat hebben jullie ontzettend veel gedaan!  :o
 
Dat laatste heuveltje oprijden is behoorlijk lastig, die doe ik niet in m'n up! Zonde dat de laatste paar foto's wat minder zijn  :( . Sterkte met herstel! Denk maar zo: je hebt 't wel gedaan!!