Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: nieuw roadmap site  (gelezen 9415 keer)

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
nieuw roadmap site
« Gepost op: 13-03-2009, 21:51 »
Kennen jullie deze al?

http://downloads.cloudmade.com/europe#breadcrumbs

Moet ik de .gpx.zip hebben?

Voordat ik iets download wat gevaarlijk is  ??? .

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2009, 22:41 »
FF gekeken maar zie voorlopig alleen maar poi ( points off interests) files en geen kaart materiaal.
Kun je eigenlijk niets mee.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2009, 09:16 »
FF gekeken maar zie voorlopig alleen maar poi ( points off interests) files en geen kaart materiaal.
Kun je eigenlijk niets mee.

Nee, hoor ik vond er net de kaart van Oostenrijk in Garmin GPSMAPSUP formaat, gewoon naar je GPS kopieren en je hebt de kaart er in staan......

Zie: http://downloads.cloudmade.com/europe/austria/austria.img.zip
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #3 Gepost op: 15-03-2009, 21:00 »
Simmetje, waarmee open je dit?

Ik wil marocco openen maar geen idee hoe.

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #4 Gepost op: 15-03-2009, 21:16 »
Uitpakken met 7.zip, krijg je ws 1 enorm .img file. Dit kopieren of slepen naar je GPS.
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #5 Gepost op: 16-03-2009, 21:54 »
dat kopieren of slepen naar je GPS, geldt dat alleen voor eentje met SD kaart erin of zo?
 
Ik ben wel benieuwd hoe zo'n kaart in een 278 komt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #6 Gepost op: 16-03-2009, 22:11 »
Marcel

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #7 Gepost op: 16-03-2009, 22:15 »
dat kopieren of slepen naar je GPS, geldt dat alleen voor eentje met SD kaart erin of zo?
 
Ik ben wel benieuwd hoe zo'n kaart in een 278 komt.

Als je GPS een PC-aansluiting heeft moet dat kunnen toch? Hij zal zich dan voorstellen als 'Verwisselbare Schijf: G' of zo?
 
Die (Micro)SD-kaartjes zijn handig omdat je grote hoeveelheden data vooraf op verschillende SD-kaartjes kunt zetten en op die manier snel data kunt wisselen op je GPS.
 
Maar hier zeg ik niks nieuws of wel?
 
PS: Dat slepen in dit geval omdat ik een kaart via een torrent heb gehaald en deze niet op MapSource werkt maar wel op de GPS. Anders kan het via MapSource.
 
Harm

 
 
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #8 Gepost op: 16-03-2009, 23:03 »
een 278 / 276 / 196 meldt zich niet als verwisselbare schijf  :(

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #9 Gepost op: 17-03-2009, 14:56 »
Pff geen idee die prullen zijn allemaal verschillend. Een 278 werkt met Garmin kaartjes, maar heeft wel de optie van data-invoer.
 
Ik heb zelf een 60. Als ik via Mapsource iets erin wil zetten, sluit ik hem alleen maar aan met de kabel. Als ik rechtsreeks op de SD-kaart wil werken, heeft de 60 in het menu een item 'Interface', met daarachter 'USB-bulkopslag'. In dat geval meldt hij zich als 'Verwisselbare Schijf G:' in 'Mijn computer'.
 
Zou die 278 alleen met Garmin-voorgeprogrammeerde kaartjes werken nee toch?? Ik vind hem prijzig genoeg..
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #10 Gepost op: 17-03-2009, 15:23 »
sp2720 en 278 hebben intern geheugen en kun je via de webupdater tool aanpassen. daar is een command line commando voor welke ik zelf gebruikt heb om Europa navigator 2009 NT erop te zetten. alleen wist dit commando wel AL je oude kaarten van je interne geheugen (wat bij mij geen probleem was) voordat hij de nieuwe kaarten erop zet
 
WAARSCHUWING: ONDERSTAAND COMMANDO KAN JE GPS ONBRUIKBAAR MAKEN INDIEN VERKEERD GEBRUIKT!
in CMD prompt:
C:GarminWebUpdaterWebUpdater.exe /upload_file rgn=49 path=X:GarminGMAPPROM.IMG -autorun usb /unlock_check fid=378 pid=1 /i
 
rood is installatie directory van de webupdater (kan gedownload worden van garmin website)
blauw is locatie van de .img file
oranje is het mapid van de kaart die je wil laden (voorbeeld is van CN2009NT).
 
zie ook: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=19558
 
ANDERE OPTIE:
Het beste werkt het als je de kaarten ook in mapsource zou kunnen openen en dan naar je GPS kan versturen: dan kun je meerdere kaarten naast elkaar in je GPS gebruiken. Hoe je een .img file als kaarten in mapsource krijgt ben ik nog niet achter, maar zou ik wel graag willen weten omdat ik nog geheel italie als .img file heb liggen welke ik graag op mijn GPS zou hebben...[/color]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #11 Gepost op: 17-03-2009, 15:38 »
Een .img bestand kan je zonder installer niet in mapsource openen.

Het img-bestand stuur je met het programma img2gps naar je toestel (zie hierboven). Dan staat die kaart op je geheugenmodule. Is de kaart groter dan je module kan het niet. Geen andere mogelijkheid voor een 278 of soortgelijk toestel zonder sd-kaartje.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #12 Gepost op: 17-03-2009, 15:49 »
kun je met img2gps steeds kaarten 1 voor 1 toevoegen of moet je steeds per keer alle kaarten selecteren die je op je gps wil hebben?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #13 Gepost op: 17-03-2009, 16:53 »
De kaarten die je wilt laden zet je in 1 map. Die map open je in het programma en vervolgens vink je ze aan. Op de site staan ook wat screenshots. Het werkt eigenlijk erg simpel.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: nieuw roadmap site
« Reactie #14 Gepost op: 17-03-2009, 20:54 »
De kaarten die je wilt laden zet je in 1 map. Die map open je in het programma en vervolgens vink je ze aan. Op de site staan ook wat screenshots. Het werkt eigenlijk erg simpel.

dat snap ik, maar is het ook mogelijk om na de eerste keer wat kaarten geladen te hebben er later nog een extra kaart bij te zetten zonder dat je weer die eerste set kaarten erbij moet laden? scheelt namelijk nogal wat tijd als je niet steeds alle kaarten over hoeft te zetten :)