Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Schijfrem gezocht  (gelezen 1692 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Schijfrem gezocht
« Gepost op: 14-03-2009, 01:11 »
Voor mijn big wil ik een ktm achterwiel plaatsen, deze zijn een pak lichter dan het dr big wiel.
 
Echter is de schijfrem te klein die op de ktm achterwielen zitten, namelijk 22 cm, terwijl de big 25cm achterschijfrem nodig heeft.
 
De mooiste optie zou zijn om een kant en klare schijfrem van 25cm op de ktm naaf te plaatsen, maar ik ben die nog niet tegengekomen. Kent iemand een achterschijfrem van 25cm die op een ktm naaf lc4, sx 2xx,3xx, (1990-2000) past?
 
Een andere optie is een schijfrem laten maken. Heeft iemand hier ervaring mee en een goed adres?
 
Bedankt!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Schijfrem gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 14-03-2009, 02:31 »
Kan je niet een adapter op je remklauw maken, zoals in de SM soms met het voorwiel wordt gedaan.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Schijfrem gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2009, 08:18 »
Zo'n adapter gebruiken ze volgens mij alleen voor als je van een kleine schijf naar een grotere gaat. En ik ga van 25 naar 22cm.
 
Op zich heb ik wel overwogen om de huidige adapter plaat aan te passen (kleiner te maken) maar dat lijkt toch een stuk lastiger dan je in eerste instantie verwacht.
 
Kortom, een grotere schijf plaatsen lijkt nog steeds de makkelijkste en beste oplossing.

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Schijfrem gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 14-03-2009, 10:32 »
kan aan mij liggen maar je spreekt jezelf nu tegen

eerst moetje een grotere schijf hebben:
Citaat
Echter is de schijfrem te klein die op de ktm achterwielen zitten, namelijk 22 cm, terwijl de big 25cm achterschijfrem nodig heeft.

en dan ineens een kleinere:
Citaat
Zo'n adapter gebruiken ze volgens mij alleen voor als je van een kleine schijf naar een grotere gaat. En ik ga van 25 naar 22cm.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Schijfrem gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 14-03-2009, 13:08 »
kan aan mij liggen maar je spreekt jezelf nu tegen

Ligt inderdaad aan jou ja  ::)

In tweede instantie wordt niet meer over de schijf gesproken, maar over de positie van de remklauw. Lees het nog maar eens. (ik moest het ook 2x lezen  :P)

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Schijfrem gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 14-03-2009, 15:02 »
erg onleesbaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Schijfrem gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 14-03-2009, 16:13 »
Oeps, ja beetje verwarrend, ik zal het een beetje duidelijker te formuleren:
 
Ik heb dus een grotere schijfrem nodig, geen grotere remklauw houder. óf de 22cm schijfrem behouden en een kleinere remklauw houder.
 
Voor mijn remklauw met remklauwhouder die is gemaakt voor een 25cm schijf zoek ik nu een schijfrem van 25cm die op een ktm/husky achterwiel past.
 
Standaard zit er een 22cm schijf op het ktm wiel. Een mogelijkheid zou dus kunnen zijn de remklauwhouder voor 25cm aan te passen naar 22cm, maar dit is dus een lastig klusje. In dit geval zou ik dus van 25cm naar 22cm schijf gaan.
 
De remklauwhouder icm met de één zuiger remklauw van 22cm plaatsen is geen optie vanwege te weinig remvermogen.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Schijfrem gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 14-03-2009, 21:13 »
http://www.braking.nl/

Dit is de site van een bedrijf dat niets anders doet dan schijven voor diverse motor(crosser)s te leveren.

Moet gek lopen als ze niet een passend schijfje voor je hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Schijfrem gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 14-03-2009, 23:57 »
LC8 en 690 hebben een 240mm schijf, misschien kom je daar er net mee?
zelfde gedempte kettingdragen ...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Schijfrem gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 15-03-2009, 16:55 »
Heren bedankt voor deze nuttige antwoorden, ik ga hier mee aan de slag.