Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690R Ready to Rally  (gelezen 30816 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #105 Gepost op: 16-06-2009, 10:52 »

Hoe wil je dat dan "hufterproof" vastmaken??? Je hebt geen subframe........
aan het (koffer)rek
foto s heb ik nog  niet want het tankje is nog niet klaar :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #106 Gepost op: 17-06-2009, 08:33 »
zoals ik al zei: Persoonlijk vind ik een tankje aan de achterkant onzinnig: Je hebt daar al veel gewicht van de originle tank, en de bevstiging blijft behelpen ivm afwezigheid achterframe.
 
Achter de originele voorkappen kanje volgens mij makkelijk 5 liter kwijt.... Als iemand daar nu een fatsoenlijk tankje van zou maken!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #107 Gepost op: 28-06-2009, 16:57 »
Best 690 ridders....ik zat vandaag eens te kijken waar je op een 690 de opnemer van IMO zou kunnen bevestigen. Bestaat er een speciale opnemer daarvoor? Of is het signaal van de orginele KM-teller opnemer af te tappen? Ik heb een IMO 100R. Ook ben ik benieuwd waar jullie dat stekkerkastje zouden plaatsen. Mijn 690 is een gewone, zonder R).
Bedankt!
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #108 Gepost op: 28-06-2009, 17:07 »
in de remklauw-bracket zit al een gat met 8mm draad voor een inschroef-opnemer. Magneetje zet je in je remschijf (bijv gaatje boren in een van de spijlen).

Aftappen zou ik niet doen: Originele sensor krijgt signaal van de 6 remschijfboutjes: dus 6 pulsen per omwenteling. Het is een hallsensor, geen reed-relais (schakelaartje).

Verder is het zowieso slim om voor de 2 systemen ook 2 sensors te gebruiken... das namelijk net wat altijd stuk gaat.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #109 Gepost op: 28-06-2009, 17:48 »
Best 690 ridders....ik zat vandaag eens te kijken waar je op een 690 de opnemer van IMO zou kunnen bevestigen. Bestaat er een speciale opnemer daarvoor? Of is het signaal van de orginele KM-teller opnemer af te tappen? Ik heb een IMO 100R. Ook ben ik benieuwd waar jullie dat stekkerkastje zouden plaatsen. Mijn 690 is een gewone, zonder R).
Bedankt!

De IMO is wat 'irritanter' dan de ICO (deze past in het standaard KTM montage punt), ik heb een beugeltje gemaakt en dit een het standaard KTM punt gemonteerd. Nilzz heeft het nog netter gedaan en een beugeltje gemaakt dat onderaan de vorkpoot was gemonteerd. Hij gebruikt daar 1 van de boutjes van de bescherming van de vork voor.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #110 Gepost op: 28-06-2009, 19:35 »
Ik heb een beugeltje op een van de bouten van de vooras gemonteerd. Zit ie wel aan de voorkant van je poot.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #111 Gepost op: 28-06-2009, 21:37 »
Ik heb een beugeltje op een van de bouten van de vooras gemonteerd. Zit ie wel aan de voorkant van je poot.
pics svp.
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #113 Gepost op: 29-06-2009, 14:45 »
Bedankt voor de info, de foto en het linkje! Die had ik bij TT niet gevonden onder "Yamaha - Super Enduro". Fijn om te weten dat deze past !!
Als ik iets verder zoek vind ik misschien ook wel een Roadbook houder die past op de 690 :) Bij Aprilia misschien?
Ik zal dit topic goed in de gaten houden en hoop dat er voor de 690/R nog gezamelijke inkoopacties / produceeracties komen.
Super!
Grz. Jeroen

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #114 Gepost op: 29-06-2009, 14:58 »
Bedankt voor de info, de foto en het linkje! Die had ik bij TT niet gevonden onder "Yamaha - Super Enduro". Fijn om te weten dat deze past !!
Als ik iets verder zoek vind ik misschien ook wel een Roadbook houder die past op de 690 :) Bij Aprilia misschien?
Ik zal dit topic goed in de gaten houden en hoop dat er voor de 690/R nog gezamelijke inkoopacties / produceeracties komen.
Super!

De EXC Roadbookhouder versie werkt :) Standaard voorbereid voor het TT Roadbook.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #115 Gepost op: 29-06-2009, 15:42 »
De EXC Roadbookhouder versie werkt :) Standaard voorbereid voor het TT Roadbook.
Dutchie.....begrijp ik dat de TT-roadbookhouder voor de EXC (vanaf bouwjaar?) past op de (gewone) 690?
Grz. Jeroen

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #116 Gepost op: 29-06-2009, 16:07 »
Dutchie.....begrijp ik dat de TT-roadbookhouder voor de EXC (vanaf bouwjaar?) past op de (gewone) 690?

Ik heb de tot 2008 versie op mijn normale 690. De koplamp van de 'normale' is wat groter dan van de 690R, heb hiervoor 2 kleine begeultjes/stripjes uit aluminium gemaakt om de normale bevestigingspunten van de koplamp te 'verlengen'. Begreep van advrider forum dat de 'na 2008' versie van de roadbook holder wel normaal zou passen maar houd me er niet aan vast. Ik de OER rally met de tot 2008 versie en het touratech roadbook gereden en mijn stripjes zijn niet gebroken. Roadbook houder is wel gebroken (misschien door een valletje) maar dat kwam denk ik omdat ik naast het roadbook tevens een ICO100R en mijn GPS er met allerlei kunst en vliegwerk bovenop had geschroefd. Tijdens de Rally even laten lassen en heeft me daarna geen enkel probleem meer opgeleverd. Denk dat dit puur een probleempje was door mijn aanschroef/opbouw werk waardoor eea aardig vibreerde.




There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #117 Gepost op: 30-06-2009, 06:10 »
Is volgens mij al eerder voorbij gekomen; EXC roadbookframe 2009.!
Past perfect.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #118 Gepost op: 02-07-2009, 11:00 »
Dutchie, Toon, bedankt voor deze info (en mooie foto's  Dutchie!!). Ik begrijp dat het de KTM Powerpart roadbook houder is. En niet een Touratech ding.
 
ROAD BOOK CARRIER EXC 08-09
780.12.090.000
Grz. Jeroen

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690R Ready to Rally
« Reactie #119 Gepost op: 02-07-2009, 13:33 »
Dutchie, Toon, bedankt voor deze info (en mooie foto's  Dutchie!!). Ik begrijp dat het de KTM Powerpart roadbook houder is. En niet een Touratech ding.
 
ROAD BOOK CARRIER EXC 08-09
780.12.090.000

Correct, is een powerpart en niet TT. Roadbook op de foto is dus wel van TT en mijn EXC tot 08 roadbook houder is dus standaard voorbereid voor het TT Roadbook ding.

Als aangegeven is de NA 08 houder de betere.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog