Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 139878 keer)

Offline member

• In order to go faster - go slower
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #30 Gepost op: 04-05-2009, 07:20 »

Ik wil me in deze van elk commentaar te onthouden, want, any which way, is het íemand tegen het zere been..

Het probleem is de hoofdzaak en de bijzaak: de hoofdzaak is handhaven in de natuur en daarom wordt je aangehouden. De bijzaak wordt hoofdzaak als er niets groens te bekeuren blijkt.

Op bijzaken mag zo iemand rustig de 'discretionaire bevoegdheid' uit de kast trekken, een goede gerichte waarschuwing geven over iets aan jou of je motor en vervolgens respect oogsten.

Ik heb wat vrienden en familie bij de politie en het merendeel hangt de laatste methode aan.

De mierenneukenden zijn in de minderheid hoor, maar besmeuren wel het blantsoen van het hele korps (als ze al ergens bij horen, die BOA's).

En dat zere been Harm, daar moeten ze maar aan wennen. In Nederland zijn we gewend om alles te bediscussieren en alles en iedereen ter verantwoording te roepen. Geen me eens een reden waarom de diender daar aan zou moeten ontsnappen?

Op de politieschool leren ze complexe onderwerpen en zelfs 'discretionaire bevoegdheid':

Eerste weken waren vooral veel wennen. Strafrecht, Politiewet, discretionaire bevoegdheid, artikel 310, staande houden, aanhouden, aangifte, ambtelijke taal, redenen van wetenschap, de begrippen vlogen me om de oren!

Bron: Angelique Linkje

Ik zal wel even een apart draadje openen, want anders raakt dit draadje te veel off-topic!

Advertenti3: