Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 209376 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1200 Gepost op: 06-12-2020, 15:39 »
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat als ik daar met een 4x4 rij mensen zelfs een stapje opzij doen om een beetje ruimte te geven.
Image is alles tegenwoordig.

Marcel

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1201 Gepost op: 06-12-2020, 15:51 »
Wat ik zie.
De andere kant van het verhaal .
Temeer een oud politieman.
RVV. https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2019-07-01
Hoofdstuk II. Verkeersregels
§ 1. Plaats op de weg
1 Voetgangers gebruiken het trottoir of het voetpad.
2 Zij gebruiken het fietspad of het fiets/bromfietspad indien trottoir en voetpad ontbreken.

m R 305 als voetganger niet het voetpad of trottoir gebruiken    40
m R 306 als voetganger bij ontbreken van voetpad of trottoir niet het fietspad of het
fiets/bromfietspad gebruiken 40


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1535
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1202 Gepost op: 06-12-2020, 16:08 »
Die verkeersregels worden door iedereen anders geïnterpreteerd, zelfs op de grote weg. Lijkt bij deze tijd te horen verkeershufters en zo.

Maar terug naar het bos, als iedereen dezelfde doorgang gebruikt, al dan niet met een door paaltjes afgescheiden loop of fiets gedeelte neemt iedereen het voor hem best begaanbare {of juist niet ;} deel van het pad. Kortom, je moet elkaar plek en ruimte gunnen. We rijden hier niet op de snelweg of een druk kruispunt met allerlei aanwijzingen.

We leven nou eenmaal in een klein land met veel te veel mensen. Ik denk dat 10 miljoen zo'n beetje de bovengrens moet zijn. Misschien ooit, in de verre toekomst
De hele planeet is overvol inmiddels met 7.800.000.000 mensen, maar dat is een ander verhaal.

Post Merge: 06-12-2020, 16:26
Voor diegene die benieuwd is naar wat er is gebeurd, zie het bewijs. Echt een knieschot deze gasten...


https://www.vkmag.com/magazine/man_wandelt_met_kleinkinderen_op_strabrechtse_heide_motorcrossers_slaan_mobiel_uit_zijn_handen
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1819
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1203 Gepost op: 06-12-2020, 17:29 »
Als je iemand filmt kun je verwachten dat die verhaal komt halen. En als er iemand het gesprek agressief begint is het die ouwe sjaak zelf wel.
Wat er niets aan af doet dat je niet met crossers in het bos mag komen. En ook al waren het gekentekende motoren op een openbaar pad (kan ik zo niet zien) dan nog heeft het geen enkele zin om in gesprek te gaan dus niet slim van die crossers dat ze stoppen.

Dit bericht kwam op de Omroep Brabant-app binnen als 'Breaking nieuws', dat vind ik dan weer erg overdreven.
Hoezo ? Je wordt gefilmd je zwaait een keer en je tokkelt netjes langs.
Met je enduro met kenteken en enz.

In dit geval gewoon domme actie.

Het hele verdere verhaal over paarden in angst en de rest is natuurlijk Sensation en leest lekker weg.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1204 Gepost op: 06-12-2020, 17:57 »
mijn maatje in Portugal, op het strand met zijn E-xc .... geen enkel probleem, de strandtenthouders vonden het prachtig


En ik hoorde van mannen uit Ermelo een soortgelijke ervaring op de Veluwe.
Misschien toch wel een goed idee zo'n elektrisch ding


Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1205 Gepost op: 06-12-2020, 19:27 »
In het stuk wat mikemasters post wordt nog even gemeld dat je voor 15 euro op een uitdagender baan kunt rijden.


Heeft iemand daar info over ?
Ik weet bijna niks in Nederland.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1206 Gepost op: 06-12-2020, 19:52 »
Daar zullen ze officiele crossbanen mee bedoelen, tenminste rondom de oirschotse hei liggen 2 crossbanen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1207 Gepost op: 06-12-2020, 20:33 »
Aha, dus niet meer uitdaging en niet voor 15 euro.


Ik vindt het jammer dat er alleen maar in problemen gedacht wordt en niet in oplossingen.
Hebben we het er nog niet eens over dat de media bij voorbaat verhalen en feiten verdraait.


Dat dat werkt zie je op dit forum al terug.
Zo gaat er weer een stukje verdraagzaamheid verloren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 421
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1208 Gepost op: 07-12-2020, 09:58 »
Tsja ach. Deze gepensioneerde Rambo is wel wat gewend ('voor de duvel zelf niet bang' lees ik in een interview).
Maar goed is het niet, ook niet voor de recreatieve offroadrijder in Brabant (waar ik zelf toe behoor).
Wat dit soort acties resulteert alleen maar in extra aandacht en controles.



Post Merge: 06-12-2020, 14:02

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3302860/marechaussee-jaagt-op-wildcrossers-op-oirschotse-heide


Hier nog maar eentje dan.
Dit keer geen crossers zonder kenteken en verzekering maar een allroad incl. bagagekoffer.
Die dan weer wel ergens rijdt waar het niet mag.


In dat artikel staat het volgende:
Wat volgens majoor Pieter ook voorkomt is dat militairen tijdens een oefening gestoord worden. "Soms is het juist de bedoeling dat militairen onzichtbaar opereren en dan schrik je enorm als er ineens een crossmotor uit het niets bijna over je heen rijdt."

Een betere training voor de militairen is er toch niet? Net alsof een situatie in een oorlogsgebied geregisseerd is... Daar moet je ook rekening houden met onverwachte situaties ;D
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1209 Gepost op: 07-12-2020, 11:03 »

 :)


Ik vermoed dat de controles meer gebaseerd zijn op politieke druk dan op concrete overlast. Er liggen daar kilometerslange knippenpaden waar echt niemand gaat wandelen en die militairen zal het allemaal weinig boeien. Hun eigen enduroteam rijdt daar trouwens ook regelmatig. Die zullen we wel niet aanhouden lijkt me.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1210 Gepost op: 07-12-2020, 22:56 »
Voor diegene die benieuwd is naar wat er is gebeurd, zie het bewijs. Echt een knieschot deze gasten...
Toontje lager aub


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1212 Gepost op: 08-12-2020, 00:29 »
Omroep Brabant wederhoor: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3303591/motorrijden-in-het-bos-is-lang-niet-altijd-illegaal-mensen-steken-hun-middelvinger-naar-me-op?fbclid=IwAR1a6R6TKLwGksWgVmos7AuM_V2VxB2u51p5xw4q1q0qOOYO1KPiQZ501js
We gaan vooruit.
Geweldig dat een ouwe wildcrosser als Eddy dit mag uitleggen  :D  Maar idd goed dat er ook plaats is voor een ander, genuanceerder geluid

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 67
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1213 Gepost op: 08-12-2020, 08:42 »
Blij dat er nog wederhoor gedaan wordt, het tv-item op RTL-nieuws gisteravond werd ik gewoon een beetje pissig van..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1214 Gepost op: 08-12-2020, 09:18 »