Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Knak, auw  (gelezen 9244 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Knak, auw
« Reactie #30 Gepost op: 26-03-2009, 21:18 »
Ik zou toch nog wat verzichtig zijn met bewegen ook al voel je geen pijn.
Laat de boel goed genezen, is niet handig om beperkt te zijn in je doen en laten maar over 2 jaar weet je niet eens meer dat je 2 weken rustig aan hebt gedaan.
Als je nu te wild doet kan het goed zijn dat je er over twee jaar aan herrinert wordt.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Knak, auw
« Reactie #31 Gepost op: 28-03-2009, 16:27 »
He Niek,
Balen man, het beste met je herstel! Zal nog niet meevallen om 3 weken stil te zitten.
 
Hoe zit dat met een pianotoets???
 
Dacht altijd dat Yamaha meer met pianotoetsen en met stemvorken had.
KTM ook muzikaal geworden?
 
groet
Meik
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Knak, auw
« Reactie #32 Gepost op: 30-03-2009, 20:12 »
Je wordt behoorlijk muzikaal met zo'n pianotoets, zeker als ze je t-shirt proberen uit te trekken in het ziekenhuis :D .

Vandaag weer naar m'n werk (met blik), is toch wel beter dan thuiszitten. Gisteren een goeie massage gehad (moeder doet sportmassages) dus nu lekker soepel en ik kan al weer veel bewegen zonder pijn of vreemde knakken. Einde van de week maar eens proberen op de motor te zitten....
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Knak, auw
« Reactie #33 Gepost op: 30-03-2009, 22:03 »
Balen Niek. Gelukkig heeft jouw ex-accu geen gebreken..  ;)
Beterschap. Zo te horen gaat het iig de goede kant op!
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Knak, auw
« Reactie #34 Gepost op: 05-04-2009, 11:37 »
Vorderingen  :) . Ik kan me al weer een beetje opdrukken en wat ander krachtoefeningen. Stijfheid wordt ook al weer minder met wat rekoefeningen. Van de week nog wat krachttraining en dan een proberen op de MTB.

Dus 18 april ben ik zeker bij de Verhoeven training!
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Knak, auw
« Reactie #35 Gepost op: 05-04-2009, 12:14 »
Perfect! Mij koste het zeker een week of 4 voor ik weer pijnvrij een lepel kon optillen. Terwijl ik niet eens een pianotoets heb.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Knak, auw
« Reactie #36 Gepost op: 06-04-2009, 08:48 »
WTF is een pianotoets  ???
 
(Maar om bij de muzikaliteit te blijven, mensen vragen mij wel eens of ik een saxofoon in m'n broek heb of dat ik gewoon blij ben om hen te zien  :P :-\ ;) )
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Knak, auw
« Reactie #37 Gepost op: 10-05-2012, 11:27 »
Mooi draadje. Bij mij is het nu anderhalve week geleden dat ik een redelijk gecompliceerde sleutelbeen-breuk opliep (links). Afgelopen vrijdag zei de arts in het ziekenhuis dat ik maar moest proberen zoveel mogelijk te bewegen en dat gaat nu wel goed eigenlijk. De spieren trekken nog wel een beetje en ik heb zojuist gebeld om morgen maar met fysio te beginnen. Volgens de fysio zou het bot nog niet aangegroeid kunnen zijn; ik heb echter het vermoeden van wel, althans het voelt zo en de botdelen bewegen ook niet meer langs elkaar (dat laatste voel je echt wel...). Sleutelbeen staat wel scheef (meer rechtop dan het origineel) en steekt bij de breuk ook iets naar boven uit. Verkering met een top-model zit er dus niet meer in.


Vraag aan de breuken-experts hier: is het verstandig om nu al te beginnen met bewegen?
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Knak, auw
« Reactie #38 Gepost op: 10-05-2012, 11:32 »
Nee, in mijn optiek niet. het duurt een week of drie tot er hechting is. dat het niet meer schuurt of kraakt kan betekenen dat hechting begint. kan ook betekenen dat omliggend materiaal dikker/dunner is geworden waardoor het anders voelt of klinkt. ee beetje bewegen moet wel anders kans op frozen shoulder, maar zeer beperkt.


aan de andere kant: dokters en fysio's hebben er voor geleerd, ik kan alleen maar vallen  ;) [size=78%]. [/size]Overleg met hen.

Wat voor support gebruik je? gewone sling of een figure-8? bij die laatste had ik veel baat.

success!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Knak, auw
« Reactie #39 Gepost op: 10-05-2012, 12:26 »

Wat voor support gebruik je? gewone sling of een figure-8? bij die laatste had ik veel baat.

Hoi Remco, zo'n figure 8 is dat zoiets:



Dat lijkt mij wel wat; ik heb nu zo'n gewone sling, maar die gebruik ik nauwelijks meer.


KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Knak, auw
« Reactie #40 Gepost op: 10-05-2012, 14:49 »
Klopt. houdt je schouder goed naar achteren zodat je sleutelbeen zo recht mogelijk (maar nog steeds scheef) aan elkaar groeit. Verlichtte bij mij ook de pijn, maar daar heb jij niet zoveel last van geloof ik.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Knak, auw
« Reactie #41 Gepost op: 10-05-2012, 15:07 »
Dank; direct besteld. Pijn heb ik idd zo goed als niet meer; wel gehad maar zeker niet ondraaglijk. De meeste pijn in de bus bij JW op het zandpad van de baan naar het de snelweg (hobbel-de-stuiter etc.).
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Knak, auw
« Reactie #42 Gepost op: 10-05-2012, 15:19 »
Tja, motor rijden kan ie ondertussen, maar in een bussie  :P


Zou ook voorzichtig zijn met bewegen. Met m'n duim ben ik ook erg vroeg begonnen met bewegen, helemaal recht is ie niet geworden (weet niet of het bewegen de oorzaak was). Voorzichtig bewegen versterk natuurlijk wel de doorbloeding.


Je begint al een echte MX-er te worden met je bult op schouder maar nu nog een beetje trekken met je been als je loopt, sterkte!
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Knak, auw
« Reactie #43 Gepost op: 10-05-2012, 15:40 »
Je begint al een echte MX-er te worden met je bult op schouder maar nu nog een beetje trekken met je been als je loopt, sterkte!
voet in 2005 al eens gebroken tijdens hardlopen.....  ::)
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Knak, auw
« Reactie #44 Gepost op: 10-05-2012, 22:04 »
Ik heb al veel gebroken..


bij mij zeggen ze ook vaak: Kan niet dat het al aan elkaar zit... maar dat is dan vaak toch zo.
Laatste keer met mijn duim stond ie er de eerste er na 3 weken heel erg naast: Zo ver dat het nooit vast kon zitten...
Bij de 2e operatie was bleek ie echter toch echt wel zo vast te zitten, dan ze hem los moeten breken (krak), ook al was dat op de X-ray niet echt zichtbaar als bot. (ik was er zelf bij... armprik)
Dus mijn mening: Het zit wel aan elkaar... alleen sterkte heeft het ng niet: Ga je nu belasten dan gaat het weer stuk, of groeit het niet aan elkaar.
Mijn motto bij die dingen: Bewegen ZONDER kracht. Daarbij geldt: als het savonds dik wordt of te veel zeer doet heb je een beetje te veel gedaan. Als het de volgende ochtend nog dik is... dan hebje echt te veel gedaan!


succes. nog 4 weken en je rijdt weer.