Ik heb nu een paar keer met mijn kleinste aanwinst gereden, en op een of andere manier loopt-ie niet lekker stationiar (nogal onregelmatig, en na een paar minuten slaat ie af) en ploft bij een warme motor een beetje terug. Dit is dan te voelen in de carburateur. Vanmiddag op de terugweg (over de weg) bleef ie voor het stoplicht, na pakweg 5 kilometer met 90 kpu juist hoog stationar draaien. Heeeeel langzaam komt ie dan weer terug naar een normaal toerental, maar dan moet ik wel een beetje gas houden om m niet af te laten slaan. Starten gaat koud matig (zonder luchtfilter trouwens een stuk beter...), warm starten gaat goed.
Ik was vanmiddag een paar uur in Vleuten, en tijdens het rijden zelf heb ik er weinig last van, ook niet bij technische stukjes.
Ik heb de carburateur volgens het boekje afgesteld, en de originele demper en uitlaatbocht zitten erop.
Ik zit te denken aan een lekkende klepseal of versleten carburateurdelen (luchtmengselschroef, naald/naaldbuis, gasschuif), versleten want dat ding is natuurlijk al uit 1991, maar misschien hebben jullie nog wel een idee.