Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: niet starten inversnelling 640 lc4  (gelezen 2764 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
niet starten inversnelling 640 lc4
« Gepost op: 12-04-2009, 19:53 »
zoals in titel al zegt mijn 640 adventure uit 1989 (vorige eeuw klinkt dat oud)
wil niet starten als hij afslaat in de versnelling. Ik trek koppeling in maar start niet alleen als ik hem vrij zet.

Zit er op koppeling een stekker/sensor of zo? Die dan niet werkt zeg maar.
Zit een hydraulische koppeling op.

Tips zijn welkom ik ben het Wp handboek al aan het door snuffelen.

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4384
Re: niet starten inversnelling 640 lc4
« Reactie #1 Gepost op: 13-04-2009, 11:06 »
Op de mijne zit idd een schakelaar op de koppeling, zie je aan kabeltje. Zou daar eens naar kijken.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: niet starten inversnelling 640 lc4
« Reactie #2 Gepost op: 13-04-2009, 14:09 »
Kan zijn dat je koppeling plakt, hebben adventure's meer last van.
Als hij warm is gaat het waarschijnlik wel.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: niet starten inversnelling 640 lc4
« Reactie #3 Gepost op: 13-04-2009, 20:39 »
Citaat
Kan zijn dat je koppeling plakt, hebben adventure's meer last van.
Als hij warm is gaat het waarschijnlik wel.                      

dat doet hij inderdaad wel ja moet eerst 2 minuten stationair pruttelen anders slaat hij meteen af als ik de versnelling intrap. Heb af en toe ook het idee dat met volgas in hoge versnelling wat slipt maar dat kan ook wielspin zijn. ;D

Vanmorgen drie rond gereden heerlijk stukje modder gevonden en deel capella stampers  rit uit mijn geheugen. Moet wel wennen aan de hoogte en de geringe stuur uitslag ivm roadbookhouder. Verder top.

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: niet starten inversnelling 640 lc4
« Reactie #4 Gepost op: 10-08-2009, 13:31 »
mag ik hier nogmaals op inhaken!

Het ligt in dit geval aan de  koppelings switch die er niet op zit (wel erbij in onderdelen kist)
Als ik die erin prik in kabelboom dan is het opgelost, maar aangezien die hydraulische koppeling er bij jw is opgekomen denk ik die daarom eraf is ivm geen plek op hendel aan stuur.

Zijn er mensen die die schakelaar gewoon hebben doorverbonden of vastgetaped zodat motor denkt dat koppeling is ingetrokken of blijft er dan een relais open staan. Ik neem aan dat het geen probleem is maar mocht iemand anders denken laat maar horen.

frank

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: niet starten inversnelling 640 lc4
« Reactie #5 Gepost op: 10-08-2009, 17:24 »
dat doet hij inderdaad wel ja moet eerst 2 minuten stationair pruttelen anders slaat hij meteen af als ik de versnelling intrap. Heb af en toe ook het idee dat met volgas in hoge versnelling wat slipt maar dat kan ook wielspin zijn. ;D


Dan zijn het idd je platen. Olie vervangen door olie met reinigende werking (bijv Motorex) en dan moet het dan verloop van tijd weggaan.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: niet starten inversnelling 640 lc4
« Reactie #6 Gepost op: 10-08-2009, 18:02 »
frank,


volgens mij was het al zo voordat de koppeling erop kwam, dus daar zie ik geen verband, of het moet toeval zijn...
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: niet starten inversnelling 640 lc4
« Reactie #7 Gepost op: 11-08-2009, 11:51 »
Citaat
frank,


volgens mij was het al zo voordat de koppeling erop kwam, dus daar zie ik geen verband, of het moet toeval zijn...                      

oh dat zou kunnen maakt ook niet uit hoor jw dat switchje zit er netjes bij hoor in de kist. Vraag me alleen af of ik hem kan door verbinden probeer het gewoon kijk wel wat het wordt.

frank hobbybob

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: niet starten inversnelling 640 lc4
« Reactie #8 Gepost op: 14-08-2009, 19:57 »
Zet je brommert eens op een bokje met het achterwiel los van de grond. Start hem in zijn vrij, knijp de koppeling in, zet hem in zijn een (misschien een beetje gas geven). Het achterwiel kan nu vrij draaien, dus als het je platen zijn (kan ook aan de olie liggen), zou het wiel nu moeten gaan draaien zonder dat je brommert afslaat...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: niet starten inversnelling 640 lc4
« Reactie #9 Gepost op: 15-08-2009, 02:48 »
Citaat
Zet je brommert eens op een bokje met het achterwiel los van de grond. Start hem in zijn vrij, knijp de koppeling in, zet hem in zijn een (misschien een beetje gas geven). Het achterwiel kan nu vrij draaien, dus als het je platen zijn (kan ook aan de olie liggen), zou het wiel nu moeten gaan draaien zonder dat je brommert afslaat...

het is opgelost hoor met die missende switch zie foto.

Die geeft signaal dat koppeling in is (of niet) maar bedankt voor het mee denken. Dat afslaan doet ze alleen als motor koud is 1 minuut  ach ja.
frank