Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?  (gelezen 81468 keer)

Offline member

Volgens mij komen Ze overeen de cdi maar ik zal eens kijken

Luchtfilter huis is een goede die zit erbij.

Frank

Offline member

is er iemand die een keer een blijk op zijn cdi wil werpen?


Ik krijg wat tegenstrijdige berichten over de cdi. Dat ik evt. een andere kabelboom zou moeten  ???
Ik heb op mijn  450 cdi 2 rijen van 18 pinnen in de connector.


Ik heb wat fotos als goed is hieronder.




frank

Offline member

  • *****
  • NC750X; FE570; 950SE
Zaterdag weer eens de 570 gestart om te trainen voor mijn aankomende rally. Ik had er al een half jaar niet op gereden omdat ik meer op de 950 rij, maar wat blijft het een fijne motor. Meteen starten en wat lijkt het een mountainbike ivm die zware. Zoveel grip aan de voorkant is ongelofelijk. Na 2u werd het jammer genoeg donker, maar toch weer flink de spiertjes een uithoudingsvermogen getraind op een vermakelijke manier.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Lekker man!

Offline member

  • *
Pas een husaberg fe450 uit 2011 aangeschaft en toch nog wat vraagjes over dit model.
Weet iemand of de km stand wordt opgeslagen in de teller unit of de cdi?
En als dit in de teller gebeurt zou deze volgens part nummer 54814069000gelijk moeten zijn aan die van KTM , iemand ervaring met vervangen van dit type tellers?


Daarnaast hoop ik eigenlijk ergens nog een 70 degree subframe tank te kunnen vinden maar acht de kans heel klein. Nu begreep ik dat originele sub frame ook om te bouwen was naar brandstof tank iemand hier ervaring mee die zijn tips hier voor wil delen?

Tevens ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de 2009/12 fe model voor gebruik van langere afstands offroad ritten zoals MS1000, Brabo en TET.
Ik wil zelf de fe mogelijk gebruiken voor een overland offroad trip naar Mongolië.
Ik heb op dit moment ook nog een DRZ400 maar vind deze aan de zware kant en vrij hoogtoerig op verbindingswegen, dus die gaat de deur uit.
Ik had 3 opties op mijn verlanglijstje staan:
1. KTM RFR 690 of 450 omgebouwd met 690 blok.  Maar twijfelde ivm hoge aanschafprijs en verkrijgbaarheid van onderdelen.

2. KTM 500exc, goede verhalen over gelezen maar hier in Nederland zijn prijzen nog redelijk hoog en geen heel groot aanbod.

3. Husaberg fe570, ook goede verhalen over gelezen alleen twijfelde in begin over leeftijd en beschikbaarheid van onderdelen, maar veel lijkt uit wisselbaar met KTM 530 en 500.


Zelf nu deze aangeschaft fe450

Nog niet helemaal naar wens had liever een 570 gehad. Iemand ervaring met blok wissel?
En dus nog opzoek naar subframe tank.
En eventueel een akra slip-on, kleine gewichtsbesparing en mooie looks maar niet belangrijkste voor nu.

Offline member

Ik heb een 570 gekocht ooit om de 450 te lepelen maar het luchtfilter huis is anders en 570 blok hoger?
De cdi is ook anders.

Zoek even terug in dit topic ik had dezelfde vragen toen
450 is perfect voor de midsummers en alles.

Wel oordoppen kopen

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

Offline member

  • *
Frenkie,

Bedankt voor je feedback.
Ik had hier boven inderdaad je vraag gezien over de CDI maar daar stond geen antwoord bij, dus was benieuwd of het nu wel of niet ging.
Maar is dus verstandiger om te kijken voor complete 570, en dan de accessoires over zetten mocht ik perse dat extra koppel willen.

Offline member

  • *****
  • Adventures.....
Overland naar Mongolie op een motor met zo weinig olie in het carter vind ik niet echt een aanrader, wat dat betreft ben je met ee DRZ of een Honda XR aan de veiliger kant. Ook een 660 heeft maar 1,7 l aan boord en bij KTM vinden ze 1 l op 100 km al aanvaardbaar.wat is daar heb zien rijden zijn allemaal oudere modellen, vaak Yamaha XT en BMW 1 en 2 cilinders.
je zou Beat eens moeten vragen, hij heeft een XR helemaal reisvaardig gemaakt is is oostwaards gereden voor een half jaar ofzo
dit is een perfect rustpunt voor elke transiberie ganger: https://www.facebook.com/profile.php?id=555853682&sk=wall&fref=gs&dti=1314743108581158&hc_location=group_dialog

Big....is history ..... 640 ook, nu een 690EnduroR en een CRF450

Offline member

  • *
Olie capaciteit ben ik me van bewust dat dit een risico is maar neem dit voor lief op de gewichtsbesparing.
KTM 500exc heeft vergelijkbaar olie capaciteit en daar mee gaat het ook goed.
Zie verhalen van Aaron steinmann:
https://www.remotemoto.com/articles/ktm500-review-aaron-steinmann/
https://advrider.com/f/threads/new-zealand-rtw-and-back-on-a-ktm500exc.1181912/page-104
The Rolling hobo:
https://therollinghobo.com/500exc
En remote Moto:
https://www.remotemoto.com/articles/ktm-500-10000-km-review/
Ik ben nog wel de optie aan het bekijken om capaciteit eventueel te vergroten zoals in dit artikel is beschreven:
https://expeditionportal.com/so-you-want-a-lightweight-adventure-travel-bike/

Link naar rust punt leidt mij naar Facebook homepage, heb je een naam dan zal ik hem zelf is opzoeken.

Offline member

Frenkie,

Bedankt voor je feedback.
Ik had hier boven inderdaad je vraag gezien over de CDI maar daar stond geen antwoord bij, dus was benieuwd of het nu wel of niet ging.
Maar is dus verstandiger om te kijken voor complete 570, en dan de accessoires over zetten mocht ik perse dat extra koppel willen.
Ik heb het blok weer verkocht teveel gedoe .
Ik kwam ook van een drz en het verschil is groot dus misschien eerst ff rijden? Ik vermoed dat je voorlopig genoeg plezier beleeft.
Ik heb haar al 6 jaar zie ik .
Frank

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Adventures.....


Link naar rust punt leidt mij naar Facebook homepage, heb je een naam dan zal ik hem zelf is opzoeken.
Igor Shalygin in de Siberische plaats Taisjet runt een eenvoudige bed & breakfast waar heel veel motorrijders verblijven en genieten van een echte Russische banja, overheerlijke traditionele maaltijden en zang bij het eten door zijn vrouw.volgens mij beheerd hij op facebook: Trans-Siberian Highway  en  Transsib-baikal-transit
Big....is history ..... 640 ook, nu een 690EnduroR en een CRF450

Offline member

Olie capaciteit ben ik me van bewust dat dit een risico is maar neem dit voor lief op de gewichtsbesparing.
KTM 500exc heeft vergelijkbaar olie capaciteit en daar mee gaat het ook goed.
Zie verhalen van Aaron steinmann:
https://www.remotemoto.com/articles/ktm500-review-aaron-steinmann/
https://advrider.com/f/threads/new-zealand-rtw-and-back-on-a-ktm500exc.1181912/page-104
The Rolling hobo:
https://therollinghobo.com/500exc
En remote Moto:
https://www.remotemoto.com/articles/ktm-500-10000-km-review/
Ik ben nog wel de optie aan het bekijken om capaciteit eventueel te vergroten zoals in dit artikel is beschreven:
https://expeditionportal.com/so-you-want-a-lightweight-adventure-travel-bike/

Link naar rust punt leidt mij naar Facebook homepage, heb je een naam dan zal ik hem zelf is opzoeken.

Hoeveel tijd wil je ervoor uittrekken? Vorig jaar ben ik in 3 maanden met een TTR die kant op gereden, Turkije -> Ferry -> Stans -> Rusland -> Mongolië in een redelijk relaxt tempo. Grove schatting dat 80% (zeker Europa/Turkije/Kazachstan en Rusland) weg kilometers zijn geweest. Mijn tip, vlieg naar de stans en ga daar x weken offroad rijden, of de TET  :)

Offline member

  • *
Begint aardig offtopic te worden, maar plan is +-6maanden verlof van April t/m begin oktober.
van uit NL z.s.m. naar de balkan vanaf daar TET grotendeels volgen tot aan Turkije dan bij Instanbull turkey in en vandaar uit naar midden turkey cappadocië en dan richting weer richting de zwarte zee naar Georgië, Armenië, boven langs Iran(als dit het toe laat, anders met de ferry), Turkmenistan, Oezbekistan, Tadzjikistan, Kirgistan, Kazachstan, Rusland, Mongolie (naar Ulanbatar) vandaar uit naar boven weer naar Rusland rond Lake Baikel en dan terug door Rusland richting Moskou en vanaf daar weer z.s.m. naar NL.
En als het trager gaat dan verwacht, en ik kom pas vrij laat in Ulanbatar aan dan met transsiberia express terug, of vliegen en motor op transport.

Offline member

Inderdaad offtopic maar gaaf plan, 6 maanden heerlijk! Ik heb de motor vanaf Ulaanbaatar teruggestuurd met Pan-Europa.de, prima bevallen, scheelt een hoop (saaie) kilometers. Succes!


Advertentie: