Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mitas nopjes..  (gelezen 7220 keer)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Mitas nopjes..
« Gepost op: 21-04-2009, 22:29 »
Hoi,
 
Ik ga met mn Twin naar de OER. En die prullen hebben 17" achterwielen. En daarvoor worden wel geschikte bandjes gemaakt, maar niet geimporteerd. Daar heb ik dus niks aan.
 
Mitas levert wel, bijvoorbeeld, een Stoneking (copycat van de Mefo Stonemaster).
 
Iemand bekend met Mitas?
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4374
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #1 Gepost op: 22-04-2009, 08:09 »
Kent Mitas niet, maar weet wel dat IRC een leuke band voor je heeft. Heb ik op m'n DR gehad. Vulcanduro heet ie, is goed hard (gaat dus lang mee) maar heeft ook flinke noppen. JW is er ook positief over.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #2 Gepost op: 22-04-2009, 08:29 »
De 17" Mefo Stonemaster is anders een perfekt bandje lijkt me. Als je die Mitas niet kunt vinden, er zijn genoeg mensen volgens mij met goede ervaring op een tweecylinder.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #3 Gepost op: 22-04-2009, 08:34 »
Mitas = Barum = Continental in Tjechie.

Maken al jaren zeer goeie allroadbanden. Gewoon dezelfde kwali als continental.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #4 Gepost op: 22-04-2009, 08:54 »
Red Baron ( transalpclub ) heeft goede ervaringen met de mitassen onder zijn alp. En die man rijdt behoorlijk door.

E

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #5 Gepost op: 22-04-2009, 10:04 »
De 17" Mefo Stonemaster is anders een perfekt bandje lijkt me.
:stupid:
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #6 Gepost op: 22-04-2009, 12:06 »
tkc80 en trackmaster II zijn toch prima banden voor dit doel. 1 lekker duur en 1 lekker goedkoop. Duidelijke keuzes,altijd makkelijk.
Marcel

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #7 Gepost op: 22-04-2009, 13:14 »
Voor de OER zou ik TKC80 laten staan, één natte dag of lekker klooien in een nat bos of op een kleihelling en je had gewenst dat je échte noppen had.

Trackmaster II (halverwege de week een nieuwe steken achter wellicht) of Stonemaster. Doen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #8 Gepost op: 22-04-2009, 15:19 »
Even brutaal half het topic kapen: hoe gedraagt de BF Goodridge Crossengo/Michelin AC-10 (schijnen dezelfde bandjes te zijn??) zich ten opzichte van de Kenda K760 Trackmaster? Kwa levensduur (asfalt..), modder, etc.?

Die dingen lijken ook leverbaar te zijn in de 'rare' 17" en 19" achterwielmaten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #9 Gepost op: 22-04-2009, 16:44 »
Ik heb nu al anderhalve AC10 opgemaakt en ik moet zeggen dat ik over de achterband zeeeer tevreden ben. Veel vlees, veel nop dus, relatief zachte compound maar toch zo taai dat er op stenige pistes geen of amper stukken afvliegen. Bij regen op asfalt niet gevaarlijk zoals een Desert en een mooie lage prijs, zeker voor een Michelin. DOT goedgekeurd, maar geen FIM. De Crossengo wordt niet meer gemaakt. Het gerucht ging dat ook de AC10 niet meer gemaakt werd maar dit is gelukkig niet waar.

Ik denk dat dit voor modder een betere keus is dan een FIM-bandje. Ook prima met de hand om te leggen in 18", dit ging zonder geweld gewoon goed. Ik heb er zo'n 1500km stenen mee gereden en een paar ritjes in NL en toen waren de nopjes rond. Het is een tweerichtingen band dus je kunt hem ook nog eens een keertje omdraaien voor betere grip in de drek.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #10 Gepost op: 22-04-2009, 18:43 »
Bij de Trakmaster kan ik me geen problemen herinneren met zijdelingse grip, de AC heeft me al meermalen verrast. Misschien is het mijn vering of wat anders, maar na mijn AC10 gaat er weer een Trakmaster op mijn KTM offroad wielen - dan weet ik het.
 
Tractie zat trouwens. Op de weg heb ik ´m niet gebruikt.
 
Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #11 Gepost op: 22-04-2009, 19:16 »
Ben gek op de Trackmaster, prima grip.. wint het zijdelings dik van de mefo.. en in modder en mul.. ook op de weg geen rare dingen.. en heb ze getest in regen en sneeuwstormen  :D
 
Doe er gemiddeld 2000km mee, waarvan dan lange heen/terug ritten op de snelweg met 110km/h.. noppen zijn dan halverwege en dan komt er vaak net die rit aan dat je vers rubber wil  ;)
 
Bij gebrek aan een weg a-band op dit moment ben ik die half versleten trackmasters aan het oprijden op de weg.. en die laatste kleine cm gaat maar langsaam weg.. zelfs met volgas testen van het K&N filter in combi met sport laser heeft ie veel grip op de weg als ie warm is en slijt ie niet echt hard en er vallen ook geen noppen af  8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #12 Gepost op: 22-04-2009, 19:34 »
Mannen superdank voor zoveel reacties!
 
Maar nu: WIE levert in NL een Stonemaster in 17", want ik krijg overal een nee!
 
(Trakmasters kun je sowieso niet in 17" krijgen hiero)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4374
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #13 Gepost op: 22-04-2009, 19:44 »
http://www.fittersmotoren.nl/

K760 130/90/17 55 euro

Versturen erg snel.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Mitas nopjes..
« Reactie #14 Gepost op: 22-04-2009, 20:13 »
En hoe zit het met levensduur AC10 vs. levensduur Trackmaster?

De Trackmaster is een geweldig bandje, tot nu toe verreweg het beste wat ik ooit onder m'n baggerbrikje gepropt heb.
(In ieder geval een stuk beter dan de Mefo Stonemaster. Die band houd niet van nattigheid, en al helemaal niet van nat gras)

Maar we gaan weer de droge periode in, dus ik zou ietwat tractie inwisselen voor langere levensduur (nouja, meer lagere bandenkosten per km) niet erg vinden; ik vind een dijkje afraggen op m'n baggerbrikje ook leuk. Of ermee naar het werk gaan en op de terugweg een omweggetje via wat zand maken; dan zit half Nederland toch achter het prakkie en is het lekker rustig.

Alleen is de spoeling weggoedgekeurde achterbandjes in 19" niet zo gek groot, en al helemaal niet als je een even goeie prijs/kwaliteitverhouding wil hebben als de K760.
(een MT-21 gaat langer mee, maar is ook een stuk duurder bijvoorbeeld)

Misschien is die AC-10 wat, dus.


@harm.ageddon: als ik in jouw schoenen stond ging er een Trackmaster onder (en een reserve mee), en geen Stonemaster.