Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: knakknak auwauw  (gelezen 7378 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: knakknak auwauw
« Reactie #30 Gepost op: 22-05-2009, 16:12 »
Enduro banden zijn voor in het zand :-X
en idd altijd rtekening mee houden dat die op de weg (welke ondergrond dan ook) nagenoeg weinig grip bieden. Als het vochtig is helemaal.
En 2000km met een enduroband doen is al erg netjes!!!

Sterkte met herstel (mijn scheenbeenbreuk, torsie breuk, heeft 4maand geduurd eer ik uit het gips was, daarna nog 2mnd nodig gehad om fatsoenlijk te kunnen lopen....)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: knakknak auwauw
« Reactie #31 Gepost op: 22-05-2009, 16:40 »
Ik rij met Pirelli MT 21. Ik heb de enduro competion wel overwogen, en voor een otr rit lijkt ie mij ook zeer geschikt, maar als je kijkt hoe klein die nopjes aan de zijkant zijn dan verbaast mij dat glijden op de weg dus helemaal niks.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: knakknak auwauw
« Reactie #32 Gepost op: 22-05-2009, 16:44 »
Sow, dan had jij behoorlijk pech met je been. Hopelijk is dit voor 100 % hersteld.
Tav mijn banden vindt ik het heel apart, dat na 2000 km amper slijtage te waarnemen is. Dit moeten toch keiharde knoepers zijn ?
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: knakknak auwauw
« Reactie #33 Gepost op: 22-05-2009, 19:43 »
Ik rij ook met Enduro Competition van Michelin. Tijdens de GezwindeSpoed "bikkelrit" in december ben ik ook op het (natte/bevroren) asfalt onderuit gegaan. Dat was een noodstop en het voorwiel blokkeerde. Ik denk zelf dat ik met andere banden ook plat was gegaan. Maar als ik de Competitions eronder heb, doe ik altijd voorzichtig op het asfalt. Ik vertrouw het toch niet helemaal. Maar Oossie heeft gelijk; die banden zijn ook niet gemaakt voor het asfalt.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: knakknak auwauw
« Reactie #34 Gepost op: 22-05-2009, 20:46 »
heb de gehele oer gereden met de end comp, fijne band, maar voor asfalt etc tandje terug rijden dan gaan zo ook nog langer mee.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: knakknak auwauw
« Reactie #35 Gepost op: 23-05-2009, 00:38 »
Ik heb nog 2x nieuwe Michelin enduro competition 3 in de aanbieding.(140/80-18)
per stuk voor 75euro.
2x tegelijk voor 140euro.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: knakknak auwauw
« Reactie #36 Gepost op: 26-05-2009, 15:12 »
Michelin competitions zijn prima banden. Daar ligt het niet aan dat je uitglijdt op het asfalt. Ze zijn zeker niet hard. Het zijn zelfs relatief zachte banden. 2000 kilometer op deze band (achter?) dan doe je het heel rustig aan. Ze zijn goed te vergelijken met de Metzeler 6 days extreme. Gaan ongeveer evenlang mee. Beide type banden verliezen snel de noppen aan de zijkant op de keien of bevroren ondergrond.
 
Van het weekend ben ik ook nog even gaan liggen op de straat. Dan kan ik echt niet de band de schuld geven. Gewoon te hard door de bocht willen en gevolg is grip verliezen. Shit happens  8)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: knakknak auwauw
« Reactie #37 Gepost op: 27-05-2009, 14:45 »
Beste Sanne,
 
Dit nou precies wat ik bedoel. Iedereen heeft het over een zachte michelin. Bij mij is dit niet zo. Lees onderstaand:
 
2,5 jaar geleden ben ik begonnen met enduro. Toen had ik een DRZ 400. Eerst met dunlop banden en daarna met mitas. Nooit gegleden op verharde weg.
Sinds 2 maand heb ik een Husky TE 450 met Michelin banden.
Het is me opgevallen dat ik met de mitas banden ongeveer 3000 km kon rijden. dan zat er voor en achter weinig nok meer op.
 
Met de michelin banden onder de husky heb ik nu 2000 km gereden. Deze banden vertonen amper slijtage. Dit is mooi voor de portermonnee, maar niet voor de grip. Hiermee ben ik dus 2x onderuit gegaan. 1x op een klinkerweg en 1x (de laatste keer) op een keienweg. Ik ging niet eens plat door de bocht, maar mijn motor begon van voren en achteren naar buiten te glijden met alle gevolgen vandien.
 
Reken maar dat ik die Husky gekocht heb om gas mee te geven. Het ziet er naar uit dat mijn michelins harder zijn dan regulier.
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: knakknak auwauw
« Reactie #38 Gepost op: 27-05-2009, 14:48 »
Ik heb juist met de michelin end comp voor mijn gevoel altijd het meeste grip op asfalt gehad. Veel meer dan allerlei andere enduro banden die ik versleten heb.
Maar het blijven enduro banden, geen slicks.....
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: knakknak auwauw
« Reactie #39 Gepost op: 27-05-2009, 19:05 »
Suske.. je zegt nooit ergens wat voor michelin banden je er onder hebt... heb je het wel over de enduro competition III en IV ?

(want een desert is idd hard en glad...)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: knakknak auwauw
« Reactie #40 Gepost op: 27-05-2009, 19:43 »
Zojuist gekeken bij de band. Dit is de Michelin Competition III.
Dit zegt mij niks. Dr_Bean, welke conclusie kunnen we hier uit trekken ?
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: knakknak auwauw
« Reactie #41 Gepost op: 27-05-2009, 20:29 »
dat is iig de band waar hier over gesproken werd.

Ik heb die ook onder de EXC: Geen moeite mee. Een M competition III is een stuk zachter, en heeft al een stuk meer nat-grip dan bijv een Baja...

Maar er zijn uiteraard wel zachtere banden verkrijgbaar... maar die zijn op asfalt dan ook echt zo weg... Als deze je niet bevalt: Gewoon wat anders proberen (Bijv een Pirelli Scorpion Pro of idd een Metzler 6 days) Ga eens kijken bij een enduro/offroad, daar staan altijd hele bosjes verkopers op de parkeerplaats die je vanalles kunne verkopen... of probeer een kenda van Adje ofzo.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: knakknak auwauw
« Reactie #42 Gepost op: 27-05-2009, 21:09 »
Blijf het allemaal maar heel typisch vinden. De Mitas die ik hiervoor had was met 3000 km bijna helemaal kaal. Dan moet die Michelin met 2000 km toch ook flink slijtage vertonen ?
Een ding staat voor mij vast: Die banden gaan er af !
Met Mitas had ik goede ervaringen, die ga ik maar een op de Husky leggen.
 
Nou, wie heeft er belangstelling voor mijn nagenoeg nieuwe michelins ??
Mag voor een prikkie weg, anders kunnen ze van mij op de bult.
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: knakknak auwauw
« Reactie #43 Gepost op: 28-05-2009, 05:44 »
Blijf het allemaal maar heel typisch vinden. De Mitas die ik hiervoor had was met 3000 km bijna helemaal kaal. Dan moet die Michelin met 2000 km toch ook flink slijtage vertonen ?
Een ding staat voor mij vast: Die banden gaan er af !
Met Mitas had ik goede ervaringen, die ga ik maar een op de Husky leggen.
 
Nou, wie heeft er belangstelling voor mijn nagenoeg nieuwe michelins ??
Mag voor een prikkie weg, anders kunnen ze van mij op de bult.


Maak er is wat foto's van dan kunnen we kijken of ze echt comp. lll drie zijn. Wie weet zijn er neppers op de markt (je weet nooit ;D)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: knakknak auwauw
« Reactie #44 Gepost op: 01-06-2009, 19:14 »
Mss wel interesse, waar slaapt je motor en hoe zien je banden er nog uit?
None of us is as strong as all of us.