Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren  (gelezen 4827 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Gepost op: 28-04-2009, 09:02 »
Aloha,
na een zwaar weekend (Rutten  ::) )voor mijn twin begon hij in te houden boven de 4500 toeren. De twin is van 98 en heeft er 53 k opzitten, is voorzien van Dynojet. Hij start nog prima, en doet het in iedere versnelling perfect tot de 4500 toeren. Daarna begint hij een beetje te stotteren en in te houden...  Bij constant 5000 toeren rijden gaat het aardig, maar bij helling op of met flinke tegenwind begint hij dan ook tegen te sputteren  :-\

Het luchtfilter ziet er aardig fris uit, een bypass om de Mikuni pomp gaf ook geen verandering.

Herkenbaar voor iemand ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #1 Gepost op: 28-04-2009, 09:07 »
bougie kabeltje die te dicht langs metaal loopt of lek is?
Je noemt je luchtfilter al.... gooi er toch eens een schone in :)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2009, 09:36 »
bypassen van je vacuumpomp geeft het zelfde effect als een defecte pomp. Dus geen optie om je pomp te testen.

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2009, 09:54 »
Mijn 1e reactie is toch je luchtfilter. Die maar eens goed schoonmaken om te beginnen, als het goed is is dat een K&N. Verder zou ik je bougies even nakijken.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2009, 11:33 »
Rutten was stoffig, dus inderdaad je luchtfilter checken...
 
Overigens erg gaaf dat je met je AT op het circuit ging rijden: petje af!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #5 Gepost op: 28-04-2009, 21:31 »
Oke,
heb eind vorig jaar nog luchtfilter (idd K&N  ;)) nog schoon gemaakt en opnieuw ingeolied. Ding was toen écht goor en de motor gaf toen geen problemen. Afgelopen zaterdag na een 425 km te hebben gehobbeld hebben we even snel hiernaar gekeken en de bypass gelegd. Filter zag er nog aardig uit, vandaar.
Heb deze week een beetje acuut tijdgebrek, maar zal zeker met het filter gaan beginnen, daarna benzinekraan en pomp evt gaan uitwisselen.
Daarna de bougie(kabel)s.

Rutten was geweldig  :D, na het eerste natte, glibberige rondje dacht ik; wat moet ik hier  ???. Maar na verloop van tijd kreeg ik er wat meer gang in en werd de baan net iets vriendelijker. Regelmatig even opzij om de snelle ruim baan te geven, zo had iedereen lol.
Er stond dat deze baan geschikt was voor de zwaardere allroad motoren, maar er waren maar weinig fietsen voorzien van, valbeugels, knippers overal, spiegels, kofferrekken, handvatverwarming, verhoogde voorruit en ga maar door  :D

Ben overigens dan ook zeer trots op deze zeer geslaagde foto ;


Allen iig alvast bedankt voor het meedenken !


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #6 Gepost op: 29-04-2009, 21:50 »
knippers heb ik ::)
maar blijft mooi ok die zware jongens te zien gaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #7 Gepost op: 29-04-2009, 22:20 »
Een vies luchtfilter dat er voor zorgt dat je inees niet lekker boven de 4500rpm komt lijkt me stug..
Dat zou geleidelijk gaan..
 
Benzine toevoer of electronisch probleem lijkt me meer waarschijnlijk.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #8 Gepost op: 29-04-2009, 23:42 »
Ik zat idd ook te denken aan brandstof..
 
Check de flow in je brandstof-filter (als je dat hebt). Anders of je sproeiers schoon zijn..
 
(ik heb vorig jaar met gelijke problemen, maar bij 2500 tpm, een spinnepoot uit mn statiosproeier gevist. Binnengekropen via de carb-ontluchting. Het lijkje zelf dreef in de vlotterkamer (ja wie verzint 't..).
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #9 Gepost op: 30-04-2009, 00:20 »
 ;D   ;D
Sadist!
 
Maar dingen als slijtage of dicht gaan zitten gaan geleidlijk, plotselingen problemen komen door spinnen, kapote bedrading/bougies of verstoppingen..
Spoelen/CDI zou ook nog kunnen..
 
Hoop dat je het snel vind  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #10 Gepost op: 30-04-2009, 10:38 »
niet te vergeten: verstopping van ontluchtingsslangetjes door vuil

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #11 Gepost op: 16-05-2009, 15:05 »
Even update,
het luchtfilter schoonmaken hielp niet.
Heb ook een nieuw brandstoffilter geplaatst, maar ook dat mocht niet baten.

Binnenkort maar met echte hulp andere dingen van bovenstaande suggesties uitsluiten  :D

@ Ron, heb jij de bougies ooit vernieuwd ?

Overigens tank ik sinds een week of wat de Shell Fuel Save, je bespaart maar liefst tot één liter per tank, zou die benzine er soms voor zorgen dat ik niet op toeren kom ??  ;D

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #12 Gepost op: 17-05-2009, 08:15 »
bougies vernieuwd, daar vraag je me wat. Werkelijk geen idee. Volgens mij wel maar dan ergens bij de 20.000km denk ik.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Africa Twin houd in boven de 4500 toeren
« Reactie #14 Gepost op: 23-05-2009, 17:08 »
Update,
gecontroleerd zijn inmiddels ;
luchtfilter schoongemaakt
nieuw brandstoffilter
andere pomp
nieuwe bougies /bougiekabels optisch gecontroleerd
er zit nu reinigingsmiddel in de tank, eerste 30 snelweg kilometers nog geen verschil te merken.
Volgas tot een 4000 toeren geen enkel probleem, daarboven begint hij te stotteren bij volgas. Als ik gas een klein beetje minder open zet, gaat hij weer verder, maw, als ik het gas geleidelijk open doe kom ik wel tot bijv 6500 toeren. Constant 5000 toeren ofzo gaat goed, gas vol open en hij gaat stotteren, klein beetje dichter draaien en hij "schiet" weer beter vooruit....

??¿¿

Carburateurs heb ik professionele hulp bij nodig  :-X

Post Merge: 23-05-2009, 17:09
Oja,
(onluchtings) slangetjes allemaal fris en vrij