Een (hopelijk de laatste) update.
Motor heeft sinds eind Juni lekker gelopen tot een week of twee geleden, begon het gedonder weer opnieuw. Eerst wat gematigder, maar werd steeds erger !
Dus weer afspraak gemaakt bij de testbankmeneer afgelopen donderdag, hij wilde eerst kijken ipv direct een run te maken dus bij aankomst tank eraf en heeft hij even staan kijken en rommelen.
Nadenken en nog even nadenken om vervolgens de beluchtingsslang van de vlotterkamer te bekijken en te testen. En ja, verstopt !
Schoongeblazen en testritje. Liep gelijk goed, maar smoorde even later, smoren was nu anders en kwam omdat tijdens terugplaatsen van de tank de benzineslang was gedraaid. Even netjes doen en weer testrijden, VOLGAS weer doortrekken, dat was het dus !!
Ik was dus binnen no time klaar, alle dank dus voor de testbankmeneer
KMS,
én dr_Bean zat dus ook in de juiste hoek
Achteraf een theorie erop los laten is wat gemakkelijker;
in het begin was de baan in Rutten behoorlijk nattig met lekker veel prut op de baan. Tijdens het rijden is er dus steeds wat troep in het slangetje gaan zitten tot de slang dus (toch !) verstopt zat. Bij de grootste vraag naar benzine kreeg de motor dus net te weinig. Alles daarna mocht geen enkele verbetering geven, maar tijdens het schoonmaken en controleren van de carbs zijn alle slangen wel allemaal los geweest, dus waarschijnlijk toch wat vuil uitkomen vallen. In combinatie met de andere dingen (reinigen, nieuwe slang van tank naar pomp) niet te achterhalen wat de exacte oorzaak was.
Nu is er dus enkel die beluchtingsslang van de vlotterkamer los geweest en schoongemaakt, veroorzaker gevonden.
Om in de toekomst deze problemen niet meer te krijgen heeft hij gelijk de slang wat ingekort (schuin afgesneden) en iets anders weggewerkt !
Wilde toch even de vraagbaak compleet maken met de oplossing, wie weet heeft of krijgt een ander dezelfde problemen.