Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ervaring met stuurversteller?  (gelezen 6925 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #15 Gepost op: 24-06-2009, 08:27 »
Ik heb ze er ook op zitten. Naar volle tevredenheid. Deze risers en de pivot-pegz (roteerbare voetsteunen) maken het rijden een stuk minder vermoeiend. En dat is ook wat waard. Ik heb nl. een beroerde conditie  :(



Oh ja, waarschijnlijk heb je vervolgens wel langere gaskabels (+ andere kabels?) nodig. Bij mij gaat het precies. Anderen met Adventures hebben geloof ik wel een probleem. Zal wel van de hoek waaronder je het stuur zet afhangen.

Heb een beetje het zelfde probleem. Ik heb al 5cm verhoogd (risers en Renthal dakar stuur) en dat is echt het max qua gaskabel en remleiding. Ik wil nog 4-5cm hoger, door de Rox te monteren.

Dan moet ik langere gaskabels laten maken, langere remleiding voor en koppelingskabel.
Dat is wel jammer dat ze fabrieksaf zo kort zijn.


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #16 Gepost op: 24-06-2009, 08:35 »
Mocht je besluiten die dingen te willen kopen.
Ik heb nog een setje nieuw in de verpakking voor op een Adventure (22mm dus).

Voor 100 Euro stuur ik ze nog naar je op ook!

Fred vergist zich. KTM's zijn af fabriek met prachtige tapered Magura stuurtjes voorzien. Het gaat dus vast om een 28mm exemplaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #17 Gepost op: 24-06-2009, 08:58 »

Fred vergist zich. KTM's zijn af fabriek met prachtige tapered Magura stuurtjes voorzien. Het gaat dus vast om een 28mm exemplaar.

Ja dat dacht ik ook.

En als het dus een 28mm set is en de starter van het topic ze niet wil, dan wil ik ze graag van je overnemen Fred.
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #18 Gepost op: 24-06-2009, 09:56 »
Heeft iemand niet afgenomen Fr@?  :-\
 
Verder wil ik graag kwijt dat ik ook gewone risers had samen met deze draaibare units.
Waar ik toen achter kwam was dat het stuur ook te hoog kan staan. Dat is heel erg goed en fijn voor de flexibiliteit als je staat, maar als je zit dan lopen je onderarmen van hand naar elleboog naar beneden. Dat is NIET fijn. Als je als een echte crossert op je brommer zit met je ellebogen naar buiten alsof je Mister Universe na wil doen dan is dat géén probleem maar mij gaat dat niet zo goed af... ;)
 
Nu dus alleen nog maar de Rox Roteerbare Risers  8)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #19 Gepost op: 24-06-2009, 10:16 »
PB naar Fred en JW gestuurd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #20 Gepost op: 24-06-2009, 21:03 »
Ja jongens ik had me idd vergist. Het was ook nog te vroeg denk ik.
Voor een adventure zijn ze 28mm.

Heeft iemand niet afgenomen Fr@?  :-\

Jawel hoor. Maar ik was zo enthousiast over die dingen dat ik korte tijd later, toen ik weer wat in Amerika moest bestellen, meteen maar een setje voor mijn toen nog niet aangeschafte EXC heb bestelt. Eigenlijk ook met de gedacht om dan de verzendkosten te delen met nog iets.
Daarom is de prijs nu ook hoger dan toen we onze gezamenlijke inkoop deden.

Bij later inzien heb ik die Risers niet nodig op de EXC.
En dus verkoop ik ze maar.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #21 Gepost op: 25-06-2009, 07:52 »
Die van Fr@ is 28/28 mm en die van JW denk ik ook (als het op een ktm past). Blijven er 2 opties:
- die van offtheroad.de bestellen (119 euro als 22/28 mm + 6 euro verzend, 3 dagen levertijd)
- Rox uit US bestellen via ellen den otter:
[font='arial','sans-serif']Kosten voor producten  [/font] [font='arial','sans-serif']$84.75 [/font]               
[font='arial','sans-serif']Shipping kosten binnen de USA  [/font] [font='arial','sans-serif']$9.01  [/font]               
[font='arial','sans-serif']Geschatte verzendkosten naar Nederland [/font] [font='arial','sans-serif']$34.00 [/font]               
[font='arial','sans-serif']Currency toeslag (5% over bovenstaande) *      [/font] [font='arial','sans-serif']$6.39  [/font]               
[font='arial','sans-serif']Subtotaal      [/font] [font='arial','sans-serif']$134.14[/font]               
[font='arial','sans-serif']                               [/font]
[font='arial','sans-serif']Omgerekend euro's      [/font] [font='arial','sans-serif']€ 103.27       [/font]               
[font='arial','sans-serif']Handling fee   [/font] [font='arial','sans-serif']€ 25.00        [/font]               
[font='arial','sans-serif']Totaal [/font] [font='arial','sans-serif']€ 128.27       [/font]               
[font='arial','sans-serif']       [/font]                       
[font='arial','sans-serif']De “kosten voor product” zijn inclusief 6% sales tax.  [/font]               
                               
[font='calibri','sans-serif']Niet inbegrepen zijn de invoerrechten en[/font] [font='calibri','sans-serif']19%[/font] [font='calibri','sans-serif']BTW die in rekening kunnen worden gebracht bij invoer.    [/font]
[/i][/size]
Ik kan nog even met Rox bellen of ze willen shippen naar NL, iemand ervaring mee?
Moet ik er dan nog meer bestellen? Wie oh wie?
 
Grtz,
 
Remco

Post Merge: 25-06-2009, 07:55
Jakkes lelijk:
 
Die van Fr@ is 28/28 mm en die van JW denk ik ook (als het op een ktm past). Blijven er 2 opties:
- die van offtheroad.de bestellen (119 euro als 22/28 mm + 6 euro verzend, 3 dagen levertijd)
- Rox uit US bestellen via ellen den otter:
Kosten voor producten  $84.75              
Shipping kosten binnen de USA  $9.01 
           
Geschatte verzendkosten naar Nederland $34.00             
Currency toeslag (5% over bovenstaande) *     $6.39               
Subtotaal      $134.14             
Omgerekend euro's      € 103.27                
Handling fee   € 25.00            
Totaal € 128.27                
               
De “kosten voor product” zijn inclusief 6% sales tax.             
                               
Niet inbegrepen zijn de invoerrechten en 19% BTW die in rekening kunnen worden gebracht bij invoer.   
Ik kan nog even met Rox bellen of ze willen shippen naar NL, iemand ervaring mee?
Moet ik er dan nog meer bestellen? Wie oh wie?
 
Grtz,
 
Remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #22 Gepost op: 25-06-2009, 08:38 »
Hoi Remco,

Voor ervaring met bestellingen zie ook hier:

http://www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=293.0

Ik zit er ook sterk over te denken ...

groeten,

Jos


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #23 Gepost op: 25-06-2009, 08:43 »
ik heb ze idd daar besteld, gaat prima, zijn 28mm.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #24 Gepost op: 25-06-2009, 08:51 »
Ik heb Rox zojuist een mailtje gestuurd met kosten en levertijden naar NL

Post Merge: 25-06-2009, 15:46
Citaat van Rox:   Hello~ We can ship to you on USPS for $45 USD. We have paypal as a payment option, let us know. That shipping cost includes paypal fees as well. Thanks~   Doet er iemand mee, wil deze week bestellen. Kunnen we shipment misschien delen.   Gr,   Remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #25 Gepost op: 27-06-2009, 13:32 »
Handel net besteld, betaald via PayPal. Ik zal voortgang, kosten en ervaringen hier melden.
 
Gr,
 
remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #26 Gepost op: 29-06-2009, 15:22 »
Handel net besteld, betaald via PayPal. Ik zal voortgang, kosten en ervaringen hier melden.
 
Gr,
 
remco

Hey Remco,

Je laat er ook geen gras over groeien  ;)
Ben benieuwd naar je Rox ervaringen.

Ga het komend weekend een ander stuurtje  proberen,   ::)

Gerrit
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #27 Gepost op: 29-06-2009, 16:43 »
ik heb die rox dingen gevonden, en meteen maar ff gemonteerd.  ken net met de koppelingskabel, niet ideaal.  rijden -staand- is wel een wereld van verschil!  ik ben 1.86m ( vooral lange benen)

zaterdag ga ik t even proberen op de crossbaan, dat zal wel iets minder zijn.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #28 Gepost op: 30-06-2009, 19:59 »
Update: Onderweg in US:
Your item was accepted at 9:49 AM on June 30, 2009 in GRAND RAPIDS,
 

Post Merge: [time]wo 01 jul 2009 16:45:02 GMT-1[/time][/color][/size]
 

@Tsjaffel
 
Ha Gerrit, Fr@tventure heeft volgens mij ook nog een stel risers liggen die op ou fiets passen.
 
 
EDIT: Tjaffel ipv Tsjaffel. Mijn fries is niet meer wat het geweest is. Was mijn Beckum's toch een stuk beter :-)
 
Grtz,
 
Remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Ervaring met stuurversteller?
« Reactie #29 Gepost op: 01-07-2009, 17:53 »
Was mijn Beckum's toch een stuk beter :-)

Beter dan die van mij in ieder geval  ;D
Ik verstond die "trainer" echt niet....

Post Merge: 01-07-2009, 17:57
Heeft er nu nog iemand een setje van die risers over voor een dik stuur?
 
Wij hebben afgelopen weekend een knappe set 950SE voorpoten in mijn Xchallenge gezet, maar die bovenste kroonplaat heeft zo'n ellendige stuur opstelling, die naar je toe buigt.... ::)