Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kosten tijdens en na de rally  (gelezen 5016 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Kosten tijdens en na de rally
« Gepost op: 01-07-2009, 17:52 »
We hebben al een topic over de kosten van een rally. Daar wordt voornamelijk in gesproken over de inschrijfkosten eventueel aangevuld met het vervoer van je motor en een boot of vliegtuigticket.

De laatste weken heb ik echter een hoop berichten gelezen en veel verhalen gehoord over de schades die tijdens een rally gereden worden. Natuurlijk is dit ene onvoorziene kostenpost, maar misschien wel leuk om voor de rallyrijder in spé eens aan te geven wat je eigenlijk kwijt bent geweest buiten de kosten die je op voorhand had voorzien?

Extra reiskosten? Schade aan je fiets? GPS beschadigd of nog erger: kwijt Je bierkosten kan je natuurlijk ook noemen, net als de extra overnachtingen omdat je het hotel wat de organisatie had geregeld niet hebt gehaald.

Ik ben benieuwd, volgens mij liggen er heel wat gps-sen in de OostEuropese bossen :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #1 Gepost op: 01-07-2009, 20:04 »
Van de 90 OER deelnemers heb ik er 60 horen roepen:"Díé heeft een gave fiets zeg! Ik ga er ook 's voor kijken als ik terug ben."
 
Kosten na de rally: nieuwe brommert - oude brommert  :D

 
 

(btw, het ging niet over mijn fiets geloof ik.... :P )

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #2 Gepost op: 01-07-2009, 20:17 »
Kijkende naar 'servicekosten' dan denk ik dat die relatief het hoogste en terugkomende zijn. Inschrijfkosten voor bv Tuareg is doable denk ik, maar tel er nog 1000 euro bij voor het service team voor motor vervoer van en naar, vliegtickets.

Voorbereiding loopt (1 malig?) ook aardig in de kosten, grotere tank, setje extra wielen, roadbook, dubbele ico's, roadbook houder, GPS, voorbouwtje...

Setje banden en mouse, wat olie en filters + benzine. Kettinkje en tandwielen qua consumables.

Schade rijden zie ik als risico, vind persoonlijk niet dat dat een kostenpost is die je mag meerekenen.. Doe je toch ook niet voor een OTR ritje in NL?

Ik ben de OER doorgekomen met een busje ketting vet en de hulp van Arno om 1 keertje de roadbook steun te lassen. Qua onderhoud erna voor mij een 5000km beurtje,dus olie en filtertjes eigenlijk. Mijn 690 met maar 500km op de teller voor de start ziet er nu wel een beetje gebruikt uit, maar ben dan ook niet zo'n poetser  ;D

Al met al goedkoper dan een beetje op het circuit rondjes maken  ::)

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #3 Gepost op: 01-07-2009, 23:18 »
Een setje banden slijt tijdens een rally toch sneller dan thuis in de bossen. Ik denk wel dat de meeste om de 3 dagen nieuw rubber hebben laten opleggen.

Remblokjes achter slijten zelfs zonder te gebruiken al binnen een dag weg.  ???

120 Lei aan bekeuringen.  ::)

En volgens mij heb ik wel voor 20 euro aan pijnstillers verbruikt.  ;D
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #4 Gepost op: 02-07-2009, 00:08 »
Naast het standaard slijtage, en de grote beurt voor en na de rally. Heb ik ba de oer alleen maar een nieuwe achterremklauw nodig  ::)
De rest is klein reparatie werk aan kuipdelen.


Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #5 Gepost op: 02-07-2009, 00:38 »
Van de 90 OER deelnemers heb ik er 60 horen roepen:"Díé heeft een gave fiets zeg! Ik ga er ook 's voor kijken als ik terug ben."
 
Kosten na de rally: nieuwe brommert - oude brommert  :D

 
 

(btw, het ging niet over mijn fiets geloof ik.... :P )
Tsja, die tweetakt hè... Maar volgens mij was ik daarmee de enige!  :P
 
Voor mij liep de schade aardig op, dat kwam voor het grootste gedeelte door de kapot gevallen ICO! Wat zijn die kleine kl*te dingen duur eigenlijk!  :-X
Voor de rest: kapot kentekenplaathoudertje, kapotte koplamp (is gaan smelten door de bagger volgens mij) en nog de schade die ik bij Mark aanrichtte door hem van z'n fiets te torpederen. :(
Dat was het wel zo'n beetje...
 
Edit: Heb trouwens met 1 setje banden gedaan, laatste dag had ik nog grip zat! Remblokjes nog als nieuw, voor de rally nieuwe in gezet.  ::)  Ideale fiets wat dat betreft!
Two stroke addict!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #6 Gepost op: 02-07-2009, 09:18 »
Alto Turia vorig jaar met de BMW: geen bijkomende kosten
Dit jaar met de KTM: geen bijkomende kosten.

De grootste kosten zaten voor mij in de voorbereiding:

Zoals Dutchie al schreef:
grotere tank, setje extra wielen, roadbook, ico's, roadbook houder, GPS, voorbouwtje... en dan nog: grotere accu, skidplate, tasjes voor en achter; camelbak, kleding, ed. Allemaal nog wel weer te gebruiken, maar als je het direct weer zou willen verkopen schrijf je aanzienlijk af. verder monteerde ik nog een Rekluse.

Verbruik bleef bij mij beperkt tot olie en filters, 50% van de voorband, van ketting en tandwielen, en 100% van de achterband.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #7 Gepost op: 02-07-2009, 09:29 »
Voorbereiding AT:
- roadbookbouder 220 euro
- Mousse v+a(gebruikt)+ Desert a: 230 euro
- Desert v: 50 (gebruikt)
- tripmasterswitch: 60
- nieuw voor tandwiel+reserve ketting+achter tw: 120
- remblokjes reserve (niet nodig in spanje :-X ): 28

Kosten erna:
- Trailtech Vector (fietsteller toch niet ideaal ;D ): 150
- andere carterplaat die ook de zijkant beschermd: 120
- Inschrijving+extra kosten Tuareg rally  :)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #8 Gepost op: 02-07-2009, 13:37 »

- Inschrijving+extra kosten Tuareg rally  :)


LOL! Mijn plannen voor de Sahara Masters even op ijs gezet in afwachting van toename van kunde van mijn kant  ;D :D

Dit weekendje naar Brabant (zand hopelijk!!) dan volgend week Duitsland (veel zand volgens de fotos) + nog een paar keer Turkije of zo en dan kan ik ook de Tureg aanbetalen  ;D ;D ;D


There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #9 Gepost op: 02-07-2009, 14:06 »

- Trailtech Vector (fietsteller toch niet ideaal ;D ): 150
- Inschrijving+extra kosten Tuareg rally  :)

waarom niet dat nieuwe ding van de adventure shop?
enne, ik heb me ook maar vast ingeschreven voor de Touareg 2010...iemand moet je toch naar je bed dragen na de laatste avond ;-)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #10 Gepost op: 02-07-2009, 19:41 »
Kweetut niet meer precies maar volgens mij na de El chott: nieuwe banden, olie + filters en niet te herstellen krassen op de tank  ;)
 
Na de kroatie rallye mijn roadbooksteun laten lassen door Sanne, weer een paar nieuwe banden, olie en filters. Verder nix bijzonders.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #11 Gepost op: 02-07-2009, 19:59 »
Ik maak altijd alleen mezelf stuk  >:( kan iemand me uitleggen hoe ik dat anders moet doen  ;) :P

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #12 Gepost op: 02-07-2009, 20:02 »
Ik maak altijd alleen mezelf stuk  >:(

Wat kost da?  :-[ :-X
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #13 Gepost op: 02-07-2009, 20:11 »
veel pijn en vooral veeeeel ergernis met verzekeringen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #14 Gepost op: 02-07-2009, 22:30 »
Gewoon achter mij blijven rijden Gerben, gaat het met jouw altijd goed     ;D
Ik maak altijd alleen mezelf stuk  >:( kan iemand me uitleggen hoe ik dat anders moet doen  ;) :P
Grz,
Peter