Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kosten tijdens en na de rally  (gelezen 5019 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #30 Gepost op: 14-07-2009, 07:54 »
Weinig blub gehad?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #31 Gepost op: 14-07-2009, 10:25 »
een paar keer in tunesie en marocco,maar idd niet echt veel(+- 1000 km)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #32 Gepost op: 15-07-2009, 19:42 »
ik rij nog steeds met de originele rempadjes voor en achter met de 690(26000 km)
waarvan 10000 km offroad

Mooi weer rijder  :D ;) ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #33 Gepost op: 16-07-2009, 00:54 »
 ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #34 Gepost op: 16-07-2009, 08:38 »
Mooi weer rijder  :D ;) ;)

tja,en dat al 26000 km met de 690

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #35 Gepost op: 16-07-2009, 12:46 »
en ook al 2x kleppen moeten stellen of alleen controle?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #36 Gepost op: 17-07-2009, 09:14 »
en ook al 2x kleppen moeten stellen of alleen controle?
bij 10000 alleen controle
nu moet ik nog controleren,maar dat word wel volgende week
geen tijd en het weekend moet ik overwerken :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #37 Gepost op: 17-07-2009, 18:06 »
Reutel.

Ik rij met een 4x4, een kleine en betaalbare. Vooraf aan een rally maak je de auto 100% in orde, en meestal vervangen we de hele aandrijflijn door een nieuwe (gebruikte) die het nog niet zo zwaar heeft gehad. De laatste keer hebben we de versnellingsbak niet vervangen, en halverwege Breslau begon het gezaag en gehaak..

Maar zoals de auto er nu bijstaat:

- voorlier heeft groot onderhoud nodig, kosten aan onderdelen +/- e100 of een nieuwe lier (e500)
- nieuwe liertouwen voor en achter
- motorblok heeft iets water gehad en moet misschien uit elkaar (e350 voor een lichte revisie)
- nieuwe sensoren (wegens het water), van een sloopblok
- bak vervangen (e50 op de sloop)
- assen hebben het gehouden, net als aandrijfassen etc
- koplamp (e15)
- 1 band kapot gereden (e100)
- 1 voorruit (e20, sloop)
- 4 sets remblokken a e20
- 1 set bladveren (4 stuks), e400

Verder zijn er nog een boel kleine dingetjes, maar daar kun je maar moeilijk een prijs aan hangen. Als ik het zo opschrijf valt het me niet eens tegen. Eigenlijk heeft onze deukensoes dringend plaat- en spuitwerk nodig, misschien komt dat deze winter nog. En ik wil zwaardere assen zodat we met flink grotere banden kunnen starten, en en en en en..

groeten,

Niels

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #38 Gepost op: 17-07-2009, 19:22 »
Phoe, dat auto rijden is dan toch wel een stuk duurder dan op 2-wielen. Lijkt me ook niet de fijnste rally voor het materiaal.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #39 Gepost op: 17-07-2009, 20:30 »
Dat is geen enkele rally :-) Maar met de motor heb je het voordeel dat je niet teveel weegt, en dat er allerlei mooie kant-en-klaar opties zijn. Met goede vering, een fijn motortje, bandjes en de hele rambam. Ik heb ook wel het gevoel dat de motorrijders in 1 wedstrijd een motortje kunnen afschrijven, zeker als je weet dat je in 8 dagen 1500 km rijdt, en elke dag moerassen, doorwadingen en zand en stof tegenkomt. En dan verwissel je wellicht je remblokjes niet, maar rij je gewoon het hele ding de oud ijzerbak in (of je zet 'm op marktplaats).

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 129
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #40 Gepost op: 07-08-2009, 18:58 »
Ik ga er vanuit dat je met een goed onderhouden fiets naar de rally vertrekt en hangt eigenlijk alles van jezelf af. Verstand op nul en gas op tien dat werkt niet in een rally. Dat loopt garantie fout af. Ik heb ongeveer 15 rally's gereden de laatste tien jaar en nog nooit een motor stuk gehad wel elk jaar met een nieuwe fiets aan de start.
Als je vragen hebt over bv een Tuareg laat een seintje en ik kan info geven.
Groeten Martin
http://www.eaob.eu

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #41 Gepost op: 07-08-2009, 19:06 »
WUHA - toen had ik de foto's op je site nog niet gezien  ::)



Heb je die ook groter? Het was nogal een  :-X punt in de rally, maar wel gaaf. Overigens bepalen dit soort momenten wel een groot deel van de kosten die je na afloop aan je voertuig moet maken  ;D ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 129
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #42 Gepost op: 07-08-2009, 20:07 »
Nee ik heb deze foto ook zo gekregen. Nu moet ik zeggen dat als je goed keek en niet zomaar als een gek erdoor reed had je een kans om het zonder brokken de overkant te halen. Het probleem is dat op zo een punt veel toeschouwers staan en dan willen de meeste laten zien wat ze kunnen met de gevolgen vandien. Als ik op zo een punt kwam met veel water bekeek ik het eerst even waar het ondiepste punt was en dan gaaaaaaas. Mijn BMW G450X heeft wel een hoge lucht inlaat net naast de radiatot stop. Dus zoal ik al zij niet verstand op nul dat lukt niet in een rally.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #43 Gepost op: 07-08-2009, 20:20 »
Ik heb hier wel goed gekeken - dat is onze strategie. Anders kom je met een klein wagentje eenvoudig niet aan. Alleen waar ik niet goed had gelet 's ochtends is de snorkel, die was na het vervangen van het filter niet 100% dicht meer  :-X :-X :-X :-X :-X :-X . Er is direct na ons nog een Suzuki ingereden en die haalde het idd wel, op wat gekloot bij het uitrijden na.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #44 Gepost op: 08-08-2009, 08:18 »
Mijn BMW G450X heeft wel een hoge lucht inlaat net naast de radiatot stop. Dus zoal ik al zij niet verstand op nul dat lukt niet in een rally.
Die hadden met de Alto Turia (proloog) toch vaak last van water in de motor.

Maar idd, rustig er in en wat sneller eruit  ;D
None of us is as strong as all of us.