Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kosten tijdens en na de rally  (gelezen 5029 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #15 Gepost op: 03-07-2009, 07:58 »
waarom niet dat nieuwe ding van de adventure shop?
enne, ik heb me ook maar vast ingeschreven voor de Touareg 2010...iemand moet je toch naar je bed dragen na de laatste avond ;-)

Omdat ik liever m'n tank 10x vul dan zo'n bedrag aan een tellertje uitgeef.

Guido zei ook al dat ie mij begeleid had naar de hut, weet van niks  :-X .
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #16 Gepost op: 03-07-2009, 08:34 »
Gewoon achter mij blijven rijden Gerben, gaat het met jouw altijd goed     ;D

Tja dan wordt Gerben tweede,tenminste als jij eerste wordt. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #17 Gepost op: 07-07-2009, 13:23 »
Mijn lijst, te lang als ik het nu zie: :-[ :-[
 
- Een achterband na drie dagen. Kocht ik voor errug weinig een tweede hansje voor tijdens de rally. 10 of 20 euro, weet ik niet meer
- Een voorband na zeven dagen. 45 euro
- Een voorvelg, die kon bij inspectie thuis niet eens meer op de grond blijven staan. Bekend punt voor een adventure, klopt dus ook. 250 euro, zit er gelijk een veel betere op
- Een voorwiellager aan barrels. Joost mag het weten waarom, ik vermoed de hogedrukspuit in Targu Mures. 50 euro
- Een set keerringen van de voorvork door de drek. Tijdens de rally vervangen. Komen nu direct sokjes op. 32 euro
- Een afstandsbediening van de tripteller. Krijg ik gratis een nieuwe voor.
- Twee knipperlichten. 30 euro
- Een kentekenplaathouder. laat ik zo
- Drie sets remblokken achter. Zonder de remmen overigens. Remschijf slingert volgens mij ook. 45 euro
- Kuipdelen allemaal beschadigd, vond ik jammer in 1ste instantie, nu deert het me weinig eigenlijk.
 
485 euro dus...

Oliepijl is niet gewijzigd tijdens de rally. Geeft maar weer eens aan dat je de motor eigenlijk totaal niet belast.
Ach ja, al met al zal het de waarde van de motor wel beinvloedden, maar hij ziet er nu tenminste wel uit als een echte rally motor  ;) ;)  En voor mezelf is ie nog steeds evenveel waard..
 
Onno
 

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #18 Gepost op: 07-07-2009, 14:29 »
Mijn lijst, te lang als ik het nu zie: :-[ :-[
 
- Een achterband na drie dagen. Kocht ik voor errug weinig een tweede hansje voor tijdens de rally.
- Een voorband na zeven dagen.
- Een voorvelg, die kon bij inspectie thuis niet eens meer op de grond blijven staan. Bekend punt voor een adventure, klopt dus ook.
- Een voorlager aan barrels. Joost mag het weten waarom, ik vermoed de hogedrukspuit in Targu Mures.
- Een set keerringen van de voorvork door de drek. Tijdens de rally vervangen. Komen nu direct sokjes op.
- Een afstandsbediening van de tripteller. Krijg ik gratis een nieuwe voor.
- Twee knipperlichten.
- Een kentekenplaathouder.
- Drie sets remblokken achter. Zonder de remmen overigens. Remschijf slingert volgens mij ook.
- Kuipdelen allemaal beschadigd, vond ik jammer in 1ste instantie, nu deert het me weinig eigenlijk.
 
Oliepijl is niet gewijzigd tijdens de rally. Geeft maar weer eens aan dat je de motor eigenlijk totaal niet belast.
Ach ja, al met al zal het de waarde van de motor wel beinvloedden, maar hij ziet er nu tenminste wel uit als een echte rally motor  ;) ;)  En voor mezelf is ie nog steeds evenveel waard..
 
Onno
 

Maar wel eerste van de zware 2 wiel jongens  ::)

Priceless!!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #19 Gepost op: 07-07-2009, 21:08 »
telefoonkosten tijdens de rally.


Marocco kan je goedkoop(er) doen door daar een simkaartje te kopen van 5 euro, en vanuit nederland voor 15 ct daarheen te bellen. Anders ben je zo 100 euro kwijt.

Andere landen ?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #20 Gepost op: 07-07-2009, 21:23 »
Tunesie net zo, afgelopen keer vooral veel onderling gebeld, en dat kost dan helemaal weinig.
OER gaat door te veel landen in korte tjd, heb trouwens ook geen tijd gehad om naar een Roemeens kaartje te zoeken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #21 Gepost op: 10-07-2009, 07:45 »
telefoonkosten tijdens de rally.

Gewoon alleen sms-en, wordt het wederzien alleen maar leuker van :-X
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #22 Gepost op: 10-07-2009, 10:22 »
over die achterste remblokken, ik snap niet hoe ze het doen op de DRZ maar heb nog steeds halve voering over. Denk dat het door dat plastic kapje komt om de schijf onderaan de achterbrug. ook maar eens zoeken voor de 690, snel terugverdiend en scheelt weer extra zorgen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #23 Gepost op: 10-07-2009, 10:34 »
remblokken eerst op straat goed warm stoken of op droog enduro/offroad gebruiken.(of warm stoken voor montage)
dan gaan ze langer mee in natte shit/bagger.

misschien ook de reden waarom drz langer met remblokken doen, die worden vaak ook gebruikt op de weg dus de remblokken zijn een reem goed warm  geremt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #24 Gepost op: 10-07-2009, 11:52 »
Heb mijn 690 ingereden op straat, daana in de blub was mij 1e setje na 1000 km op. Dus betwijfel of bovenstaande geld.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #25 Gepost op: 10-07-2009, 12:34 »
Daar geloof ik ook niets van. De DR-z is door mij of Nils nog nooit voor een ritje op straat gebruikt.
Het verschil dat we mbt de achterremblokken opmerken is wel heel erg opvallend!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #26 Gepost op: 10-07-2009, 12:53 »
die brembo klauwen slepen gewoon een beetje meer, en dan met zand en water ertussen slijten de blokken als gekken, ook als je niet remt (of misschien zelfs juist als je niet remt).

Spatschermpje zou misschien helpen, hoewel het zand/water van alle kanten komt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #27 Gepost op: 10-07-2009, 13:09 »
@ geswindespoed: 1000km in blub is lang(vindt ik)
@: bean: idd juist als je niet remt, als je remt dan duw je de slijpmassa er ff tussen uit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #28 Gepost op: 10-07-2009, 18:01 »
@ geswindespoed: 1000km in blub is lang(vindt ik)
@: bean: idd juist als je niet remt, als je remt dan duw je de slijpmassa er ff tussen uit.
Ik betwijfel het... rotzooi hoop zich op voor de blokken en zit er weer tussen als je de rem los laat!
 
Blijft het feit dat die van een DRZ gewoon niet slijten. Ik ben iemand die weinig remt. Had voor de OER voor en achter nieuwe blokjes gestoken. Zijn nog steeds nieuw!! Ideaal ding zo'n DRZ...  :D
Iemand kopen??  :-X
Two stroke addict!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Kosten tijdens en na de rally
« Reactie #29 Gepost op: 14-07-2009, 07:32 »
ik rij nog steeds met de originele rempadjes voor en achter met de 690(26000 km)
waarvan 10000 km offroad