Reutel.
Ik rij met een 4x4, een kleine en betaalbare. Vooraf aan een rally maak je de auto 100% in orde, en meestal vervangen we de hele aandrijflijn door een nieuwe (gebruikte) die het nog niet zo zwaar heeft gehad. De laatste keer hebben we de versnellingsbak niet vervangen, en halverwege Breslau begon het gezaag en gehaak..
Maar zoals de auto er nu bijstaat:
- voorlier heeft groot onderhoud nodig, kosten aan onderdelen +/- e100 of een nieuwe lier (e500)
- nieuwe liertouwen voor en achter
- motorblok heeft iets water gehad en moet misschien uit elkaar (e350 voor een lichte revisie)
- nieuwe sensoren (wegens het water), van een sloopblok
- bak vervangen (e50 op de sloop)
- assen hebben het gehouden, net als aandrijfassen etc
- koplamp (e15)
- 1 band kapot gereden (e100)
- 1 voorruit (e20, sloop)
- 4 sets remblokken a e20
- 1 set bladveren (4 stuks), e400
Verder zijn er nog een boel kleine dingetjes, maar daar kun je maar moeilijk een prijs aan hangen. Als ik het zo opschrijf valt het me niet eens tegen. Eigenlijk heeft onze deukensoes dringend plaat- en spuitwerk nodig, misschien komt dat deze winter nog. En ik wil zwaardere assen zodat we met flink grotere banden kunnen starten, en en en en en..
groeten,
Niels