Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ALL ROAD DAG 26-9-09  (gelezen 11919 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #60 Gepost op: 28-09-2009, 18:42 »
Ik sluit me daarbij aan. Het was een prachtige dag, had van mij een beetje mogen regenen vanwege de stof. We hebben uitdagende specials gedaan zoals maisvelden, 4x4 terrein en crossbaan. Alles was van te voren met de plaatselijke autoriteiten afgesproken. Het was me wel opgevallen dat er veel deelnemers met wegbanden kwamen, erg onverstandig. Onze groep is goed en solidair bij elkaar gebleven ondanks hoog tempo van sommige rijders. Tijdens de middagrit kwamen verschillen in skills tussen de rijders duidelijk naar voren. Een groepje dat zich steevast met het tempo van de voorrijder kon meten en voor enkele was dit tempo te hoog gegrepen. Maar desondanks werd er altijd netjes gewacht totdat de laatste rijders zich weer aansloot bij de groep. De groep is compleet en bovenal heelhuids weer thuisgekomen. In overleg kon men zelf kiezen om bij een andere groep aan te sluiten indien de verschillen te groot waren.
Nou ja voor ons in elke geval een geslaagde orientatie rit.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 21
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #61 Gepost op: 28-09-2009, 21:20 »
Ik zou ook meegaan maar helaas kon ik niet.
 
Nu zit ik dit topic met belangstelling te lezen maar lijkt het nu zo of zijn er een aantal reacties weg??
 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #62 Gepost op: 29-09-2009, 16:30 »
Ik reed voor de 2e keer mee bij de beginners.
 
Het was goed te doen (michelin Siracs) alleen hadden we een paar stukken die heel er mul waren. Iemand belande hier in een greppel en we hebben met 4 man die transalp er weer uit gebeurd.
 
De voorrijder (jurjen) vond dat het af en toe "saai" hij nam namelijk een paar keer de door zwijnen omgewoelde bermen.
Zolang je voorin reed, was het goed te doen qua snelheid (rond de 60).
Reed je achteraan dan moest je soms al snel over de 80 om bij te blijven.
 
Het maisveld was het leukste van de dag.
Ik was er net uit en zei dat het goed te doen was (tegen de mensen die niet durfden).
De volgende die eruit komt, zegt gelijk dat het heel erg zwaar was (v-strom)  ;D
 
Ook heb ik geleerd dat noppenbanden het helemaal niet makkelijker maken (als beginner zijnde). Er was namelijk iemand die daardoor alles wou uitproberen en hem daarom 2 keer omlegde in het maisveld.
Derbi Senda DRD Sm "04 => BMW F650GS "04 => Yamaha xt660z Ténéré '09

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #63 Gepost op: 29-09-2009, 19:11 »
... nee, niks weg, er wordt alleen niet veel over losgelaten. Bij deze dan mijn ervaringen.

Kort samengevat: een TOPDAG! Echt heel leuk gereden met als krenten in de pap:

- een crossbaantje door een (nog niet gesneden) maisland (2x)
- een rondje door een maisstoppelveld (3x)
- een rondje over de lokale crossbaan
- stoeien bij strand Horst
- de hellingproef (van een talud waarvan je denkt 'zou ik dat nou wel doen'
- en voor de waaghalzen een trap omhoog rijden

Respect voor de mannen met V-Strom 1000, BMW GS'en en ander zwaar materiaal die zich hier aan gewaagd hebben en er door zijn gekomen.

Er waren demo's van o.a. Frans Verhoeven, maar die ouwe rot met zijn Yamaha Virago van 15 jaar oud (ja je leest het goed Virago) met voor een noppenband en achter een Anakee oid., die stal pas echt de show door met dat ding gewoon over de een geimproviseerd crosscircuit te gaan! En hard ook! SCHITTEREND. Hij kreeg een staande ovatie!

Verder was het gewoon best goed geregeld, al viel het nog niet mee om 110  deelnemers in het gareel te houden. Er zijn er altijd een paar die zich niet kunnen beheersen waardoor ik me niet altijd helemaal op mijn gemak voelde. Zijn vaak ook van die kleine dingen die grote irritatie op kunnen wekken:

- een vrouw staat de ramen te lappen, komen wij langs, maar de voorrijder gaat niet van het gas af....
- komen we fietsers tegemoet, een halve idioot vind het leuk om even door de berm te raggen en ze een stofwolk in hun gezicht te blazen...
- stukje fietspad pakken omdat je anders 10 meter om moet rijden...
- de motor niet in de berm, maar dwars over het fietspad parkeren waardoor fietsers eromheen moeten slalommen...
- een mountainbiker staat woest te gebaren omdat m'n voorgangers het niet op konden brengen stapvoetst te passeren en zo een enorme stofwolk opwerpen...
- een (dezelfde) halve idioot doet niets anders dan raggen door de berm, zit te keten op de openbare weg en ontsnapt tot 2x toe aan een 'frontaaltje'

... en zo waren en nog wel een paar momenten.

Er is altijd wel een 10% in zo'n groep van 110 man die zich niet weet te gedragen, en da's jammer voor de goodwill van de organisatie en motorrijders in het algemeen.

Ik ben zelf trouwens ook een talud afgegaan (op uitnodiging/aanmoediging v.d. voorrijder), maar de uitnodiging om er tegenop te rijden heb ik afgeslagen: een automobilist verwacht nou eenmaal niet dat er een motorrijder van onderaf een talud de weg op duikt.... en terecht.... En zelf kun je niet zien of de weg vrij is: met een beetje pech kom je boven, kijk je naar rechts en ziet de gril van een vrachtwagen op je af komen.... einde oefening....

Ook een tweetal boeren waren 'minder gelukkig'. Blijkbaar waren deze niet door de organisatie benaderd of geinformeerd. Het is natuurlijk hun goed recht op pissig te zijn wanneer er een kudde motorrijders door hun land loopt te raggen zonder dat zij er van op de hoogte zijn....

Als organisator is het denk ik heel lastig om dit soort individuele uitspattingen in te dammen, maar die gasten verspillen wel het kleine beetje goodwill dat een organisator nog heeft....

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #64 Gepost op: 30-09-2009, 13:35 »
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: ALL ROAD DAG
« Reactie #65 Gepost op: 30-09-2009, 14:50 »
Zeker!
Heb me aangemeld. :)
In de gevorderde klasse.... :-X
Gr. Johan.
Maar eerder dat het soms te hard ging, te veel stof, paar aso's in de groep, en geen goede voorlichting van de voorrijder soms. Zijn wat ongelukken gebeurd.

Als er mensen met de instelling ik heb nog een paar maanden om te leren met de snelle groep mee te gaan rijden, ben ik bang dat er mensen boven hun rij nivo in zo'n groep rijden, dat veroorzaakt ongelukken.
 
Een snelle of langzame groep hoort niet je keuze te zijn of jij nou zin heb om hard of wat rustiger te rijden, maar hoort een groep te zijn die op jouw prettige tempo rijd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: ALL ROAD DAG
« Reactie #66 Gepost op: 30-09-2009, 14:59 »

Als er mensen met de instelling ik heb nog een paar maanden om te leren met de snelle groep mee te gaan rijden, ben ik bang dat er mensen boven hun rij nivo in zo'n groep rijden, dat veroorzaakt ongelukken.
 
Een snelle of langzame groep hoort niet je keuze te zijn of jij nou zin heb om hard of wat rustiger te rijden, maar hoort een groep te zijn die op jouw prettige tempo rijd.

volgens mij heeft Johan zich uiteindelijk in de gemiddelde groep ingeschreven omdat hij zijn Tenere op siracs staat ipv noppen.
 
maar ben met je eens dat je niet boven je kunnen moet rijden want dan gebeuren er juist ongelukken :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #67 Gepost op: 30-09-2009, 15:29 »
Ben ook een paar keer met Brouwer mee geweest, als eerstse bij de beginners, heb me toen erg veveeld, daarna na de pauze met de middengroep mee.. dat ging hard.
 
De voorrijders van Brouwer zijn erg goede rijders en als je je aanmeld bij de ervaren groep dat je dan ook echt ervaren bent.. als je het tijdens de rit te hard vind gaan ben je dus nog niet ervaren genoeg voor die groep.
 
Ik zelf ben ook steeds harder gaan rijden door de jaren, niet omdat ik perse hard moet maar omdat vooral mul zand rijden bv veel makkelijker gaat met m'n zware brommer als de teller boven de 80 zit, vind het ook minder vermoeiend rijden.
 
Dus m'n gemiddelde snelheid bij een Ad Ketelaar rit of Brabo 600 ligt nu op 45/50 km/u.
De een zal dit veel te snel ervaren maar voor mij is dat gewoon lekker door rijden.
 
En aso's heb je overal, dus ook bij brouwer, zit altijd wel een bermrijder tussen of een dwaas die vlak op je achterwiel blijft plakken en het zelf niet doorkrijgt na een paar keer goed stenigen door ff lekker gas te geven..
 
Gewoon niks van aantrekken, je niet laten opjutten en als het te hard gaat afhaken..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #68 Gepost op: 30-09-2009, 16:37 »
Heeft iemand al fotos online, of weet iemand locaties ?
 
Dit is het enige wat ik kon vinden:

[font='times new roman','serif']http://www.youtube.com/watch?v=CwL2zrDu8RE#noexternalembed

http://motorrijschoolhendriks.blogspot.com/


http://www.youtube.com/watch?v=InsUEvOqLks#noexternalembed
[/size][/font][/size]


En deze vond ik ook nog.  8)

 En deze nog

Gerrit :)

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #69 Gepost op: 01-10-2009, 07:44 »
Gezien ! Stoere vrouwen. Gelukkig waren er een aantal.
 
Marcus Kingma heeft een aantal video´s op Youtube.
http://www.youtube.com/user/marcuskingma
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #70 Gepost op: 01-10-2009, 12:45 »
Ben ook een paar keer met Brouwer mee geweest, als eerstse bij de beginners, heb me toen erg veveeld, daarna na de pauze met de middengroep mee.. dat ging hard.

Ik reed ook bij de beginners, maar saai vond ik het zeker niet.
Vooral na de pauze waren er een paar zware stukken met heel veel mul zand.

Ik heb zelf liever de technische stukken, zoals dat maisveld en de heuvels/gravel ed.
Het hard rijden door mul zand interesseert me eigenlijk niks.

In Zwitserland heb ik ook nog wat licht offroad gereden:
http://niels-bouwmans.hyves.nl/album/42872690/Zwitserland_09/xGvj14Qi/
Dat is het mooiste wat er is (voor mij dan)
Derbi Senda DRD Sm "04 => BMW F650GS "04 => Yamaha xt660z Ténéré '09

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #71 Gepost op: 01-10-2009, 13:25 »

Ik heb zelf liever de technische stukken, zoals dat maisveld en de heuvels/gravel ed.
Het hard rijden door mul zand interesseert me eigenlijk niks.


Door maisstoppelveld en gravel rijdt je toch ook hard? ... tenminste ik wel ;)

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #72 Gepost op: 01-10-2009, 13:44 »
Heeft iemand al een filmpje gezien van de virago die in de modder vast zat?
Ook was er een "grote" camera aanwezig, weet iemand voor wie of wat hij filmde??
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #73 Gepost op: 01-10-2009, 13:48 »
Heeft iemand al een filmpje gezien van de virago die in de modder vast zat?
Ook was er een "grote" camera aanwezig, weet iemand voor wie of wat hij filmde??

Wat ik begrepen heb is dat de "grote" cameraman  :P een dvd ging maken van de hele dag. En dat die bij AB in de zaak te zien zou zijn.
Gerrit :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: ALL ROAD DAG 26-9-09
« Reactie #74 Gepost op: 01-10-2009, 22:07 »
Door maisstoppelveld en gravel rijdt je toch ook hard? ... tenminste ik wel ;)

HJ

Nee, ik rij altijd erg rustig (voor een 19jarige)
Geniet liever ipv mezelf in het zweet te werken door angstige momenten
Derbi Senda DRD Sm "04 => BMW F650GS "04 => Yamaha xt660z Ténéré '09