Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dominator of Transalp??  (gelezen 1630 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Dominator of Transalp??
« Gepost op: 13-07-2009, 11:10 »
Hallo allemaal,
ik wil volgend jaar met de motor naar Mongolie (zie reisgenoten); ik zoek daar een motor voor. Er moet een zijspannetje aan, eigenlijk alleen een buizenframe met vering en wiel omdat daar alleen maar een kist opkomt en ik te weinig evenwicht heb voor een solo ivm een beenprothese. Nu twijfel ik of dat een Honda Dominator beter geschikt is voor dat werk of dat een Transalp ook voldoet. Mocht e.e.a. kapot gaan is het sleutelen aan een -cilinder natuurlijk simpeler; daartegenover staat de onverwoestbaarheid (naar men zegt...) van een Transalp...Kortom, wat is wijsheid? Ik ga overigens uit van een gemiddelde van 250/350 km per dag.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Dominator of Transalp??
« Reactie #1 Gepost op: 13-07-2009, 14:47 »
Ik zou denk ik voor de dommie gaan. Betrouwbaarheid zal elkaar niet veel ontlopen, en is idd veel simpeler in onderhoud en reparatie.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dominator of Transalp??
« Reactie #2 Gepost op: 13-07-2009, 22:22 »
Wijsheid = gewoon gaan! Laat je niet stoppen door welke brommert dan ook. Moet je er nog een aanschaffen, of heb je er al eentje staan?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Dominator of Transalp??
« Reactie #3 Gepost op: 14-07-2009, 11:04 »
of een goede betrouwbare tenere xtz van 93'
staat reeds klaar om te reizen ;)  en is nog te koop :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Dominator of Transalp??
« Reactie #4 Gepost op: 14-07-2009, 13:12 »
had pepdeze (jeroen?) niet een kant en klare "rally" domi te koop staan?

frank

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Dominator of Transalp??
« Reactie #5 Gepost op: 14-07-2009, 22:28 »
Heb ook gebeld met Jeroen, maar de fiets was net voor m'n neus weg.......Ik wil de motor na de rit in Mongolië laten, dus dat doe je niet met een dure fiets. Ik wil voor de fiets max 1000 uitgeven, en dan weet ik ook wel dat het niet moeders mooiste is. Ook een Tenere is ok, maar moet wel een elektrische starter hebben want aantrappen met een beenprothese zie ik niet zo zitten......

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Dominator of Transalp??
« Reactie #6 Gepost op: 15-07-2009, 09:04 »
Olivier,
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=7148.0
 
Ik heb nog wel een supertenere. Die trekt je overal doorheen. Als je hem achterlaat, verkoop je hem, of doneer je hem voor het goede doel ? Mijn vraagprijs is hoger dan jouw gestelde budget, maar mail me even, we komen er vast uit.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Dominator of Transalp??
« Reactie #7 Gepost op: 15-07-2009, 09:49 »
bij mij in de straat heeft iemand een Domi die al jaren ongebruikt in de schuur staat ...... zal ik zijn nummer opzoeken?
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Dominator of Transalp??
« Reactie #8 Gepost op: 15-07-2009, 19:35 »
bij mij in de straat heeft iemand een Domi die al jaren ongebruikt in de schuur staat ...... zal ik zijn nummer opzoeken?
Graag!

Post Merge: 15-07-2009, 19:44
Olivier,
[url=http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=7148.0]http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=7148.0[/url]
 
Ik heb nog wel een supertenere. Die trekt je overal doorheen. Als je hem achterlaat, verkoop je hem, of doneer je hem voor het goede doel ? Mijn vraagprijs is hoger dan jouw gestelde budget, maar mail me even, we komen er vast uit.
Je hebt een pb-tje......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 589
Re: Dominator of Transalp??
« Reactie #9 Gepost op: 16-07-2009, 12:54 »
Met een zijspannetje zou ik toch echt voor de transalp of Super tenere gaan!!!
 
De Dommi komt dan toch wel comfort en vermogen te kort :P
Honda NC700X
KTM 640 Adv '01

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Dominator of Transalp??
« Reactie #10 Gepost op: 16-07-2009, 12:59 »
Heb je Margrieta en Harold weleens gesproken? Die hebben een Supertenere met Wasp zijspan .... en hebben daar ook echt OTR mee gereden
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Dominator of Transalp??
« Reactie #11 Gepost op: 16-07-2009, 13:44 »
Met een zijspannetje zou ik toch echt voor de transalp of Super tenere gaan!!!
 
De Dommi komt dan toch wel comfort en vermogen te kort :P

Ligt aan hoe "hard" je wil, met een XT500 (32pk!) kan het ook.

http://www.battaschneemann.com/reizen.aspx
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Dominator of Transalp??
« Reactie #12 Gepost op: 19-07-2009, 17:56 »
bij mij in de straat heeft iemand een Domi die al jaren ongebruikt in de schuur staat ...... zal ik zijn nummer opzoeken?
Hallo Martijn,

ik heb de Yam 750 Tenere van Hammega gekocht; toch meer vermogen voor 3 wielen. Evenzogoed bedankt!