Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TT roadbook draait niet meer  (gelezen 1494 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4384
TT roadbook draait niet meer
« Gepost op: 13-07-2009, 15:17 »
Tijdens de laatste AK tweedaagse is een van de draadjes van mijn afstandsbediening doorgeschuurd. Geen probleem dacht ik en lossen we 's avonds wel op. Maar helaas was het niet zo eenvoudig.

- Afstandsbediening doorgemeten en geeft gewoon contact bij indrukken knoppen. Die doet het dus goed.
- Ledjes branden dus RB heeft stroom.
- Motoren draaien als ik er direct prik op zet dus beide niet kapot.
- Ook nog met ijzerdraadje contactjes op RB stekkerblokje verbonden, maar geen beweging.

Maar wat nu. Wat zit er op dat printplaatje, kan toch niet veel zijn? En wat kan daar kapot aan gaan?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 13-07-2009, 16:57 »
hier heb ik in een ander  recent draadje ook over gelezen, daar was t wel t printplaatje niek..
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 13-07-2009, 17:23 »
Als je sluiting maakt tussen je afstandbediening-knoppen en massa (bijv naar het stuur) dan fikt er een spoortje op de print uit. Heb ik laatst bij de mijne ook gehad.  Kan je wel fixen met een klein stukkie koperdraad.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 13-07-2009, 18:20 »
Ik heb een grote afkeer gekregen van die electronische roadbooks. Ook tijdens de OER ging de één na de andere kapot.

Zit al een tijdje over een alternatief te denken maar heb nog niks zinnigs kunnen verzinnen.

Mij lijkt zo'n simpel digitaal photoframe wel handig.
Als je daar nu eens een roadbook op kon zetten met een scroll functie.  ;D
Dan hoef je 's avonds alleen nog maar je papieren roadbook te scannen en te up loaden.

Iemand behoefte en kunde om software te schrijven voor zo'n digitaal photoframe??  ::)

Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4384
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 13-07-2009, 21:06 »
Ik heb een grote afkeer gekregen van die electronische roadbooks. Ook tijdens de OER ging de één na de andere kapot.
Op zich heeft ie het prima gedaan in Spanje (geen regen natuurlijk) en ik moet er niet aan denken om weer handmatig te rollen zoals de laatste dag met AK rit.Het is wel zuur dat er een hoop aan kapot gaat want het zijn niet echt Gamma prijzen.



Als je sluiting maakt tussen je afstandbediening-knoppen en massa (bijv naar het stuur) dan fikt er een spoortje op de print uit. Heb ik laatst bij de mijne ook gehad.  Kan je wel fixen met een klein stukkie koperdraad.
Dat zit er dan dik in. Hoe krijg je dat printplaatje eruit. Als je de schroefje los maakt blijft ie nog ergens op klemmen, denk het stekkerblokje aan de onderkant. Daarna is het zoeken naar het zwarte spoortje?

None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 13-07-2009, 21:30 »
Ik heb een grote afkeer gekregen van die electronische roadbooks. Ook tijdens de OER ging de één na de andere kapot.

Zit al een tijdje over een alternatief te denken maar heb nog niks zinnigs kunnen verzinnen.

Mij lijkt zo'n simpel digitaal photoframe wel handig.
Als je daar nu eens een roadbook op kon zetten met een scroll functie.  ;D
Dan hoef je 's avonds alleen nog maar je papieren roadbook te scannen en te up loaden.

Iemand behoefte en kunde om software te schrijven voor zo'n digitaal photoframe??  ::)



tripy?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 13-07-2009, 23:02 »

Dat zit er dan dik in. Hoe krijg je dat printplaatje eruit. Als je de schroefje los maakt blijft ie nog ergens op klemmen, denk het stekkerblokje aan de onderkant. Daarna is het zoeken naar het zwarte spoortje?

printje zit met 2rijige steekstekker in het stekkerblok gestoken: Voorzichtig los trekken/wrikken, print niet onnodig buigen.

Maar hij hoeft er ook niet echt uit hoor.
Ik wil het wel voor je opzoeken, maar ik moet eerts een andere klus afmaken!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4384
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 14-07-2009, 07:52 »
Probeer het voorzichtig en anders wacht ik tot je klus geklaard is  :)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4384
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 25-07-2009, 12:10 »
Heb de print eens goed bekeken en idd een mooi verkleurd en verbroken baantje gevonden. Als je de baan overbrugt lopt alles weer naar behoren. Als morgen mijn trilhanden van de 4-daagse bier over zijn ga ik eens solderen.

Mocht de foto niet duidelijk genoeg zijn: het is die van de 2e soldeerstip van links naar het zwarte geval met 4005 erop.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 25-07-2009, 12:15 »
klopt!

Dan heb je dus een sluiting gehad tussen de AB knoppen en massa. ALLE afstandbedienknoppen en ook de 'gemeenschapplijke' daarvan mogen NIET aan massa.: Beetje slordig dat ze daar geen zekering oid in gemaakt hebben... gelukkig fungeert de printplaat als zekering

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4384
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #10 Gepost op: 03-08-2009, 19:47 »
Gisteren de soldeerbout aangezwengeld en een stukje draad gesoldeerd ter overbrugging van het kapotte spoortje. En hij doet ut weer  :) .


None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #11 Gepost op: 03-08-2009, 22:23 »
Gisteren de soldeerbout aangezwengeld en een stukje draad gesoldeerd ter overbrugging van het kapotte spoortje. En hij doet ut weer  :) .




Jij bent handig om te kennen  ;D :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4384
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #12 Gepost op: 04-08-2009, 07:45 »
Neem jij dan je soldeerbout mee  :-X
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #13 Gepost op: 04-08-2009, 11:14 »
klopt!

Dan heb je dus een sluiting gehad tussen de AB knoppen en massa. ALLE afstandbedienknoppen en ook de 'gemeenschapplijke' daarvan mogen NIET aan massa.: Beetje slordig dat ze daar geen zekering oid in gemaakt hebben... gelukkig fungeert de printplaat als zekering


Nu heb je dus wel een "zwaardere zekering" en zal het zaakje in geval van sluiting ergens anders gaan doorbranden... :confused:
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4384
Re: TT roadbook draait niet meer
« Reactie #14 Gepost op: 05-08-2009, 08:04 »
 :) gewoon beter op m'n draadjes letten. Ik de draadjes nogal knullig afgekneld. Nu bezig met een nieuwe houder die dat ook voorkomt.
None of us is as strong as all of us.