Wijs op Reis > Reis-voertuigen met 2+ aandrijving

Motorvervoer achterop een 4x4

(1/5) > >>

Bernhard:
Ik heb sinds kort een 4x4 gekocht en ben eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die de enduro motor achterop vervoeren middels iets van een fietsendrager achtig iets?
 
Misschien is het wel helemaal niet mogelijk, maar ik ben een beetje de optie's aan het bekijken.
 
Normaal gesproken gebruik ik een aanhanger achter de auto en ben vaak ook met meerdere, maar soms is een aanhanger minder handig als je toch in je eentje gaat.
 
Het gaat om een Mercede 300 GD uit 1983.

erwindob:
Ik kom onderweg naar de enduro regelmatig iemand tegen met een enduromotor achterop een Landrover.
Dat is wel op een speciaal in elkaar gelast alu ding op de trekhaak en nog wat bevestigingspunten, geen fietsendrager.
Er heeft hier ook een Landcruiser te koop gestaan met Heroes Legend preparatie, waaronder een motorrack achterop.
 
Ik heb wel een paar keer de trial (68kg) op een ouderwetse (=stevige) fietsendrager gezet maar vind dat toch wel een beetje eng.

Bernhard:
Nee het moet echt wel degelijk zijn. In principe op de trekhaak, maar omdat de trekhaak het gewicht niet allen mag dragen een paar steunpunten naar de bumper, en misschien wel een stang naar de ophanging van het reservewiel.
 
Ik ben handig met een lasapparaat dus dat is het probleem niet. Ik ben benieuwd hoe andere mensen dit op hebben gelost.
 
 

cornepol:
heb d'r eentje achter op mijn Iveco. Is wel een zelfgemaakt ding. Bij mij zijn de chassisbalken goed bereikbaar, dus we hebben in de U-blak van het chassis een passende kokerblak gemaakt die ongeveer 1 meter achter de auto uitsteekt. Daarvoor vervolgens een platformpje gemaakt waar de motor op staat.
 

 
Hier nog wat voorbeelden van hoe het op mijn mercedes 508 vast zat: daar hangen de profielbalken onder de chassisbalken en zijn met bouten in het chassis vastgemaakt.
 

 

 
Die stangen zijn trouwens nog te koop  :-X s
 

JW:
in de usa zijn ze gewoon te koop, allerlei modellen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie