Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motor bijna gestolen ....  (gelezen 4949 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #15 Gepost op: 27-07-2009, 22:34 »
en een eigen camera boven hangen.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #16 Gepost op: 27-07-2009, 22:38 »
Ik heb bij conrad een motoralarm-bouwkitje gekocht. Op het moment dat hij rechtgezet wordt gaat hij toeteren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #17 Gepost op: 07-08-2009, 09:15 »
Zijn er nog mensen met interesse in jou motor dan  ;D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #18 Gepost op: 15-09-2009, 21:04 »
ook ik dacht,'mij zal dit toch niet gebeuren'.
en ja hoor ,kom ik vanmorgen bij mijn AT die in de voortuin staat,haal het slot eraf,steek de sleutel in het contact en dacht'dat is gek,geen gevoel dat het stuurslot eraf gaat'
pleurt mijn hele stuurslot van m'n motor >:( >:( >:( >:(
dat komt vast niet van slijtage!!
nou ja, de vrouw ingelicht dat ik ietsie later naar m'n werk ga,eerst maar weer sleutelen.
al rijdend naar m'n werk bleek het stuur flink scheef te staan.
ik denk dat ze gestoord waren,want aan mijn losse slot hadden ze niets gedaan.
wel hadden ze de hoes van mijn andere motor losgetrokken om te kijken of dat nog iets van waarde had.(helaas pindakaas voor ze,ik denk dat ze geschrokken zijn wat een roestbak ze toen zagen ;D ;D ).
maar nu tog maar een anker in de grond storten,een alarm op de motor maken en een buitenlamp met sensor plaatsen,veel meer kan ik niet doen denk ik.
wel een goede reden om een lichter motor aan te schaffen,eentje die ik wel makkelijk in de achtertuin en dan in de schuur krijg :D :D :D
ben blij dat m'n AT niet weg is anders is het basis budget voor een andere motor ook nog veel verder weg.
 
wat hebben we hier weer van geleerd, denk maar niet dat het jouw niet zal overkomen,want ook hufters kunnen zich verplaatsen >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
 
groet vennie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #19 Gepost op: 15-09-2009, 21:14 »
Da's schrikken Vennie! Nou ja, gelukkig dat de schade nog enigzins meevalt... balen van het slot, maar de motor is er gelukkig nog

Mijn motor staat nu gelukkig in de garagebox van een aardige overbuurman, (nee, ik ga er niet meteen de GPS-coordinaten bij zetten hier op het forum! ;-)

groeten,

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #20 Gepost op: 15-09-2009, 21:15 »
Ik zet mijn motors altijd op slot met 2 externe sloten: een schakel slot om de motor aan een paal oid te maken...en een schijfrem slot van xena met ingebouwd alarm en vooral deze is goud waard want hierdoor worden de dieven al snel gestoord als ze iets proberen. Dit in combinatie met een motorhoes waardoor het alarm afgaat als ze de hoes proberen te verwijderen. Doordat de hoes er nog omheen zit kunnen ze ook niet eenvoudig zien waar het alarm zit.
 
Het voordeel van het xena slot is dat deze al afgaat als het voorwiel beweegt, aardig gevoelig dus. Ook als iemand tegen het stuur aanloopt gaat die af, dus dat schrikt wel af.
 
Maarja niets is uiteindelijk waterdicht...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #21 Gepost op: 15-09-2009, 21:25 »
ik heb ook 2 losse sloten,1 door mijn tandwiel en nog 1 ketting door mijn achterwiel.
voor mijn zwager heb ik eens een anker gemaakt die je in het beton moet storten.
deze heb ik al een tijdje in mijn schuur liggen om zelf te gebruiken,dat ga ik toch maar snel doen dan.
ook heb ik vandaag een alarm besteld.
ik moet nog een nieuw stuurslot bestellen,maar eerst ben ik mijn verzekering aan het bekijken,zonde als ik dat zelf zou betalen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #22 Gepost op: 15-09-2009, 21:38 »
huh? er loopt raar volk hier snachts rond.
Was zaterdag nacht om 03:00 nog bezig met de pc maar dan lopener nog mensen door de straat hier..... terwijl er normaal na 11:15 geen kip loopt en alle lichten uit zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #23 Gepost op: 15-09-2009, 23:27 »
Ja en die gasten die om 3.00 nog achter de pc zitten.... :-X
 
Mijn  brommert staat gelukkig opgekrikt op de bok, met o.a. een xena alarm in het achterwiel en een remslot in het voorwiel in een schuur met inbraakalarm......
 
@vennie, das wel schrikken. Staat dat tuig kennelijk doodleuk vlak voor je voordeur op je stoep te klooien met je motor.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #24 Gepost op: 15-09-2009, 23:37 »
ik heb nu ook weer een andere hobby van zolder gehaald.
die staat nu naast de voordeur en is van hout :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #25 Gepost op: 15-09-2009, 23:45 »
ik heb ook alle motoren met flinke sloten vastzitten.
 
Maar eigenlijk zijn die niet nodig, ik heb er twee herders bij liggen die, laat ik het zo zeggen, zeker van weet dat ze je niet levend bij de motor laten.
 
Er zijn maar drie mensen die zonder kleerscheuren bij mijn motoren kunnen komen.
 
Dus van mij mogen ze komen. Ze laten namelijk pas los als ik het zeg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #26 Gepost op: 16-09-2009, 00:12 »
mijn kat ligt altijd op mijn motor,maar ze kan alleen niet zo hard blaffen ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #27 Gepost op: 16-09-2009, 00:49 »
ik heb ook alle motoren met flinke sloten vastzitten.
 
Maar eigenlijk zijn die niet nodig, ik heb er twee herders bij liggen die, laat ik het zo zeggen, zeker van weet dat ze je niet levend bij de motor laten.
 
Er zijn maar drie mensen die zonder kleerscheuren bij mijn motoren kunnen komen.
 
Dus van mij mogen ze komen. Ze laten namelijk pas los als ik het zeg.
Daag niet te veel uit.   nog nooit een hond gezien die echt van motoren hield,  meestal hebben ze meeer interesse voor andere zaken, stukje vlees, poesje, klein hondje.   En er zijn dieven die dus niet bang voor honden zijn.
Grz,
Peter

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #28 Gepost op: 16-09-2009, 09:08 »
Honden zijn laffe schepsels... Heel erg stoer enzo als hun baasje d'rbij is maar als je alleen tegenkomt (en je bent er idd niet bang voor) dan eten ze uit je hand  ;)
 
Ik zou daar niet op vertrouwen.
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Motor bijna gestolen ....
« Reactie #29 Gepost op: 16-09-2009, 11:21 »
ik heb nu ook weer een andere hobby van zolder gehaald.
die staat nu naast de voordeur en is van hout :-X

Ik zou iets onschuldigers klaarzetten als ik jou was. Als jij een dief een mep met bijv. een honkbalknuppel geeft ben jij de klos vanwege het opzettelijk toebrengen van letsel. Dat hij er met jouw fiets vandoor wou doet dan niet veel terzake. Voor jou is het dan lastig om uit te leggen dat die knuppel daar toevallig stond, het eerste is wat je kon pakken, etc.
 
 
GJ :D
 
 
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)